Tylne hamulce, jak poprawić ich skuteczność?
Autor |
Wiadomość |
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Od kupna preli borykam się z problemem słabych hamulców z tyłu. Zacząłem od wymiany tarcz i klocków (ATE), później zregenerowałem zaciski. Płyn hamulcowy zalany nowy. Są lepsze, ale wciąż trudno je zablokować nawet na drodze żwirowej . Na ostatnim przeglądzie przód wyszedł nieźle (jak na EXa) po około 2500 N na każde koło natomiast tył coś w granicach 700-800 N. Co ciekawe na ręcznym tył miał około 1500 N. Żeby udało się zrobić nożny tak jak ręczny to będę zadowolony. Zastanawiam się jak zrobić, żeby to lepiej hamowało. Czy może jest coś nie tak z moimi przewodami? Albo jest jakaś opcja, że pompa daje słabe ciśnienie na tył? A może po prostu te tarcze i klocki firmy ATE nie są zbyt dobre? I jeszcze jedno pytanie... czy ktoś przeszczepiał hamulce tylne z innego auta? Na przód i tak planuję przeszczep dwutłoczkowych z legenda, ale mimo wszystko chciałbym poprawić ten tył.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
22 gru 2012, 23:30 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Może wina tkwi w przewodach gumowych - w jakim są stanie ? Przeszczep na tył ATR CTR ?
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
23 gru 2012, 0:13 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Klocki i tarcze już się dotarły ? Założyłeś NOWE tłoczki ? p.s. Jak edytować posty ? nie widzę takiej funkcji u siebie
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
23 gru 2012, 0:18 |
|
|
Fuego3
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37 Posty: 739 Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
|
Już powinno być ok Też bym szukał tu przyczyny. One psują sie od środka, przynajmniej ja tak miałem z przednimi.
|
23 gru 2012, 0:50 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
nie od środka a od zewenątrz, jeśli mają taki pierścień dookoła metalowy dzięki któremu się mocuje przewód do amorka to rdzewieje od wewnątrz i przewód się zaciska wtedy. ja zawsze to ścinam diaksem
|
23 gru 2012, 2:04 |
|
|
Gregor
Dołączył(a): 10 lis 2012, 22:41 Posty: 199
Auto:: BA 4
|
z tego co ja slyszalem i jak sie orjentuje to Prela ma stylu hamulce na 40% hamowania. Przednie hamulce robia calom robote. Niestety nie wiem jak to dokladnie po Polsku opisac...
_________________Strona Internetowa: ----> Http://www.Honda-Prelude-BA4.de >>> Zapraszam <<<
|
23 gru 2012, 2:14 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
klocki i tarcze już dawno się dotarły... Tłoczków nowych nie zakładałem, bo stare były w dobrym stanie. I od tego chyba zacznę. Wydaje mi się, że to może być problemem, bo w sumie nigdy nie sprawdzałem ich stanu A stawiam na hydraulikę, bo gdyby było coś nie tak z tłoczkiem czy zaciskiem to i ręczny byłby ciulowy, a jest ok. Można takie przewody gdzieś dostać nowe w rozsądnych pieniądzach? Czy raczej mogę sobie odpuścić szukanie?
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
23 gru 2012, 11:55 |
|
|
wujo
Dołączył(a): 12 lis 2012, 20:31 Posty: 187 Lokalizacja: Wałbrzych
Auto:: Prelude
silnik: B20A5
|
Są dedykowane w stalowym oplocie firmy goodridge ale tania impreza to to nie jest.
_________________Mój cel to "cofnąć czas" do 1989 roku
|
23 gru 2012, 11:58 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
ja kupowałem firmy ENZET za jakieś tam 60zł
|
23 gru 2012, 12:26 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
W rozbieranym prze ze mnie przedlifcie, było tak jak Harry pisze, bez diaksa się nie obeszło. Wewnętrzna strona była masakrycznie skorodowana, co w efekcie mogło faktycznie zmniejszyć przepustowość. Szwagier daj znać jak tam poszło u ciebie bo mam podobnie
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
23 gru 2012, 12:40 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
To w zadadzie niedrogo. Będę szukał, a gdzie to kupowałeś? Na chwilę obecną z tego wszystkiego skorodowały mi tarcze, także będę musiał jeszcze je i klocki wymienić. Temat utworzyłem teraz bo mnie to intryguje i chcę zacząć zbierać graty. Samą operację planuję na wiosnę.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
23 gru 2012, 20:01 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Przewody w oplocie wykonują firmy do motocykli- możesz zamówić dowolną długość. Cennik też znajdziesz jakiś. Godridge to koszt ok 320 zł za komplet. Sam tył dorabiany to koszt ok 150 zł.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
23 gru 2012, 20:48 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
ja kupowałem tak jak wszystko inne w sklepie moto-factory
|
23 gru 2012, 21:36 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
Mogą być słabe przewody hamulcowe - ja u siebie wymieniłem na stalowe goodridge. Poprawiła się cała praca układu - choć wymieniałem w związku z tym, że nierówno hamował przód. No i podstawa to świeży płyn i odpowietrzenie. Co do tylnych zacisków - podstawa to to, że muszą być naprawdę sprawne i dobrze zregenerowane. Mechanizm ręcznego jest bardzo wrażliwy (korodują łożyska igiełkowe). Tak czy siak, jeśli wszystko jest sprawne, a układ prawidłowo odpowietrzony to nie powinno być problemów. U mnie np. ręczny blokuje koła na asfalcie nawet przy 50 km/h. To, co napisał Gregor jest istotne. Ale to dotyczy większości znanych mi aut. Tył zawsze hamuje słabiej i tak ma być. Gro roboty robi przód, a tył jedynie go wspomaga. Zresztą nie jest to dziwne... wyobraźcie sobie zachowanie samochodu w zakręcie, w którym tył będzie hamował mocniej niż przód.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
24 gru 2012, 14:01 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
A tak odbiegając trochę, u siebie w zbiorniczku zalany mam płyn jakiś zielonkawy.. Widać, że niedawno wlany co potwierdził poprzedni właściciel. Dot 5.1? Nigdy nie spotkałem innej barwy niż żółto-przezroczysty/przezroczysty. U mnie hamulce zatrzymują auto w miejscu po delikatnym muśnięciu pedału. Nie no przesadzam Ale są bardzo ok, mam cały nowy komplet. Tylko ręczny kół nie blokuje na asfalcie, z miejsca idzie ruszyć na ręcznym, chciałbym to poprawić.
|
24 gru 2012, 15:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|