|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Hubert
Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54 Posty: 176 Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
|
Cześć, potrzebuję porady: - problem jest taki, że przestał działać wentylator - po sprawdzeniu wychodzi, że jest przerwa na wiązce pomiędzy czujnikiem temperatury a przekaźnikiem Jako, że nie chce mi się pruć wiązki chcę puścić dodatkowy parę przewodów z czujnika i połączyć je bezpośrednio do styków gniazda przekaźnika. "Na sucho" sprawdzałem i działa. Czy to dopuszczalne rozwiązanie ? Nic nie spalę ?
|
12 cze 2018, 9:28 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Jak założysz na przewodzie bezpiecznik to nie. 15a chyba styknie.
_________________ Części do prelude III gen
|
12 cze 2018, 9:51 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
W preludzie wiązka sama się nie psuje. Sprawdzałeś zgodnie ze schematem ze strony 16-30 z 62sf120.pdf?
Z Twojego opisu wnioskuję, że masz przerwę na niebieskim przewodzie z między czujnikiem temperatury na spodzie chłodnicy, a pinem D na przekaźniku, tak?
I na pewno sprawdzasz czujnik na spodzie chłodnicy?
A jak wyciągniesz przekaźnik i zmostkujesz piny A i B to wentylator działa?
Na pinie A i C przekaźnika masz zawsze +12V?
Nie zapomnij, że zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie ominie system chłodzenia komory po zgaszeniu silnika. Nie polecam.
_________________
|
12 cze 2018, 20:49 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Trochę z innej beczki ale opiszę coś na potwierdzenie tego co napisał Miłosz - że w prelude wiązki same się nie psują. Nagle straciłem sterowanie obydwu szyb. Znaczy nie nagle po przez kilka dni szyby się zacinały. Aż ostatnio w ogóle kaplica. Bezpieczniki całe, przełącznik też. Ale do przełącznika nie dochodzi prąd. Pierwsza diagnoza - przerwana wiązka w drzwiach. Ale niby z jakiej paki? Zaczęliśmy wypinać kostki z tyłu bezpieczników i nagle widzimy, że w jednej zostały dwa ukruszone skorodowane piny. Po kolorach kabli patrzymy, że obydwa są od zasilenia elektrycznych szyb. Do wymiany cała skrzynka. A skąd awaria? jakieś 9 lat temu przez niedrożny odpływ szybra zalewało mi przekaźnik pompy paliwa. Przekaźnik miał w środku bagno i padł. Szyber uszczelniłem ale jak widać nie tylko przekaźnik dostał wodę. Po 9 lat wilgoć, która dostała się na skrzynkę bezpieczników spowodowała ukruszenie się pinów od kostki.
Hubert, może to jakaś kostka właśnie? Może piny w czujniku? Miernik w łapę i po kolei wszystkie obwody z jednej i drugiej strony kostki - od czujnika po przekaźnik. Jesli nikt tam niczego nie rzeźbił i nie szarpał się na siłę z wiązką to sama w sobie się nie przerwała.
_________________ Części do prelude III gen
|
12 cze 2018, 22:04 |
|
|
Hubert
Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54 Posty: 176 Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
|
Macie rację, przyjrzę się dokładniej tematowi - możliwość jest, że przy wymianie uszczelki pod głowicą mechanikom się coś zerwało ... Niestety przeczytałem porady jak już zrobiłem rzeźbę na razie zastosowałem tymczasowe rozwiązanie, wpiąłem się za dwoma niebieskimi przewodami pod piny D przekaźników. W weekend pokombinuję dalej.
|
18 cze 2018, 11:05 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|