Autor |
Wiadomość |
skip
Dołączył(a): 09 lip 2013, 12:29 Posty: 5 Lokalizacja: Lublin
Auto:: c4g
silnik: D16A9
|
Pacjent to BA4 kolegi. Zaczęła wyć pompa, brak metalicznych odgłosów, natężenie takie samo bez względu na położenie kierownicy. Wyje jak stary kompresor. Podejście 1, wymiana starego płynu na nowy Honda PSF. Odpowietrzenie i zero poprawy, wyje jak przed... Podejście 2, wymieniamy pompę na używkę. Przed demontażem ponoć pracowała jak nowa. Przy okazji wymieniamy oring sprawdzamy cały układ oraz magiel, wszędzie sucho w zbiorniczku poziom max. podczas pracy pompy płyn nie "wrze" Ponownie odpowietrzamy i dalej wyje... Podejście 3. wymieniamy pompę na kolejną używkę montujemy nowy pasek, odpowietrzamy .... WYJE!
ktoś, coś ?
|
13 lip 2018, 9:21 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Logicznie myśląc odpowiedź nasuwa się jedna -> to nie pompa wyje...
_________________
|
13 lip 2018, 11:52 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
No pewnie, że nie pompa. Nie wiem po co wymienialiście. Skoro wyje tak samo niezależnie od ruchów kierownicą to wiadomo, że nie pompa. Może alternator? Może rolka napinająca? Pompy w prelude są idiotoodporne. Można bez płynu jeździć i się jej nie zabije. Wiem bo sam tak zrobiłem kilkaset kilometrów. Przez całą swoją karierę sprzedałem tylko jedną pompę. I okazało się, że wcale nie trzeba jej było wymieniać. Szukajcie gdzie indziej albo dajcie auto na dobry warsztat.
_________________ Części do prelude III gen
|
13 lip 2018, 16:02 |
|
|
skip
Dołączył(a): 09 lip 2013, 12:29 Posty: 5 Lokalizacja: Lublin
Auto:: c4g
silnik: D16A9
|
Zanim został zamówiony nowy PSF który kosztuje krocie zdjąłem pasek i bez wspomagania nic nie wyje. Też jestem zdziwiony bo zazwyczaj początek końca pompy zaczynał się od jej głośnej pracy w skrajnych położeniach kierownicy, tu wyje cały czas. Zastanawiam się czy jest możliwość aby np. na którejś z opasek zaciągała powietrze ale nie ma wycieku płynu.
|
13 lip 2018, 20:12 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
A rolka napinająca? Skoro po zdjęciu paska z pompy wspomagania nie wyje to wyła albo pompa albo napinacz... 3 pompy z rzędu nie mogą wyć tak samo.
_________________
|
13 lip 2018, 22:30 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Przewód gdzieś zagnieciony. Jedyna możliwość.
|
30 lip 2018, 21:16 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
W sumie też tak miałem po swapie na H22. Myślałem, że to pompa. Kupiłem drugą i to samo. Skróciłem jeden przewód na zagięciu i przestało wyć. Ale u mnie wyło tylko podczas ruszania kierownicą. Na postoju było cicho.
_________________ Części do prelude III gen
|
30 lip 2018, 22:35 |
|
|
skip
Dołączył(a): 09 lip 2013, 12:29 Posty: 5 Lokalizacja: Lublin
Auto:: c4g
silnik: D16A9
|
Wstyd się przyznać, wył pasek. Po wymianie nastąpiła cisza.... Cóż, człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi.
|
31 lip 2018, 13:35 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
??
|
02 sie 2018, 22:08 |
|
|
Wrouz
Dołączył(a): 16 maja 2018, 12:01 Posty: 23
Auto:: Honda Prelude III
silnik: 2.0
|
Sorka że odgrzeje, ale nie wiem czy u mnie też coś z pompą w sumie nie wyje.. ale strasznie kierownica zrobiła się ociężała i w zakręty muszę dwie łapy łapać no bo trochę robi się ciężej, dodam że wcześniej skręcało się lekko a teraz jakby nie chciał? Wymiana płynu coś może zmienić?
|
19 wrz 2018, 23:18 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Na postoju też jest źle? Czujesz w ogóle zmianę, że im szybciej jedziesz tym ciężej chodzi czy cały czas ciężko chodzi? Układ wydaje jakieś dźwięki jak wycie pompy? Jak nie to obstawiam speedsensor przy skrzyni. Tyle, że on ulega uszkodzeniu tylko wtedy kiedy się przy nim grzebie. Ewentualnie dostał się jakiś syf.
_________________ Części do prelude III gen
|
20 wrz 2018, 11:29 |
|
|
Wrouz
Dołączył(a): 16 maja 2018, 12:01 Posty: 23
Auto:: Honda Prelude III
silnik: 2.0
|
Na postoju słychać tylko jak obraca się razem z 4ws ale to chyba z kół. A z silnika czy w koło pompy nic. A czuję to poprostu po pewnym czasie jazdy tak po 15min że jest ciężko już przy skręcaniu, nawet czasem żeby zrobić kółko z ronda czy na trochę większy zakręt (30+40km/h) czuję że jest opór i aż mnie z fotela ściąga bo muszę trochę siły użyć
|
20 wrz 2018, 21:59 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
A przewody gumowe powrotne są ułożone poprawnie? Może być, że jak masz zakrzywione przewody gumowe przy zbiorniczku płynu wspomagania to pod wpływem temperatury przewody te się zaginają i osłabiają wydajność pompy.
_________________ Części do prelude III gen
|
20 wrz 2018, 22:06 |
|
|
Wrouz
Dołączył(a): 16 maja 2018, 12:01 Posty: 23
Auto:: Honda Prelude III
silnik: 2.0
|
Muszę się dokładnie przyjrzeć bo w sumie na przewody nie zwróciłem uwagi tylko pierwsze co o wymianie płynu. Auto stało dwa-trzy lata nie jezdzone w sumie nawet się nie dowiedziałem czy płyn wymieniał czy nie.. ale parę przewodów czy innych sprzętów jest porobione ma Janusza, że chyba trzeba będzie dokładnie powyciągać z silnika rurek , przewodów itd..
|
20 wrz 2018, 22:33 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Ani ładu ,ani składu ,ehhh
_________________ pozdrawiam Plewis
|
20 wrz 2018, 22:46 |
|
|