Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Pompa sprzęgła 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Cześć.
Po założeniu drugiego zestawu naprawczego do pompy sprzęgła straciłem cierpliwość i stwierdziłem że kupię całą nową pompę. Na zestawy skusiłem się ze względu na niski koszt ale ich założenie skutkuje blokowaniem się tłoka ponieważ uszczelki są zbyt ciasno spasowane :gwizdze: Znalazłem pompę od firmy Ashika. Ktoś korzysta? Jakieś inne, lepsze opcje?
https://www.czesciauto24.pl/honda/prelu ... 0161/pompa


21 cze 2018, 11:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2014, 15:29
Posty: 183
Lokalizacja: Głogów
Auto:: Prelude
silnik: B20A9
A może do starej OEM pompy, nowy OEM zestaw naprawczy? Czytałem kiedyś, że kupowali same gumki za 15zl i ciekło. Targneli się na OEM zestaw i jak ręką odjął.
Ja u siebie wymieniłem same chińskie gumki i póki co, ok :)


21 cze 2018, 15:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Może dla niektórych to oczywiste i sprawdzone ale biorąc pod uwagę moje doświadczenia z 3 ostatnich dni chciałbym się podzielić pewną sztuczką :)
W pompie sprzęgła jest sprężyna która odpowiada za powrót tłoka pompy do pozycji wyjściowej po puszczeniu sprzęgła. Po założeniu zestawu regeneracyjnego sprężyna nie wywierała wystarczającej siły na tłok by go cofnąć - uszczelki siedziały o wiele ciaśniej niż stare. Układ był zapowietrzony wiec po wciśnięciu pedału ciśnienie w układzie praktycznie nie wzrastało i pedał zostawał w podłodze.
Aby odpowietrzyć układ sprzęgła podpiąłem wężykiem odpowietrznik zacisku hamulcowego zamiast zbiorniczka wyrównawczego sprzęgła i pompując pedałem hamulca odpowietrzyłem cały układ :) Ważne w tym wszystkim jest to by tłok pompy sprzęgła był maksymalnie cofnięty czyli pedał w pozycji neutralnej i jego nie dotykamy.


22 cze 2018, 23:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
2be3 napisał(a):
Może dla niektórych to oczywiste i sprawdzone ale biorąc pod uwagę moje doświadczenia z 3 ostatnich dni chciałbym się podzielić pewną sztuczką :)
W pompie sprzęgła jest sprężyna która odpowiada za powrót tłoka pompy do pozycji wyjściowej po puszczeniu sprzęgła. Po założeniu zestawu regeneracyjnego sprężyna nie wywierała wystarczającej siły na tłok by go cofnąć - uszczelki siedziały o wiele ciaśniej niż stare. Układ był zapowietrzony wiec po wciśnięciu pedału ciśnienie w układzie praktycznie nie wzrastało i pedał zostawał w podłodze.
Aby odpowietrzyć układ sprzęgła podpiąłem wężykiem odpowietrznik zacisku hamulcowego zamiast zbiorniczka wyrównawczego sprzęgła i pompując pedałem hamulca odpowietrzyłem cały układ :) Ważne w tym wszystkim jest to by tłok pompy sprzęgła był maksymalnie cofnięty czyli pedał w pozycji neutralnej i jego nie dotykamy.


Odkopie trochę temat.

Powiedź mi jak w końcu poradziłeś sobie z tym tematem? U mnie pompa się poci i przymierzam się do tematu.

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


28 lut 2019, 9:22
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Nie bardzo wiem co więcej mógłbym opisać ;) Wykręciłem pompę, wymieniłem uszczelki na te z zestawu naprawczego (firmy już nie pamiętam), poskładałem do kupy ale przy odpowietrzaniu w miejsce gdzie przychodzi wężyk od zbiorniczka wyrównawczego wpiąłem odpowietrznik hamulca i pompując pedałem hamulca odpowietrzyłem układ sprzęgła. Dobrze jest zalać pompę sprzęgła już przed założeniem czego sam nie zrobiłem.


01 mar 2019, 12:20
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 831
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
też kiedyś miałem problem z odpowietrzeniem pompy sprzęgła i poradziłem sobie w taki sposób, że do przewodu sprzęgła, strzykawką wstrzyknąłem płyn. Wstrzyknąłem go na tyle, żeby pompa zaczęła pompować płyn, potem odkręciłem odpowietrznik na wysprzęgliku i odpowietrzyłem układ :)

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


01 mar 2019, 21:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL