Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Swap z A9 na A7 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2012, 13:26
Posty: 72
Lokalizacja: Szczecin/Kwidzyn
Auto:: Prelude 2.0i-16v 4WS
silnik: B20A7
Witam,
Tak jak w temacie, jestem w trakcie swapa z a9 na a7 Mam wiązkę od a9 i wkładam przedliftowe a7 wraz z osprzętem. Przejściówka pod ecu a7 która ma w sobie pa sensor i ima sensor już zamówiona. Teraz czas na elektrykę w komorze silnika. Czy muszę tam coś przerabiać? Jak wywalić black boxa aby wszystko działało? Jak podłączyć bypass control solenoid valve i map sensor? Zostawić te z black boxa czy podłączyć te z a7, przy których jest ten czarny pojemik (vacuum tank) z wężykami od podciśnień? I jak podłączyć wężyki od podciśnień?

_________________
- Panie bita była bo ma krzywe koła z tyłu
- Samochód ma tylną oś skrętną
- Co mi ciemnote Pan wciskasz...

Honda the Power of Dreams ;)


24 sie 2013, 17:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38
Posty: 595
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
Ja w a9 też się pozbyłem black boxa :mrgreen: Konsekwencje są mi znane i nie polecam :rotfl: A tak na poważnie to Black boxa możesz spokojnie pożegnać ;) A7 chodzi bez tego ustrojstwa. Co do podłączenia wiązki niech wypowiedzą się osoby które już to robiły :)

_________________
czujesz motyw?
słońce, plaża, morze
nagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)
Obrazek
Coco Jambo i do przodu...


24 sie 2013, 20:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2012, 13:23
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4, Legend KA3
silnik: F22Z2, C27A
a czemu robisz swap???


25 sie 2013, 22:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18
Posty: 192
Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
Ja wsadziłem a7 zamiast a9 i zostawiłem kompa i cały osprzęt z a9 i nic nie musiałem zmieniać.


26 sie 2013, 10:08
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2012, 13:26
Posty: 72
Lokalizacja: Szczecin/Kwidzyn
Auto:: Prelude 2.0i-16v 4WS
silnik: B20A7
Udało mi się dorwać w korzystnej cenie cały zestaw do swapu no i mój stary silnik nadaje się tylko do śmietnika po tym jak pękła uszczelka pod głowicą i woda dostała się do tłoków. dragonov27 - przez podłączenie a7 na osprzęcie od a9 silnik nie rozwija pełnej mocy. Nadal prawdopodobnie masz te 140 koni bo nie zmieniłeś ecu

_________________
- Panie bita była bo ma krzywe koła z tyłu
- Samochód ma tylną oś skrętną
- Co mi ciemnote Pan wciskasz...

Honda the Power of Dreams ;)


26 sie 2013, 10:39
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
zaybatsu napisał(a):
przez podłączenie a7 na osprzęcie od a9 silnik nie rozwija pełnej mocy. Nadal prawdopodobnie masz te 140 koni bo nie zmieniłeś ecu

Bzdura! Moc pochodzi z ostrzejszych walkow i wyższych tlokow. Jasne, że z osprzętem od A7 będzie lepiej ale to nie oznacza, że słupek A7 na osprzecie A9 będzie mial moc A9. Ja mam odwrotnie - silnik A9 na osprzecie z przedliftowego A7. Jak masz wszystko to omijają blackboxa, egr i inne niepotrzebne ustrojstwa i smigasz.

_________________
Części do prelude III gen


26 sie 2013, 11:06
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2012, 13:26
Posty: 72
Lokalizacja: Szczecin/Kwidzyn
Auto:: Prelude 2.0i-16v 4WS
silnik: B20A7
Czyli wystarczy podpiąć ecu od a7 razem z przejściówką i śmiało mogę podłączyć wężyki z blackboxa do ssącego od a7? Jedynie będzie różnić się wyglądem od seryjnej instalacji a7?

_________________
- Panie bita była bo ma krzywe koła z tyłu
- Samochód ma tylną oś skrętną
- Co mi ciemnote Pan wciskasz...

Honda the Power of Dreams ;)


26 sie 2013, 12:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18
Posty: 192
Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
drajwer napisał(a):
zaybatsu napisał(a):
przez podłączenie a7 na osprzęcie od a9 silnik nie rozwija pełnej mocy. Nadal prawdopodobnie masz te 140 koni bo nie zmieniłeś ecu



Bzdura! Moc pochodzi z ostrzejszych walkow i wyższych tlokow. Jasne, że z osprzętem od A7 będzie lepiej ale to nie oznacza, że słupek A7 na osprzecie A9 będzie mial moc A9. Ja mam odwrotnie - silnik A9 na osprzecie z przedliftowego A7. Jak masz wszystko to omijają blackboxa, egr i inne niepotrzebne ustrojstwa i smigasz.

Macie racje można pozbyć sie nie potrzebnych dupereli jak egr, sonda i blacboxa ,ale myśle że najwiekszą rożniece zrobiłaby wymiana a7 razem ze skrzynią .Ma ona inne przełożenia dlatego a7 ma chyba 7.9s do 100km/h a a9 8,6s do 100 km/h . 10 km to nie duża różnica. Kiedyś na zlocie koleś objechał mnie b20a5 ze skrzynią od 12v ex. Do 100km/h był lepszy ,ale szybciej odpadał. Ostrzejsze wałki czuć ,bo silnik inaczej sie wkreca.


28 sie 2013, 17:39
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
A7 ma dłuższą skrzynie niż inne 16v więc przyspieszenie będziesz mial gorsze a nie lepsze.

_________________
Części do prelude III gen


28 sie 2013, 17:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18
Posty: 192
Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
Czyli a7 ze skrzynią od a9 może być nawet szybsze od normalnej a7:P


28 sie 2013, 17:46
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
dragonov27 napisał(a):
Czyli a7 ze skrzynią od a9 może być nawet szybsze od normalnej a7:P

Co to znaczy szybsze? V-max jest większy przy skrzyni z A7 ale przyspieszenie do 100 km/h może być identyczne, choć jesli któraś ma mieć krótsze przełożenia to skrzynia z A9. Najkrótsze ma z A3 i taka skrzynia jest najlepsza jak ktoś lubi szybkie starty ze świateł.

_________________
Części do prelude III gen


28 sie 2013, 20:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18
Posty: 192
Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
drajwer napisał(a):
V-max jest większy przy skrzyni z A7 ale przyspieszenie do 100 km/h może być identyczne, choć jesli któraś ma mieć krótsze przełożenia to skrzynia z A9. Najkrótsze ma z A3 i taka skrzynia jest najlepsza jak ktoś lubi szybkie starty ze świateł.

Właśnie o to mi chodziło:)


28 sie 2013, 21:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45
Posty: 61
Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
Ogólnie to wczoraj ukończyłem swap z A9 na A7 na osprzęcie A9 i śmiga rewelacyjnie lepiej od poprzednika powtarzam cały osprzęt A9 łącznie z egr :)

_________________
https://picasaweb.google.com/1128581731 ... directlink


29 sie 2013, 20:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
A po co zostawiales egr???

_________________
Części do prelude III gen


30 sie 2013, 8:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45
Posty: 61
Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
musiałem przełożyć kolektor ssący od A9,nie bardzo chciało mi się bawić w zaślepki a egr tylko dla picu,jest zaślepiony 2pln ;)

_________________
https://picasaweb.google.com/1128581731 ... directlink


30 sie 2013, 15:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL