Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Chechła i dusi się na rozgrzanym motorze 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Przejrzałem cały dział techniczny i nie znalazłem nic pasującego a problem mam i to nie mały.
Otóż jak silnik jest zimny, auto pali od strzała idzie jak burza(Co nie znaczy, że je pałuję), problem zaczyna się jak wskazówka bryknie o temperatury i zejdzie ssanie do jałowych obrotów. Pracuje trochę nierówno i jak dodam zdecydowanie gazu to w przepustnicy słychać taki syk i silnik zamiast wkręcać się przygasa, lub gaśnie. Jak gazu dodam powoli, to jakoś idzie.
Jak jadę na niskich obrotach i przyspieszam, to często szarpie. powyżej 2-3k jest normalnie
Zrobiłem tak:
Krokowiec wyczyściłem, chociaż teraz(nie zawsze) na ssaniu mam falowanie
Aparat wyczyściłem co pomogło, ale tylko w pewnym stopniu
Dzisiaj bydo czyścił przepustnicę
Dodam jeno, że motor mój to a5. Tak ten z dwiema sondami

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


13 lis 2012, 12:33
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Pierwsza prawdopodobna sytuacja - zapłon (świece, kable WN, aparat)
Druga - zawory. Ale wtedy by nie szarpał.
Silnik jak jest zimny chodzi na ssaniu i dostaje bogatszą mieszankę. Dlatego wtedy wszystko jest ok.

Sprawdź też błędy.

_________________
Części do prelude III gen


13 lis 2012, 14:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Błąd był nr 12. Nie sprawdzałem, bo reset go usunął.
kable wymienione, świece dzisiaj wykręcę. Aparat czyściłem, nie rozebrałem go na strzępy, bo nie mogłem zębatek czujnika ściągnąć, więc w miarę możliwości oczyściłem. Palec mnie zastanowił, bo był straszny nalot/korozja na nim-usunąłem, ale auto stało dość długo.
Zapłon próbowałem ustawić i była dupa, bo żadnych znaków nie widziałem na kole. wiem, że powinny być 2 znaki: od rozrządu i drugi od zapłonu.

drajwer napisał(a):
Druga - zawory. Ale wtedy by nie szarpał

To szarpanie jest takie, że jakby tracił moc/nie palił któryś cylinder.
Zawory lekko poklepują na zimnym silniku, ale nie mocno

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


13 lis 2012, 15:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Na kole masz znaki do ustawienia rozrządu a nie zapłonu. Zapłon ustawia się na lampę stroboskopową. Ale jest źle ustawiony to nic strasznego się nie dzieje. Jedynie odrobinę więcej pali.

_________________
Części do prelude III gen


13 lis 2012, 18:17
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
zmień palec i wyczyść trzpień w aparacie, u mnie było to samo i jak ręką odjął


14 lis 2012, 1:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Siedziałem długo ale pykło. Wyczyściłęm przepustnice i jest zajebista różnia a tyle kału w przepustnicy nigdy nie widziałem. Teraz tylko muszęsprawić coby obroty jałowe mniejsze były aniżeli 1,1k. Wie ktoś czym ustawia się i gdzie?
Drajwer, a na co mam świecić tą lampą? Nie na teen otwor pod zaśleką przy kolektorze?

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


14 lis 2012, 2:41
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
na przepustnicy jest śrubka na śrubokręt płaski, nią regulujesz obroty


14 lis 2012, 9:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Harry napisał(a):
na przepustnicy jest śrubka na śrubokręt płaski, nią regulujesz obroty

Dzięki. A wczoraj tak się jej przyglądałem i zastanawiałem czemu służy, po czym stwierdziłem: nie rusz, bo zepsujesz :lol:

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


14 lis 2012, 10:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Posiadłem wiedzę jak edytować posty, zostają one jednak niezauważone, więc napiszę nowego

Bardzo się cieszę, ale skrzywdziłeś moje oczy tym żółtym kolorem ;) / Tuptuś

Auto już się nie dusi po nagrzaniu, ale to jednak jeszcze nie koniec przeprawy. Wciąż zostaje ten krokowiec.
Wyczyściłem go pieczołowicie [przynajmniej tak mi się zdaje] i dopiero wtedy zaczął znowu falować na ssaniu.
Falował tak w zeszłym roku, potem przestał i po wyczyszczeniu ku mojej uciesze :evil: znów zaczął.
Teraz pytanie:
#1 czy go źle wyczyściłem, czy może jest zepsuty? [choć słyszałem, że to prawie niemożliwe]
#2 czy da się jakoś regulować obroty na ssaniu? bo nie wiem czy 2000 to nie za dużo.
#3 i ostatnie, czy może być coś głębiej usyfione, że tak się dzieje (mam na myśli wnętrze PGM-FI)

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


16 lis 2012, 16:01
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 10:54
Posty: 123
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: ACC
silnik: F18A3
Zatankuj na innej stacji i zobacz czy pomoże. Ostatnio podobne objawy miała większość służbowych samochodów i niestety mój ACC także (a wcześniej tak ładnie chodził). Powód jeden - wszystkie tankowały na tej samej stacji -> paliwo było przechrzczone.


16 lis 2012, 16:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
To już sprawdzone.
W zasadzie po czyszczeniu ustało na dwa dni i znowu się zaczęło.
I sprawia to teraz wrażenie aparatu. Już nie mam sił. mam stary aparat w domu. Wezmę go rozbiorę na kawałki, odrestauruję i założę.
Jeszcze muszę tak po Wrocławiu jeździć :evil:

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


17 lis 2012, 18:35
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Yreq napisał(a):
Jeszcze muszę tak po Wrocławiu jeździć

Jesteś z Breslau? Współczuję ;)
Yreq, uzupełnij dodatkowe pola profilu, może kiedyś się przydać.
A co do tematu, mi kiedyś spadła sprężynka z wtyczki od wtryskiwacza. Wyglądało, że wszystkie siedzą na miejscu, ale podczas jazdy działy się cuda na kiju. Dopiero jak chytłem za kazdą, to okazało się , ze jedna jest luźna. Dużo pracy to nie wymaga a może akurat trafiłem :?: :P


17 lis 2012, 18:44
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Fuego3 napisał(a):
Jesteś z Breslau?

ze Świebodzic. Nie myslić ze Świebodzinem i gigantycznym Aragornem :lol:
We wtyczki wątpię, ale sprawdzę. Zastanawiam się, czy może wtryski nie są zasyfione.
Jakie są przeważnie objawy zanieczyszczonych wtrysków?
Jak ruszałem kiedyś wtyczką od wtrysku, to spostrzegłem, że cały wtryskiwacz się kręci razem z wtyczką, czy to normalne?

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


17 lis 2012, 19:14
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Yreq napisał(a):
Jak ruszałem kiedyś wtyczką od wtrysku, to spostrzegłem, że cały wtryskiwacz się kręci razem z wtyczką, czy to normalne?

Nie wiem czy normalne, ale u mnie tez tak jest :P


17 lis 2012, 19:22
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
tak, to normalne :P Byłem kiedyś w świebodzicach u znajomego :D


17 lis 2012, 20:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL