Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Błąd 43 i przerywanie b20a9. Ktoś coś? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
Witam młodych i starych. Pytam bo nie znalazłem odpowiedzi, a póki co średnio mam czas na szukanie przyczyn i myślę że ktoś się podzieli wiedza. Wczoraj podczas jazdy silnik jakby zaczął się dławic przy przyspieszeniu. Na zimnym jest ok po rozgrzaniu już kicha. Trzeba odpuścić gaz i chwilę jest dobrze po czym znowu silnik jakby się dławil i nie miał mocy. Na wolnych po dłuższym czasie spadają obroty ale zaraz podbija i trzyma 1000rpm (zadane 800). Wywala błąd 43. Pod maską organoleptycznie wszystko gra. Macie Panowie jakieś pomysły?


11 kwi 2018, 22:01
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 463
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Wygląda, że coś z paliwem nie tak. Zajrzyj do pompy, może sitko zabite na amen?


15 kwi 2018, 21:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
Właśnie pomyślałem o takich sprawach w pierwszej kolejności... Ale gdyby sitko czy filtr były zabite( a czyszczone co roku i filtr wymieniany) to by cały czas kulała... a tutaj wyklarowała się taka sytuacja, że zanim silnik osiągnie 60-70 stopni wszytsko jest ok. Powyżej tych temperatur przy łagodnym przyspieszaniu np. mam zapiętą 4 i 70 km/h i delikatnie przyspieszam zaczyna się dławienie. Odpuszczam gaz żeby chociaż trochę obroty spadły i depnę jest ok ładnie zaczyna się zbierać. Gdy taka sytuacja spotyka mnie np na piątce przy 80, przy delikatnym przyspieszaniu wystarczy, że depnę gaz w podłogę i nagle się odmula całkowicie i jedzie jak trzeba. Tak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy. Nie mam pojęcia, co się dzieje, podciśnienia całe, i wczoraj wywaliło błąd 18 ale tylko na chwilę Aparat, świece, kable, przewody podciśnień, jak wspomniałem, całe, założyłem na szybko manometr na przewód paliwowy, cały czas takie samo ciśnienie.


17 kwi 2018, 20:56
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Miałem tak 15 lat temu w BMW e30. I do tej pory nie wiem co to było bo ją dość szybko na drzewie zawinąłem.
Co to jest błąd 18?

_________________
Części do prelude III gen


17 kwi 2018, 21:21
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Manual przy błędzie 43 sugeruje by sprawdzić najpierw lambdę, a później szukać w benzynie.
Widziałem kiedyś 43 jak jechałem na benzynie co kilka lat była w baku. Po wyjeżdżeniu starej i zalaniu świeżej błąd nie wrócił.
Błąd 43 to błąd typu: coś nie działa, zgadnij co :)

_________________
ObrazekObrazek


17 kwi 2018, 21:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
No nie powiem coś tam wiem już o naszych trupkach po kilkudziesięciu egzemplarzach i ładnych paru latach użytkowania, ale taka sytuacja pierwszy raz mi się zdarza więc pytam czy ktoś miał poodbny problem :) a błąd nr 18 to ,niby, ustawienie zapłonu.


17 kwi 2018, 21:29
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Darek ma rację, nie ma błędu 18 w polifcie...
Na pewno 18? 1 długi i 8 krótkich w równym tempie?

_________________
ObrazekObrazek


17 kwi 2018, 21:42
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Jedno zauważyłem jako doświadczony użytkownik hondy - sonda nie pada od razu. Przez jakiś czas wystarczy reset ECU i jest ok. Ja mam w HRV cały czas błąd sondy i po skasowaniu błędu dioda gaśnie. Obroty się trochę stabilizują ale moc i spalanie jest na niezmiennym poziomie. Po kilku dniach a czasem tego samego dnia błąd wraca. Ale takich cyrków jeszcze w hondzie nie miałem. Choć zawsze wydawało mi się, że jak miałem A7 to nie szła jak należy i czasem trzeba było odpuścić gaz i dopiero przycisnąć żeby poczuć moc.

_________________
Części do prelude III gen


17 kwi 2018, 22:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Ja mam u siebie podobny problem. Silnik przy łagodnym przyspieszaniu czasami się zaczyna krztusić i zmiana otwarcia przepustnicy nie daje różnicy. Problem pojawia się powiedzmy co ok. 50km i tylko na benzynie, gdy jadę na gazie taki problem nie występuje co by wskazywało na problem w układzie paliwowym.

Silnik B20A5, komputer nie pokazuje żadnego błędu


18 kwi 2018, 15:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 506
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
A świece w jakim stanie ?
EW:
Zlew paliwa z baku z całym ew. syfem.
Świeże paliwa + filtr.
Czyszczenie wtrysków i przepustnicy + sprawdzenie czujnika otwarcia przepustnicy.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


18 kwi 2018, 22:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Świece mam nóweczki, na starych problem też występował. Jeśli znajdę przyczynę to napiszę w temacie.


19 kwi 2018, 8:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50
Posty: 25
Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
Przerabiam dokładnie ten sam problem teraz w Civic'u. Objawy identyczne. Na zimnym ok, jak się rozgrzeje to podczas przyspieszania do pewnych obrotów dławi się, gaz w podłogę i zaczyna normalnie przyspieszać.
Wymieniłem kable i świece, nic to nie dało. Późnej tak z ciekawości wypiàłem lambde i fura śmiga bez problemu.
Mam już sondę na podmianę, wymieniam w weekend i powinno być dobrze.
Nie mówię że u Ciebie jest to samo, ale może warto zainwestować się tą lambdą.


20 kwi 2018, 10:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
Niezbyt mi to przeszkadza więc tak jeździłem sobie i samo wyszło. Do błędu 43 dołączył błąd nr 1. Więc główna podejrzana to ów rzeczowa sonda. Powoli się będę rozgladal wymienię i dam znać jakie efekty. Dzięki za pomoc Panowie


20 kwi 2018, 13:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL