Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Problem z wentylatorem 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 17:46
Posty: 282
Auto:: Prelude III B20A9
Siemanko, mam od jakiegoś czasu problemy z działaniem wentylatora silnika. Mianowicie, gdy silnik jest odpalony wszystko jest ok, działa kiedy trzeba nie grzeje się, natomiast po zgaszeniu potrafi być włączony nawet 30 min przez co pada mi akumulator. W momencie gdy chodzi on na postoju i włącze zapłon wentylator się wyłącza, jeśli zapłonu nie włącze będzie chodził bardzo długo. Wyłącza się on po różnym czasie, ale zawsze dość długim. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się zepsuć?

_________________
Obrazek


11 lip 2016, 23:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2014, 15:29
Posty: 183
Lokalizacja: Głogów
Auto:: Prelude
silnik: B20A9
Mam to samo odkąd mam auto- o czym poprzednik nie wspomniał :roll: Zakładałem nawet taki sam temat ;) Aku po ponad 2 latach nadal na chodzie i nic mu nie jest. Ale ostatnio przyuważyłem, że wentylator się potrafi włączać i wyłączać co chwilę i dopiero zapłon załatwia sprawę. Prawdopodobnie czujnik temp. komory silnika do wymiany, ale nie miałem okazji jeszcze się nim zająć/szukać by kupić/podmienić.


12 lip 2016, 0:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 maja 2015, 16:30
Posty: 33
Auto:: BA4
silnik: b20a7
Jeśli jest to zależne od zapłonu to zacząłbym od przekaźnika (RADIATOR FAN RELAY). Może się przywiesza.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


12 lip 2016, 0:20
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Maciek, kup nowy akumulator. Wszystko jest ok. Hondy tak mają.

_________________
Części do prelude III gen


12 lip 2016, 8:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
drajwer napisał(a):
Maciek, kup nowy akumulator. Wszystko jest ok. Hondy tak mają.

Pół godziny to chyba trochę przydługo, więc Hondy raczej tak nie mają. Mi się wyłączał po najwyżej kilku minutach, tzn. 1-2 minuty.


12 lip 2016, 23:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2014, 15:29
Posty: 183
Lokalizacja: Głogów
Auto:: Prelude
silnik: B20A9
"Hondy tak mają"- takie teksty, to jak od zdzicha ze stodoły zasłyszane.. Nie spotkałem się z innym modelem Hondy, czy też innej marki, co nawet po 5km potrafił wyć pół h..


12 lip 2016, 23:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 15:58
Posty: 357
Lokalizacja: Kraków
Auto:: BMW
silnik: 2.5
mi wiele razy chłodził po 20 minut. I to nieraz w zimie. A nigdy nie zagotowałem auta.

_________________
http://www.wrapcollabo.com


13 lip 2016, 8:00
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Może nie wszystkie Hondy, ale Preludy 3gen tak mają.
W manualu jest to wyjaśnione. Pod maską jest czujnik temperatury, który załącza wentylator przy zgaszonym silniku by schłodzić ciasną komorę.
Jeśli po zgaszeniu silnika temperatura pod maską będzie za wysoka to załączy wentylator na 10min, jeśli to nie pomoże to kolejne 10 min.
Jeśli komuś to przeszkadza to niech lepiej zamieni na civica 1.4. Tam nie ma takiej opcji :P

_________________
ObrazekObrazek


13 lip 2016, 8:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
kdwapl napisał(a):
"Hondy tak mają"- takie teksty, to jak od zdzicha ze stodoły zasłyszane.. Nie spotkałem się z innym modelem Hondy, czy też innej marki, co nawet po 5km potrafił wyć pół h..


Prelude 3 gen to specyficzne auto obfitujące w szereg rozwiązań, które nie były spotykane w innych modelach Hondy i także w moim przypadku wentylator działa po wyłączeniu silnika, może nie zawsze i nigdy nie mierzyłem jak długo ale sam fakt na pewno istnieje i jest z góry zamierzony

_________________
Obrazek


13 lip 2016, 10:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
kdwapl napisał(a):
"Hondy tak mają"- takie teksty, to jak od zdzicha ze stodoły zasłyszane.. Nie spotkałem się z innym modelem Hondy, czy też innej marki, co nawet po 5km potrafił wyć pół h..


chłopie - szacunku trochę, odpowiedź dostałeś od gościa, który podobnie jak ja zjadł zęby na tym modelu.

Jeżeli mówi wymień aku to to zrób, jeżeli nie chcesz to nie zakładaj więcej tematów.


13 lip 2016, 12:09
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Dzięki Marcin. Na szczecie już się tak łatwo nie obrażam. Piszę, że hondy tak mają bo w acc V mam tak samo. Wentylator załącza się na wyłączonym zapłonie a po przekręceniu kluczyka już się wyłącza bo odcinany jest obwód idący od czujnika spod komory a obsługiwany jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Fakt, że nie wszystkie hondy tak mają bo mam i miałem inne modele, w których wentylator nie chodzi na wyłączonym zapłonie. Użyłem jednak skrótu myślowego, żeby się nie rozpisywać zbytnio bo uznałem, że skoro napiszę coś takiego to nikt nie będzie się wdawał w dalszą polemikę.
Długość pracy wentylatora zależy często od nagrzania samej komory. Jak ktoś ma wygłuszenie maski to wentylator ma prawo pracować dłużej. W czarnych prelach też komora nagrzewa się bardziej. Słyszałem o przypadkach kiedy komuś wiatrak włączał się na słońcu nawet jaki silnik dawno nie pracował. Być może czujnik był zbyt czuły. Tak czy inaczej sprawny akumulator nie rozładuje się nawet po godzinie pracy wentylatora, szczególnie latem.

_________________
Części do prelude III gen


13 lip 2016, 15:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 cze 2016, 21:57
Posty: 465
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: BA4 EX Dual Trup
silnik: B20A3
No to już o jedno pytanie mniej :) też zachodziłem w głowę co za za czujnik się popsuł bo 20 minut pracy wentylatora to chyba trochę za długo, jednak okazuje się, że nie... ufff, w głębi duszy wiedziałem, że wszystko jest jak należy... przecież to Honda ! :D


13 lip 2016, 20:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 16:25
Posty: 115
Lokalizacja: Dębica
Auto:: P3G
silnik: B20A5
Pół godziny to jednak zdecydowanie za dlugo. U mnie zawsze po 10 minutach sie wyłączał, czy to po upalaniu czy tez po spokojnej jezdzie. Dodam ze auto zawsze stalo pod chmurka.


13 lip 2016, 21:02
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Jak coś to mogę sprzedać taki czujnik po znajomości za 20zł z wysyłką.

_________________
Części do prelude III gen


13 lip 2016, 21:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013, 19:49
Posty: 162
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto:: MAZDA MX5 NA / LEXUS IS300 SC
silnik: 1.8 Turbo / 3.0 2JZ
Jak dla mnie normalny objaw. U mnie czasami pochodzi 10min i cisza a czasami mieli przez pol godziny

_________________
Charade 1.0D + Charade 1.0B -> Prelude 3 B20A5 -> CIVIC EG5 D16Z6 -> Saxo 1.5D -> Charade GTTi 1.0T -> Prelude 3 B20A5 4WS + Toyota MR2 AW11 -> Charade 4WD -> MX5 NBfl 1.8 -> Clio II 1.5 DCI + MX5 NA 1.8 Turbo


15 lip 2016, 16:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL