Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
po wymianie uszczelki pod głowica bierze duzo oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25 cze 2013, 19:14
Posty: 4
Lokalizacja: Chełm
Auto:: Prelude
silnik: 2.0 16v B20A5
Witam wszystkich :) mam problem i to dosyc poważny nie wiem co jest. samochód był sprawny nie dymił ale z tyłu blok na całej szerokości był mokry i postanowiłem zmienić uczelke pog głowicą bo zdawało mi sie ze to z tamtąd musiało jakoś lać. zmieniłem w dodatku uszczelniacze na zaworach firmy corteco. złożyłem wszystko i co sie dzieje?! dymi strasznie, ubywa olej, praca silnika jest zaburzona i zarzuca wszystkie świece olejem, na wszystkich tłokach jest olej. nie mam pojecia co źle zrobiłem. głowica prawidłowo dokrecona na pewno była bo teraz zdjełem ją spowrotem uszczelka cała nic z nią sie nie stało co raczej wskazuje na to że dobrze była założona i przykrecona. wyciągnełem jeden tłok na którym było najwiecej oleju i okazało się ze pierscień olejowy też jest w porządku w dodatku w kolektorze ssącym pojwił sie olej i tu pytanie z kąd?? już nie wspomnę o wydechowym jak i całym układzie wydechowym gdzie też jest sporo oleju. dodam że jak rozbierałem ten silnik pierwszym razem było wszystko dobrze... ktoś może mi pomóc????


12 lip 2013, 15:46
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Założyłeś uszczelkę odwrotnie. Na pierwszy rzut oka jest symetryczna ale to mylne wrażenie.

_________________
Części do prelude III gen


12 lip 2013, 16:42
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
Ja u siebie miałem założoną odwrotnie, silnik pracował równiutko. Dopiero jak wyjechaliśmy z warsztatu zobaczyliśmy strugę oleju :P. Planowałeś głowice ? Robiąc głowice zwiększyło się ciśnienie i dół mógł nie wytrzymać i puszcza olej na pierścieniach.

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


12 lip 2013, 18:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 25 cze 2013, 19:14
Posty: 4
Lokalizacja: Chełm
Auto:: Prelude
silnik: 2.0 16v B20A5
uszczelka była poprawnie założona, wiem że nie jest symetryczna bo jeden róg jest inny poza tym pierścienie sprawdzałem teraz jak zdjełem spowrotem \głowice i na tym tłoku co było najwiecej oleju pierscienie były dobre... z kąd olej w kolektorze ssącym??
nie jest go jakoś dużó ale jednak troche jest


12 lip 2013, 21:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 01 gru 2012, 14:44
Posty: 8
Auto:: prelude 3 gen
a moim zdaniem to raczej uszczelniacze zaworowe napewno wlasciwe sa zalozone?


12 lip 2013, 22:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Ja miałem taką samą sytuacje bo zrobieniu głowicy. Oleju tak brało że na wolnych obrotach cały ogród miałem w dymienie, po rozkręceniu miałem olej i w dolocie i wydechu i na tłokach. Do kolektora ssącego olej dostaje się przez odmę. Po wymianie pierścieni które wyglądały na ok oleju nie ubyło od 8 tyś.


14 lip 2013, 14:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 25 cze 2013, 19:14
Posty: 4
Lokalizacja: Chełm
Auto:: Prelude
silnik: 2.0 16v B20A5
UAZ555 jak rozwiązałeś problem dostającego sie do kolektora ssącego oleju przez odmę? uszczelniacze są włąciwie założone jesli jakiegoś bym nawet nie docisną dobrze to mogło by gdzies na jeden tłok żucać troszeczke oleju a to wali na wszystkie i zjadło mi ok 0.3 l na 5 km także pezez uszczelniacze wykluczam. rozpołowiłem też dzisiaj kolektor ssacy i to wygląda jak by ten olej nabierał z tłoków?? jak to możliwe w momencie kiedy zawory są otwarte to tłok idzie do dołu


15 lip 2013, 16:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Jak dla mnie to książkowy przykład połowicznego remontu, zrobiłeś górę to pierścienie nie wytrzymały, ja takie sam bląd zrobiłem, musisz teraz wymienić pierscionki niema innej opcji, w dzień lub dwa się wyrobisz:) Kolektor dolotowy dalej w oleju, ale to naturalne i normalne że troszkę się dostaje tego do dolotu. Jak będziesz robił remont to sprawdź panewki, jak są dobre nie zmieniaj żebyś czasem nie zaszkodził.


28 lip 2013, 22:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL