Autor |
Wiadomość |
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
nie zapala mi sie w ogóle kontrolka ładowania akumulatora , szczotki są dobre oraz ładowanie mam 13,8 gdzie sie podziała kontrolka? żarówka jest dobra...ało sie to z dnia na dzień
_________________ pozdrawiam Plewis
|
10 lip 2013, 18:39 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Sprawdź kostkę czy któryś kabalek się nie wyłamał. Szukalbym nie w samym alternatorze a właśnie w wiazce.
_________________ Części do prelude III gen
|
11 lip 2013, 11:22 |
|
|
wojtek
Dołączył(a): 01 gru 2012, 14:44 Posty: 8
Auto:: prelude 3 gen
|
tez tak mialem przyczyna byl alternator a jak dobrze kojarze to regulator padl
|
11 lip 2013, 21:44 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
fakt faktem ładowanie wynosi 13,6V
_________________ pozdrawiam Plewis
|
11 lip 2013, 22:30 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Uszkodzenie kabelka, kostki, czy styku brzmi najsensowniej, tak jak Drajwer napisał
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
12 lip 2013, 17:27 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Skoro Wojtek miał tak samo tzn, że jego diagnoza jest również sensowna. Regulator jest między kostką a szczotkami wiec jego awaria może spowodować, że kontrolka się nie świeci. Poza tym co jak co ale awarie regulatora napięcia w alternatorach są jednymi z częstszych usterek w P3G. Ja wymieniałem alternator w trzech swoich prelach a w czerwonej dwa razy co oznacza, że tylko mi tka awaria przytrafiła się cztery razy.
_________________ Części do prelude III gen
|
12 lip 2013, 18:03 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Też miałem podobny problem. Nie paliła mi się kontrolka ładowania a w pewnym momencie zaczęły mi gasnąć światła. Okazało się, że uszkodzony jest właśnie regulator. Część diód dostała przebicia, a część dalej działała generując jakiś niewielki prąd, który "oszukiwał" kontrolkę od ładowania, ale ładowanie było znikome i akumulator zdechł. Także też zacząłbym szukać problemu w regulatorze.
Potwierdzam słowa Drajwera, ja przerabiałem ten temat dwukrotnie a prelę mam tylko jedną i to znowu nie tak długo.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
12 lip 2013, 21:50 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
dziś zamoistnie kontrolka znów się pali -samo poszło samo przyszło i to mnie cieszy
_________________ pozdrawiam Plewis
|
13 lip 2013, 0:11 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Co nie zmienia faktu Krzysiu, że 13,6V to troche słabe ładowanie. U mnie jest 14 z dobrym hakiem. Przy dużym obciążeniu (światła, radio, ogrzewanie szyby) pewnie nie doładowuje Ci akumulatora.
|
13 lip 2013, 11:46 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Zgoiło się. Każda rana się goi. Ja czekam, aż mi się progi zrosną
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
13 lip 2013, 11:49 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
a to mogłoby właśnie wskazywać na regulator napięcia. Dla pewności sprawdzałem w manualu - nominalny zakres pracy regulatora to 14.1V - 14.8V.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
14 lip 2013, 0:16 |
|
|