Autor |
Wiadomość |
Rebastian08
Dołączył(a): 25 cze 2013, 19:14 Posty: 4 Lokalizacja: Chełm
Auto:: Prelude
silnik: 2.0 16v B20A5
|
Witam wszystkich mam problem i to dosyc poważny nie wiem co jest. samochód był sprawny nie dymił ale z tyłu blok na całej szerokości był mokry i postanowiłem zmienić uczelke pog głowicą bo zdawało mi sie ze to z tamtąd musiało jakoś lać. zmieniłem w dodatku uszczelniacze na zaworach firmy corteco. złożyłem wszystko i co sie dzieje?! dymi strasznie, ubywa olej, praca silnika jest zaburzona i zarzuca wszystkie świece olejem, na wszystkich tłokach jest olej. nie mam pojecia co źle zrobiłem. głowica prawidłowo dokrecona na pewno była bo teraz zdjełem ją spowrotem uszczelka cała nic z nią sie nie stało co raczej wskazuje na to że dobrze była założona i przykrecona. wyciągnełem jeden tłok na którym było najwiecej oleju i okazało się ze pierscień olejowy też jest w porządku w dodatku w kolektorze ssącym pojwił sie olej i tu pytanie z kąd?? już nie wspomnę o wydechowym jak i całym układzie wydechowym gdzie też jest sporo oleju. dodam że jak rozbierałem ten silnik pierwszym razem było wszystko dobrze... ktoś może mi pomóc????
|
12 lip 2013, 15:46 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Założyłeś uszczelkę odwrotnie. Na pierwszy rzut oka jest symetryczna ale to mylne wrażenie.
_________________ Części do prelude III gen
|
12 lip 2013, 16:42 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
Ja u siebie miałem założoną odwrotnie, silnik pracował równiutko. Dopiero jak wyjechaliśmy z warsztatu zobaczyliśmy strugę oleju . Planowałeś głowice ? Robiąc głowice zwiększyło się ciśnienie i dół mógł nie wytrzymać i puszcza olej na pierścieniach.
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
12 lip 2013, 18:13 |
|
|
Rebastian08
Dołączył(a): 25 cze 2013, 19:14 Posty: 4 Lokalizacja: Chełm
Auto:: Prelude
silnik: 2.0 16v B20A5
|
uszczelka była poprawnie założona, wiem że nie jest symetryczna bo jeden róg jest inny poza tym pierścienie sprawdzałem teraz jak zdjełem spowrotem \głowice i na tym tłoku co było najwiecej oleju pierscienie były dobre... z kąd olej w kolektorze ssącym?? nie jest go jakoś dużó ale jednak troche jest
|
12 lip 2013, 21:08 |
|
|
wojtek
Dołączył(a): 01 gru 2012, 14:44 Posty: 8
Auto:: prelude 3 gen
|
a moim zdaniem to raczej uszczelniacze zaworowe napewno wlasciwe sa zalozone?
|
12 lip 2013, 22:16 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Ja miałem taką samą sytuacje bo zrobieniu głowicy. Oleju tak brało że na wolnych obrotach cały ogród miałem w dymienie, po rozkręceniu miałem olej i w dolocie i wydechu i na tłokach. Do kolektora ssącego olej dostaje się przez odmę. Po wymianie pierścieni które wyglądały na ok oleju nie ubyło od 8 tyś.
|
14 lip 2013, 14:23 |
|
|
Rebastian08
Dołączył(a): 25 cze 2013, 19:14 Posty: 4 Lokalizacja: Chełm
Auto:: Prelude
silnik: 2.0 16v B20A5
|
UAZ555 jak rozwiązałeś problem dostającego sie do kolektora ssącego oleju przez odmę? uszczelniacze są włąciwie założone jesli jakiegoś bym nawet nie docisną dobrze to mogło by gdzies na jeden tłok żucać troszeczke oleju a to wali na wszystkie i zjadło mi ok 0.3 l na 5 km także pezez uszczelniacze wykluczam. rozpołowiłem też dzisiaj kolektor ssacy i to wygląda jak by ten olej nabierał z tłoków?? jak to możliwe w momencie kiedy zawory są otwarte to tłok idzie do dołu
|
15 lip 2013, 16:05 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Jak dla mnie to książkowy przykład połowicznego remontu, zrobiłeś górę to pierścienie nie wytrzymały, ja takie sam bląd zrobiłem, musisz teraz wymienić pierscionki niema innej opcji, w dzień lub dwa się wyrobisz:) Kolektor dolotowy dalej w oleju, ale to naturalne i normalne że troszkę się dostaje tego do dolotu. Jak będziesz robił remont to sprawdź panewki, jak są dobre nie zmieniaj żebyś czasem nie zaszkodził.
|
28 lip 2013, 22:25 |
|
|