Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Stuaknie w silniku, 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Witam, mam problem, silnik po remoncie, pierścienie, panewki, rozrząd, głowica po regeneracji itp. Ale stuka coś w nim, prawie niesłyszalnie ale jednak, trzeba się porządnie wsłuchać żeby usłyszeć ale nie daje mi to spokoju, po odłączeniu pompy od wspomagania, i alternatora dalej stuka. We wnętrzu w ogóle tego nie słychać


Po delikatnym dodaniu gazu przestaje, jak schodzi z obrotów też nie słychać, podczas przyśpieszania nic nie słychać, ale na wolnych obrotach coś słyszę, po rozgrzaniu o wiele mniej to słychać. Jest to dosyć irytujące bo teraz samochód tylko odpalam bo nim nie jeżdżę po drogach i jak otworze maskę to zamiast pracy silnika to słyszę prace silnika i delikatne stuki.


14 sty 2013, 13:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Powodów może być wiele. Najczęstrzym w przypadku silników w naszych prelkach są niestety panewki. Jednak skoro słychać je tylko na wolnych obrotach to możesz to być co innego.
Zawory dawno regulowane?
Zobacz czy wszystko jest podokręcane. Na PTP był koleżka, u którego w podobnej sytuacji zdiagnozowano panewki i zabrano auto do remontu silnika. Na szczęście mechanik był na tyle rozgarnięty, że kiedy zabrał się za rozkręcanie znalazł prawdziwą przyczynę stukania. Była to luźna osłona kolektora wydechowego.
Przypadek ten obrazuje jedynie jak wiele może być przyczyn stukania. Najlepiej daj to do osłuchania fachowcowi.

_________________
Części do prelude III gen


14 sty 2013, 14:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
drajwer napisał(a):
Powodów może być wiele. Najczęstrzym w przypadku silników w naszych prelkach są niestety panewki. Jednak skoro słychać je tylko na wolnych obrotach to możesz to być co innego.
Zawory dawno regulowane?
Zobacz czy wszystko jest podokręcane. Na PTP był koleżka, u którego w podobnej sytuacji zdiagnozowano panewki i zabrano auto do remontu silnika. Na szczęście mechanik był na tyle rozgarnięty, że kiedy zabrał się za rozkręcanie znalazł prawdziwą przyczynę stukania. Była to luźna osłona kolektora wydechowego.
Przypadek ten obrazuje jedynie jak wiele może być przyczyn stukania. Najlepiej daj to do osłuchania fachowcowi.

z tą osłoną to tak jest jak jest luźna to takie stuki słychać nie jednokrotnie się o tym przekonałem

_________________
pozdrawiam Plewis


14 sty 2013, 14:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Hmm zobaczę, z tego co pamiętam to niestety jest na jednym z mocować przepalona i faktycznie jest luźna, wymontuje ją całkiem, zawory niedawno regulowane, ale mogłem zrobić to źle,:) Ja u siebie Panewki wymieniałem profilaktycznie, Najgorsza ze starych wyglądała tak:

Obrazek

Może to źle że je wymieniałem?? Przy docieraniu mogła sie utwardzona warstwa wału zetrzeć??

Jak się okaże że panewka to chyba h22 włożę:D


14 sty 2013, 15:23
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
Całkiem prawdopodobnie że masz coś luźnego skoro stuka tylko na wolnych obrotach, gdy zwiększasz obroty drgania jakby maleją i dla tego może nie słyszysz. Znajdź ulice gdzie przy jej brzegu jest płot, otwórz okno i się przejedź. Jak panewka to ją usłyszysz, płot obije dźwięk zadziała jak wzmacniacz :)

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


14 sty 2013, 15:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Mam blaszany garaż i w nim to sprawdzałem:) Myśle że to raczej wystarczający wzmacniacz:D Ale sprawdzę też twoim sposobem bo pod obciążeniem to co innego:)


14 sty 2013, 15:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
jeśli puka panewka możesz spróbować mojego sposobu, który u mnie się sprawdzał odpal silnik i przy wciśniętym sprzęgle dodawaj gazu silnik jest wtedy odciążony i pukanie powinno się zwiększyć, podobnie zrób na luźnym sprzęgle, jeśli zauważysz różnicę w głośności to najprawdopodobniej będzie to panewka
wymieniałeś też panewki główne?

_________________
Obrazek


14 sty 2013, 16:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Problem rozwiązany, Osłona kolektora stukała o śrubę od egr, 1/8 obrotu wiecej i by nie stukało, i znów autko cieszy:D Widać że ten zawór egr i jego przewód itd w tym silniku jest wciśnięty na siłę, tylko przeszkadza przy jakimkolwiek remoncie:// ta osłona stukała nascie lat bo już prawie obudowa przetarta na wylot od tej śruby:)


14 sty 2013, 16:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
uaz555 napisał(a):
Problem rozwiązany, Osłona kolektora stukała o śrubę od egr,

:)

uaz555 napisał(a):
Widać że ten zawór egr i jego przewód itd w tym silniku jest wciśnięty na siłę, tylko przeszkadza przy jakimkolwiek remoncie

EGR nie tylko przeszkadza przy remoncie co może do niego doprowadzić. Jest to pierwsza rzecz, którą należy zaślepić po zakupie preli.

_________________
Części do prelude III gen


14 sty 2013, 17:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
drajwer napisał(a):
EGR nie tylko przeszkadza przy remoncie co może do niego doprowadzić. Jest to pierwsza rzecz, którą należy zaślepić po zakupie preli.

Po zaślepieniu EGR komp będzie wywalał błąd ?
Wzrasta spalanie ?
Silnik A9.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


14 sty 2013, 17:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Ja zaślepiłem i nie wywala błedu, dałem blache stalową zaraz przy samym zaworze, bo nie miałem czasu tego w inny sposób zrobić:) na ebayu kiedyś widziałem specjalne zaślepki:)


14 sty 2013, 17:11
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Po samym zaślepieniu błędu nie wywali. Spalanie też nie wzrośnie - sprawdzone na kilku prelach.

Do zaślepienia najlepiej użyć monety. Nie pamiętam o jakim nominale ale inna idzie do EXa a inna do 16v. :)

_________________
Części do prelude III gen


14 sty 2013, 17:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
nikolai66 napisał(a):
drajwer napisał(a):
EGR nie tylko przeszkadza przy remoncie co może do niego doprowadzić. Jest to pierwsza rzecz, którą należy zaślepić po zakupie preli.

Po zaślepieniu EGR komp będzie wywalał błąd ?
Wzrasta spalanie ?
Silnik A9.

zapożyczone z Internetu ;)
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uk ... -daje.html

_________________
pozdrawiam Plewis


14 sty 2013, 17:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, 10:47
Posty: 278
Lokalizacja: Inowrocław
Auto:: P3G
silnik: B20A3
w B20A3 tez warto to zaslepic?
jezeli zaslepie otwor po rurze od EGR w kolektorze wydechowym to co zrobic z ta rura?Czy zaslepic w ten sposob ze bedzie podlaczona ale nie bedzie przelotu?


14 sty 2013, 20:30
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
dzonygood napisał(a):
Czy zaslepic w ten sposob ze bedzie podlaczona ale nie bedzie przelotu?


Ja tak zrobiłem i było okej - to chyba najprostsze rozwiązanie. Odkręcasz tą rurkę, wyciągasz, wsadzasz 2 zł i skręcasz ;)

_________________
Trust me, I'm an engineer!


15 sty 2013, 2:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL