Autor |
Wiadomość |
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Witam, mam problem, silnik po remoncie, pierścienie, panewki, rozrząd, głowica po regeneracji itp. Ale stuka coś w nim, prawie niesłyszalnie ale jednak, trzeba się porządnie wsłuchać żeby usłyszeć ale nie daje mi to spokoju, po odłączeniu pompy od wspomagania, i alternatora dalej stuka. We wnętrzu w ogóle tego nie słychać
Po delikatnym dodaniu gazu przestaje, jak schodzi z obrotów też nie słychać, podczas przyśpieszania nic nie słychać, ale na wolnych obrotach coś słyszę, po rozgrzaniu o wiele mniej to słychać. Jest to dosyć irytujące bo teraz samochód tylko odpalam bo nim nie jeżdżę po drogach i jak otworze maskę to zamiast pracy silnika to słyszę prace silnika i delikatne stuki.
|
14 sty 2013, 13:19 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Powodów może być wiele. Najczęstrzym w przypadku silników w naszych prelkach są niestety panewki. Jednak skoro słychać je tylko na wolnych obrotach to możesz to być co innego. Zawory dawno regulowane? Zobacz czy wszystko jest podokręcane. Na PTP był koleżka, u którego w podobnej sytuacji zdiagnozowano panewki i zabrano auto do remontu silnika. Na szczęście mechanik był na tyle rozgarnięty, że kiedy zabrał się za rozkręcanie znalazł prawdziwą przyczynę stukania. Była to luźna osłona kolektora wydechowego. Przypadek ten obrazuje jedynie jak wiele może być przyczyn stukania. Najlepiej daj to do osłuchania fachowcowi.
_________________ Części do prelude III gen
|
14 sty 2013, 14:09 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
z tą osłoną to tak jest jak jest luźna to takie stuki słychać nie jednokrotnie się o tym przekonałem
_________________ pozdrawiam Plewis
|
14 sty 2013, 14:20 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Hmm zobaczę, z tego co pamiętam to niestety jest na jednym z mocować przepalona i faktycznie jest luźna, wymontuje ją całkiem, zawory niedawno regulowane, ale mogłem zrobić to źle,:) Ja u siebie Panewki wymieniałem profilaktycznie, Najgorsza ze starych wyglądała tak: Może to źle że je wymieniałem?? Przy docieraniu mogła sie utwardzona warstwa wału zetrzeć?? Jak się okaże że panewka to chyba h22 włożę:D
|
14 sty 2013, 15:23 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
Całkiem prawdopodobnie że masz coś luźnego skoro stuka tylko na wolnych obrotach, gdy zwiększasz obroty drgania jakby maleją i dla tego może nie słyszysz. Znajdź ulice gdzie przy jej brzegu jest płot, otwórz okno i się przejedź. Jak panewka to ją usłyszysz, płot obije dźwięk zadziała jak wzmacniacz
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
14 sty 2013, 15:32 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Mam blaszany garaż i w nim to sprawdzałem:) Myśle że to raczej wystarczający wzmacniacz:D Ale sprawdzę też twoim sposobem bo pod obciążeniem to co innego:)
|
14 sty 2013, 15:47 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
jeśli puka panewka możesz spróbować mojego sposobu, który u mnie się sprawdzał odpal silnik i przy wciśniętym sprzęgle dodawaj gazu silnik jest wtedy odciążony i pukanie powinno się zwiększyć, podobnie zrób na luźnym sprzęgle, jeśli zauważysz różnicę w głośności to najprawdopodobniej będzie to panewka wymieniałeś też panewki główne?
_________________
|
14 sty 2013, 16:37 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Problem rozwiązany, Osłona kolektora stukała o śrubę od egr, 1/8 obrotu wiecej i by nie stukało, i znów autko cieszy:D Widać że ten zawór egr i jego przewód itd w tym silniku jest wciśnięty na siłę, tylko przeszkadza przy jakimkolwiek remoncie:// ta osłona stukała nascie lat bo już prawie obudowa przetarta na wylot od tej śruby:)
|
14 sty 2013, 16:43 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
EGR nie tylko przeszkadza przy remoncie co może do niego doprowadzić. Jest to pierwsza rzecz, którą należy zaślepić po zakupie preli.
_________________ Części do prelude III gen
|
14 sty 2013, 17:07 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Po zaślepieniu EGR komp będzie wywalał błąd ? Wzrasta spalanie ? Silnik A9.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
14 sty 2013, 17:09 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Ja zaślepiłem i nie wywala błedu, dałem blache stalową zaraz przy samym zaworze, bo nie miałem czasu tego w inny sposób zrobić:) na ebayu kiedyś widziałem specjalne zaślepki:)
|
14 sty 2013, 17:11 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Po samym zaślepieniu błędu nie wywali. Spalanie też nie wzrośnie - sprawdzone na kilku prelach. Do zaślepienia najlepiej użyć monety. Nie pamiętam o jakim nominale ale inna idzie do EXa a inna do 16v.
_________________ Części do prelude III gen
|
14 sty 2013, 17:13 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
_________________ pozdrawiam Plewis
|
14 sty 2013, 17:39 |
|
|
dzonygood
Dołączył(a): 20 gru 2012, 10:47 Posty: 278 Lokalizacja: Inowrocław
Auto:: P3G
silnik: B20A3
|
w B20A3 tez warto to zaslepic? jezeli zaslepie otwor po rurze od EGR w kolektorze wydechowym to co zrobic z ta rura?Czy zaslepic w ten sposob ze bedzie podlaczona ale nie bedzie przelotu?
|
14 sty 2013, 20:30 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Ja tak zrobiłem i było okej - to chyba najprostsze rozwiązanie. Odkręcasz tą rurkę, wyciągasz, wsadzasz 2 zł i skręcasz
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
15 sty 2013, 2:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|