Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Honowanie 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
Witam,
jestem w trakcie remontu całej Preludy i przyszedł czas na silnik. Pytanie numer jeden. Nie znam za bardzo historii silnika a zamarzył mi się remont kapitalny. głowica się juz robi tymczasem pora na dół. Zielony w tym temacie jestem dlatego pytam. Wymiana pierścieni pociaga za soba honowanie tulei cylindrowych( ponoć nie zawsze ten drugi zabieg jest potrzebny). Co za tym idzie trza by było dac nowe tłoki, zgadza się?
I co z nadwymiarami? chodzi o b20a9.


28 cze 2013, 23:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
Najpierw trzeba pomierzyć cylindry, jeśli będą OK to honowanie jest niepotrzebne.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


29 cze 2013, 11:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
I tak też na zdrowy chłopski rozum myślałem. Bo chyba są pewne normy zużycia cylidrów do których zakładasz nowe pierścienie i jedziesz z koksem. Ale wolałem się zapytać. Dzięki


29 cze 2013, 22:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 gru 2012, 19:06
Posty: 35
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: Honda Prelude 1991
silnik: B20A9
pożycz od kogos średnicówke a jesli nie bedziesz umiał tym mierzyc to popros tokarza o pomoc , lecz jesli sa rysy na tulejach to ja bym odrazu oddał do regeneracji :)

_________________
usługi obróbki metalu - 507 081 006


05 lip 2013, 20:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 01 gru 2012, 14:44
Posty: 8
Auto:: prelude 3 gen
jesli jest owal na cylindrach to wymiana pierscieni tylko pogorszy sprawe jak robilem swoj silnik to zrobilem honowanie i nie trzeba dawac nadwymiarowych pierscieni nominal bedzie ok.Zuzycie oleju zelezy od stylu jazdy ale i tak jest znikome przynajmniej w mojej prelce


11 lip 2013, 21:57
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
wojtek napisał(a):
jesli jest owal na cylindrach to wymiana pierscieni tylko pogorszy sprawe jak robilem swoj silnik to zrobilem honowanie i nie trzeba dawac nadwymiarowych pierscieni nominal bedzie ok.Zuzycie oleju zelezy od stylu jazdy ale i tak jest znikome przynajmniej w mojej prelce


Ja też honowałem i nie dawałem nadwymiaru i wszystko ok, nie pali oleju a lekko ze mną nie ma.

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


12 lip 2013, 9:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
bądź co bądź ale czy przy 180k km prz3ebiegu tuleje mogą się owalizować?


12 lip 2013, 10:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
czarekprelude napisał(a):
bądź co bądź ale czy przy 180k km prz3ebiegu tuleje mogą się owalizować?

A mi się wydawało, że owal na cylindrach jest fabrycznie.

_________________
Części do prelude III gen


12 lip 2013, 10:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL