Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
kontrolka ładowania 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
nie zapala mi sie w ogóle kontrolka ładowania akumulatora ,
szczotki są dobre oraz ładowanie mam 13,8 gdzie sie podziała kontrolka? żarówka jest dobra...ało sie to z dnia na dzień

_________________
pozdrawiam Plewis


10 lip 2013, 18:39
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Sprawdź kostkę czy któryś kabalek się nie wyłamał. Szukalbym nie w samym alternatorze a właśnie w wiazce.

_________________
Części do prelude III gen


11 lip 2013, 11:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 01 gru 2012, 14:44
Posty: 8
Auto:: prelude 3 gen
tez tak mialem przyczyna byl alternator a jak dobrze kojarze to regulator padl


11 lip 2013, 21:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
wojtek napisał(a):
tez tak mialem przyczyna byl alternator a jak dobrze kojarze to regulator padl

fakt faktem ładowanie wynosi 13,6V

_________________
pozdrawiam Plewis


11 lip 2013, 22:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Uszkodzenie kabelka, kostki, czy styku brzmi najsensowniej, tak jak Drajwer napisał

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


12 lip 2013, 17:27
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Skoro Wojtek miał tak samo tzn, że jego diagnoza jest również sensowna. Regulator jest między kostką a szczotkami wiec jego awaria może spowodować, że kontrolka się nie świeci. Poza tym co jak co ale awarie regulatora napięcia w alternatorach są jednymi z częstszych usterek w P3G. Ja wymieniałem alternator w trzech swoich prelach a w czerwonej dwa razy co oznacza, że tylko mi tka awaria przytrafiła się cztery razy.

_________________
Części do prelude III gen


12 lip 2013, 18:03
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Też miałem podobny problem. Nie paliła mi się kontrolka ładowania a w pewnym momencie zaczęły mi gasnąć światła. Okazało się, że uszkodzony jest właśnie regulator. Część diód dostała przebicia, a część dalej działała generując jakiś niewielki prąd, który "oszukiwał" kontrolkę od ładowania, ale ładowanie było znikome i akumulator zdechł. Także też zacząłbym szukać problemu w regulatorze.

Potwierdzam słowa Drajwera, ja przerabiałem ten temat dwukrotnie a prelę mam tylko jedną i to znowu nie tak długo.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


12 lip 2013, 21:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
dziś zamoistnie kontrolka znów się pali :) -samo poszło samo przyszło i to mnie cieszy :)

_________________
pozdrawiam Plewis


13 lip 2013, 0:11
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Co nie zmienia faktu Krzysiu, że 13,6V to troche słabe ładowanie. U mnie jest 14 z dobrym hakiem. Przy dużym obciążeniu (światła, radio, ogrzewanie szyby) pewnie nie doładowuje Ci akumulatora.


13 lip 2013, 11:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
plewis napisał(a):
dziś zamoistnie kontrolka znów się pali :) -samo poszło samo przyszło i to mnie cieszy :)

Zgoiło się. Każda rana się goi. Ja czekam, aż mi się progi zrosną

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


13 lip 2013, 11:49
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Abaddon napisał(a):
Co nie zmienia faktu Krzysiu, że 13,6V to troche słabe ładowanie. U mnie jest 14 z dobrym hakiem. Przy dużym obciążeniu (światła, radio, ogrzewanie szyby) pewnie nie doładowuje Ci akumulatora.

a to mogłoby właśnie wskazywać na regulator napięcia. Dla pewności sprawdzałem w manualu - nominalny zakres pracy regulatora to 14.1V - 14.8V.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


14 lip 2013, 0:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL