Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Tylne hamulce, jak poprawić ich skuteczność? 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Od kupna preli borykam się z problemem słabych hamulców z tyłu. Zacząłem od wymiany tarcz i klocków (ATE), później zregenerowałem zaciski. Płyn hamulcowy zalany nowy. Są lepsze, ale wciąż trudno je zablokować nawet na drodze żwirowej :torba:. Na ostatnim przeglądzie przód wyszedł nieźle (jak na EXa) po około 2500 N na każde koło natomiast tył coś w granicach 700-800 N. Co ciekawe na ręcznym tył miał około 1500 N. Żeby udało się zrobić nożny tak jak ręczny to będę zadowolony.

Zastanawiam się jak zrobić, żeby to lepiej hamowało. Czy może jest coś nie tak z moimi przewodami? Albo jest jakaś opcja, że pompa daje słabe ciśnienie na tył? A może po prostu te tarcze i klocki firmy ATE nie są zbyt dobre?

I jeszcze jedno pytanie... czy ktoś przeszczepiał hamulce tylne z innego auta?

Na przód i tak planuję przeszczep dwutłoczkowych z legenda, ale mimo wszystko chciałbym poprawić ten tył.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


22 gru 2012, 23:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Może wina tkwi w przewodach gumowych - w jakim są stanie ?
Przeszczep na tył ATR CTR ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


23 gru 2012, 0:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Klocki i tarcze już się dotarły ?
Założyłeś NOWE tłoczki ?

p.s. Jak edytować posty ? nie widzę takiej funkcji u siebie :hmm:

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


23 gru 2012, 0:18
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
nikolai66 napisał(a):
Jak edytować posty ? nie widzę takiej funkcji u siebie

Już powinno być ok :)
nikolai66 napisał(a):
Może wina tkwi w przewodach gumowych

Też bym szukał tu przyczyny.
nikolai66 napisał(a):
w jakim są stanie ?

One psują sie od środka, przynajmniej ja tak miałem z przednimi.


23 gru 2012, 0:50
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
nie od środka a od zewenątrz, jeśli mają taki pierścień dookoła metalowy dzięki któremu się mocuje przewód do amorka to rdzewieje od wewnątrz i przewód się zaciska wtedy. ja zawsze to ścinam diaksem


23 gru 2012, 2:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 22:41
Posty: 199
Auto:: BA 4
z tego co ja slyszalem i jak sie orjentuje to Prela ma stylu hamulce na 40% hamowania.
Przednie hamulce robia calom robote.
Niestety nie wiem jak to dokladnie po Polsku opisac...

_________________
Strona Internetowa: ----> Http://www.Honda-Prelude-BA4.de >>> Zapraszam <<<


23 gru 2012, 2:14
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
nikolai66 napisał(a):
Klocki i tarcze już się dotarły ?
Założyłeś NOWE tłoczki ?


klocki i tarcze już dawno się dotarły...
Tłoczków nowych nie zakładałem, bo stare były w dobrym stanie.

nikolai66 napisał(a):
Może wina tkwi w przewodach gumowych - w jakim są stanie ?
Przeszczep na tył ATR CTR ?


I od tego chyba zacznę. Wydaje mi się, że to może być problemem, bo w sumie nigdy nie sprawdzałem ich stanu :torba: A stawiam na hydraulikę, bo gdyby było coś nie tak z tłoczkiem czy zaciskiem to i ręczny byłby ciulowy, a jest ok.

Można takie przewody gdzieś dostać nowe w rozsądnych pieniądzach? Czy raczej mogę sobie odpuścić szukanie?

_________________
Trust me, I'm an engineer!


23 gru 2012, 11:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 20:31
Posty: 187
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto:: Prelude
silnik: B20A5
Są dedykowane w stalowym oplocie firmy goodridge ale tania impreza to to nie jest.

_________________
Mój cel to "cofnąć czas" do 1989 roku :)


23 gru 2012, 11:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
ja kupowałem firmy ENZET za jakieś tam 60zł


23 gru 2012, 12:26
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
W rozbieranym prze ze mnie przedlifcie, było tak jak Harry pisze, bez diaksa się nie obeszło. Wewnętrzna strona była masakrycznie skorodowana, co w efekcie mogło faktycznie zmniejszyć przepustowość. Szwagier daj znać jak tam poszło u ciebie bo mam podobnie :/

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


23 gru 2012, 12:40
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Harry napisał(a):
ja kupowałem firmy ENZET za jakieś tam 60zł


To w zadadzie niedrogo. Będę szukał, a gdzie to kupowałeś?

Glina napisał(a):
W rozbieranym prze ze mnie przedlifcie, było tak jak Harry pisze, bez diaksa się nie obeszło. Wewnętrzna strona była masakrycznie skorodowana, co w efekcie mogło faktycznie zmniejszyć przepustowość. Szwagier daj znać jak tam poszło u ciebie bo mam podobnie :/


Na chwilę obecną z tego wszystkiego skorodowały mi tarcze, także będę musiał jeszcze je i klocki wymienić. Temat utworzyłem teraz bo mnie to intryguje i chcę zacząć zbierać graty. Samą operację planuję na wiosnę.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


23 gru 2012, 20:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Przewody w oplocie wykonują firmy do motocykli- możesz zamówić dowolną długość.
Cennik też znajdziesz jakiś.
Godridge to koszt ok 320 zł za komplet.
Sam tył dorabiany to koszt ok 150 zł.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


23 gru 2012, 20:48
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
ja kupowałem tak jak wszystko inne w sklepie moto-factory


23 gru 2012, 21:36
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Mogą być słabe przewody hamulcowe - ja u siebie wymieniłem na stalowe goodridge. Poprawiła się cała praca układu - choć wymieniałem w związku z tym, że nierówno hamował przód. No i podstawa to świeży płyn i odpowietrzenie.

Co do tylnych zacisków - podstawa to to, że muszą być naprawdę sprawne i dobrze zregenerowane. Mechanizm ręcznego jest bardzo wrażliwy (korodują łożyska igiełkowe). Tak czy siak, jeśli wszystko jest sprawne, a układ prawidłowo odpowietrzony to nie powinno być problemów. U mnie np. ręczny blokuje koła na asfalcie nawet przy 50 km/h.

To, co napisał Gregor jest istotne. Ale to dotyczy większości znanych mi aut. Tył zawsze hamuje słabiej i tak ma być. Gro roboty robi przód, a tył jedynie go wspomaga. Zresztą nie jest to dziwne... wyobraźcie sobie zachowanie samochodu w zakręcie, w którym tył będzie hamował mocniej niż przód. ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


24 gru 2012, 14:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
A tak odbiegając trochę, u siebie w zbiorniczku zalany mam płyn jakiś zielonkawy.. Widać, że niedawno wlany co potwierdził poprzedni właściciel. Dot 5.1? Nigdy nie spotkałem innej barwy niż żółto-przezroczysty/przezroczysty.

U mnie hamulce zatrzymują auto w miejscu po delikatnym muśnięciu pedału. Nie no przesadzam :D Ale są bardzo ok, mam cały nowy komplet. Tylko ręczny kół nie blokuje na asfalcie, z miejsca idzie ruszyć na ręcznym, chciałbym to poprawić.


24 gru 2012, 15:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL