Autor |
Wiadomość |
zaybatsu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 27 lis 2012, 13:26 Posty: 72 Lokalizacja: Szczecin/Kwidzyn
Auto:: Prelude 2.0i-16v 4WS
silnik: B20A7
|
Witam, Tak jak w temacie, jestem w trakcie swapa z a9 na a7 Mam wiązkę od a9 i wkładam przedliftowe a7 wraz z osprzętem. Przejściówka pod ecu a7 która ma w sobie pa sensor i ima sensor już zamówiona. Teraz czas na elektrykę w komorze silnika. Czy muszę tam coś przerabiać? Jak wywalić black boxa aby wszystko działało? Jak podłączyć bypass control solenoid valve i map sensor? Zostawić te z black boxa czy podłączyć te z a7, przy których jest ten czarny pojemik (vacuum tank) z wężykami od podciśnień? I jak podłączyć wężyki od podciśnień?
_________________- Panie bita była bo ma krzywe koła z tyłu - Samochód ma tylną oś skrętną - Co mi ciemnote Pan wciskasz... Honda the Power of Dreams
|
24 sie 2013, 17:57 |
|
|
Mugen
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38 Posty: 595 Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
|
Ja w a9 też się pozbyłem black boxa Konsekwencje są mi znane i nie polecam A tak na poważnie to Black boxa możesz spokojnie pożegnać A7 chodzi bez tego ustrojstwa. Co do podłączenia wiązki niech wypowiedzą się osoby które już to robiły
_________________czujesz motyw?słońce, plaża, morzenagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)Coco Jambo i do przodu...
|
24 sie 2013, 20:43 |
|
|
Feretti
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 gru 2012, 13:23 Posty: 165 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4, Legend KA3
silnik: F22Z2, C27A
|
a czemu robisz swap???
|
25 sie 2013, 22:03 |
|
|
dragonov27
Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18 Posty: 192 Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
|
Ja wsadziłem a7 zamiast a9 i zostawiłem kompa i cały osprzęt z a9 i nic nie musiałem zmieniać.
|
26 sie 2013, 10:08 |
|
|
zaybatsu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 27 lis 2012, 13:26 Posty: 72 Lokalizacja: Szczecin/Kwidzyn
Auto:: Prelude 2.0i-16v 4WS
silnik: B20A7
|
Udało mi się dorwać w korzystnej cenie cały zestaw do swapu no i mój stary silnik nadaje się tylko do śmietnika po tym jak pękła uszczelka pod głowicą i woda dostała się do tłoków. dragonov27 - przez podłączenie a7 na osprzęcie od a9 silnik nie rozwija pełnej mocy. Nadal prawdopodobnie masz te 140 koni bo nie zmieniłeś ecu
_________________- Panie bita była bo ma krzywe koła z tyłu - Samochód ma tylną oś skrętną - Co mi ciemnote Pan wciskasz... Honda the Power of Dreams
|
26 sie 2013, 10:39 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Bzdura! Moc pochodzi z ostrzejszych walkow i wyższych tlokow. Jasne, że z osprzętem od A7 będzie lepiej ale to nie oznacza, że słupek A7 na osprzecie A9 będzie mial moc A9. Ja mam odwrotnie - silnik A9 na osprzecie z przedliftowego A7. Jak masz wszystko to omijają blackboxa, egr i inne niepotrzebne ustrojstwa i smigasz.
_________________ Części do prelude III gen
|
26 sie 2013, 11:06 |
|
|
zaybatsu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 27 lis 2012, 13:26 Posty: 72 Lokalizacja: Szczecin/Kwidzyn
Auto:: Prelude 2.0i-16v 4WS
silnik: B20A7
|
Czyli wystarczy podpiąć ecu od a7 razem z przejściówką i śmiało mogę podłączyć wężyki z blackboxa do ssącego od a7? Jedynie będzie różnić się wyglądem od seryjnej instalacji a7?
_________________- Panie bita była bo ma krzywe koła z tyłu - Samochód ma tylną oś skrętną - Co mi ciemnote Pan wciskasz... Honda the Power of Dreams
|
26 sie 2013, 12:44 |
|
|
dragonov27
Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18 Posty: 192 Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
|
Macie racje można pozbyć sie nie potrzebnych dupereli jak egr, sonda i blacboxa ,ale myśle że najwiekszą rożniece zrobiłaby wymiana a7 razem ze skrzynią .Ma ona inne przełożenia dlatego a7 ma chyba 7.9s do 100km/h a a9 8,6s do 100 km/h . 10 km to nie duża różnica. Kiedyś na zlocie koleś objechał mnie b20a5 ze skrzynią od 12v ex. Do 100km/h był lepszy ,ale szybciej odpadał. Ostrzejsze wałki czuć ,bo silnik inaczej sie wkreca.
|
28 sie 2013, 17:39 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
A7 ma dłuższą skrzynie niż inne 16v więc przyspieszenie będziesz mial gorsze a nie lepsze.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 sie 2013, 17:43 |
|
|
dragonov27
Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18 Posty: 192 Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
|
Czyli a7 ze skrzynią od a9 może być nawet szybsze od normalnej a7:P
|
28 sie 2013, 17:46 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Co to znaczy szybsze? V-max jest większy przy skrzyni z A7 ale przyspieszenie do 100 km/h może być identyczne, choć jesli któraś ma mieć krótsze przełożenia to skrzynia z A9. Najkrótsze ma z A3 i taka skrzynia jest najlepsza jak ktoś lubi szybkie starty ze świateł.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 sie 2013, 20:29 |
|
|
dragonov27
Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18 Posty: 192 Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
|
Właśnie o to mi chodziło:)
|
28 sie 2013, 21:48 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
Ogólnie to wczoraj ukończyłem swap z A9 na A7 na osprzęcie A9 i śmiga rewelacyjnie lepiej od poprzednika powtarzam cały osprzęt A9 łącznie z egr
|
29 sie 2013, 20:49 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
A po co zostawiales egr???
_________________ Części do prelude III gen
|
30 sie 2013, 8:31 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
musiałem przełożyć kolektor ssący od A9,nie bardzo chciało mi się bawić w zaślepki a egr tylko dla picu,jest zaślepiony 2pln
|
30 sie 2013, 15:07 |
|
|