Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Swapp H22A do III Gen. (wszystkie modele) 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Yreq napisał(a):
I czemu nie można użyć pompy z Accorda/Shuttla lub IV/V gena?

Bo byłoby jeszcze gorzej. Z tego co widziałem pompa od III gen najmniej odstaje z tego co jest dostępne i pasujące bez większych przeróbek. Gorzej z kompresorem od klimy, tam się żadne nie wciśnie :/

_________________
Części do prelude III gen


14 gru 2014, 21:52
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
Mozna zastosowac inny patent.... kolega z w civicu z racji turbo musiał zrezygnowac z pompy wpomagania.... zastapił ja pompa elekrtyczna z Astry III i posadził ją w miejsu filtra weglowego przu scianie grodziowej. no i wszystko działa jak ta lala.


15 gru 2014, 3:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 lis 2012, 12:04
Posty: 139
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: S6
silnik: 4.2
potwierdzam słowa przedmówcy. ja widziałem właśnie taki patent z elektryczna pompą w Vgenie. Dodatkowo odpada obciążenie silnika jednym paskiem :)


15 gru 2014, 10:32
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
gipsu napisał(a):
Dodatkowo odpada obciążenie silnika jednym paskiem :)

Nie do końca. Skądś ta elektryczna pompa bierze energię w postaci prądu. Skąd? Z alternatora, który to dodatkowe obciążenie przenosi na silnik. W efekcie wyjdzie jeszcze gorzej, bo należy doliczyć straty związane ze sprawnością 1. alternatora, 2. pompy elektrycznej. Sorry, nic w przyrodzie nie ginie, a jeśli chodzi o wydajność to niestety to rozwiązanie kuleje :P

Yreq napisał(a):
Ale ja nie myślę dzisiaj. Mogłem napisać "Kupię pompę wspomagania" byłaby inna gadka

:lol: :lol:

Yreq napisał(a):
cały szkopuł polega na tym, że gdybym przesunął to chociaż milimetr w drugą stronę, to ocierałoby o budę. Pasek lekko dotykał rolki, nie mogłem założyć go inaczej. Dodam, że pasek był już stuningowany o jeden klin (był na 3 a nie 4 rowki). Normalnego paska 4pk nie da się założyć. Stąd wzięło się moje pytanie jak mają to opatentowane inni swapowicze.

Rozumiem, że poprzedni pasek skonał gdzieś na autostradzie? Fajnie byłoby znać jego długość. Tam jest przedziwny patent... obiecywałem sobie, że kiedyś coś dospawam, coś zakombinuję i zrobię to po ludzku, ale niestety nie starczyło mi czasu (i pomysłu w sumie też, bo ciężko tam cokolwiek dorobić, bo maska przeszkadza). Też na początku miałem z tym problem... rozwiązaniem okazał się pasek o odpowiedniej długości i potem zabawa z ustawieniem pompy. Z tego co pamiętam to pasek musiał być na tyle długi, że jak się podciągnęło do góry pompę to jej pasek był NAD rolką alternatora, no i idealnie mieścił się pomiędzy paskiem alternatora i karoserii.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


15 gru 2014, 23:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
No na altek idzie obciążenie ale tu chodziło zapewne o to ze mechanicznie silnik jest mniej obciążony bez tego jednego paska...
Niemniej jednak patent z pompą elektryczną działa w 100% i moze byc to wygodna i lepsza od zrywajacych się pasków alternatywa


16 gru 2014, 4:42
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Nie wiem jak dokładnie taka elektryczna działa, ale logicznie by było gdyby nie pompowała cały czas tylko w razie potrzeby. Czyli jadąc prosto nie pobiera prądu, a w zakrętach nie potrzeba pełnej mocy. Kilka Hond też ma elektryczne wspomaganie, ale chyba bez zewnętrznej pompy.

_________________
ObrazekObrazek


16 gru 2014, 8:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 506
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
maly2001 napisał(a):
No na altek idzie obciążenie ale tu chodziło zapewne o to ze mechanicznie silnik jest mniej obciążony bez tego jednego paska...

Za to pasek od alternatora stawia większy opór,więc mechanicznie nie jest mniej obciążony.


Szwagier, jak często zmieniałeś pasek z powodu urwania/przecierki itp ? Raz na miesiąc ? Raz na kwartał ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


16 gru 2014, 11:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
Yreq napisał(a):
Odświeżę nieco wątek pytaniem o pompę wspomagania o której było tylko wspomniane.
Otóż strzelił mi ostatnio pasek od altka i jak zacząłem grzebać przy pompie, to okazało się, że jest mocowana na przedziwnym patencie. Do mocowania jest przykręcona tylko w jednym miejscu na dystansie a pod spód wciśnięty jeszcze kawał blachy. Pasek z kolei jest uszczuplony o 1/4. Z racji, że jest tam naprawdę ciasno nie dziwiło mnie to, ponadto inna pompa, to łapa też inna. złożyłem to najlepiej jak mogłem, ale
pasek od wspomagania minimalnie jednak ocierał o rolkę alternatora, co na autostradzie ostatnio nie wytrzymało i strzelił pasek wspomagania nadszarpując drugi przy okazji.
stąd pytanie do posiadaczy H22/F22 jak macie tą kwestię rozwiązaną u siebie?
I czemu nie można użyć pompy z Accorda/Shuttla lub IV/V gena?
Jak będzie widno to zrobię jakieś foto, bo mój opis może być nieco chaotyczny :torba:


co Wy za patenty macie :o zakładacie jakieś spawane łapy, wsadzacie H22A do krzywej budy czy co :?: w moim H22A pompa wspomagania została z Hserii ,łapy AzRaceMachine ,przy składaniu było mega ciasno, kawałek pasa przedniego trzeba było podciąć tak z 2cm by króciec pompy się zmieścił ,można było go przerobić lub inną pompę wkładać, ale mi się nie chciało kombinować :roll: ,musiałem zwężyć pasek o 1 rowek by pasek miał luz może ze 3mm :D za kilka dni poszedłem po nowy węższy pasek do sklepu i wszystko działało :mrgreen: silnik się mieścił ,krzywo nie siedział w komorze, półośki były odpowiednio dopasowane, nic o żaden drążek nie tarło :P co do półosi to ja miałem z rovera :twisted:
ale to wszystko i tak nie ma sensu, za dużo roboty ,za duże koszta ,efekt cieszył mnie tylko miesiąc ,później było mało mało KM :P lepiej zmienić auto ,a prelude zostawić w oryginale bo coraz mniej ich jest :( tak jak za moich czasów P3G z H22 to był rarytas tak teraz P3G 16V czy nawet 12V w dobrym stanie to prawdziwy rarytas

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


16 gru 2014, 22:04
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
cisek33 napisał(a):
tak jak za moich czasów P3G z H22 to był rarytas tak teraz P3G 16V czy nawet 12V w dobrym stanie to prawdziwy rarytas

zgadzam się z Tobą, bo teraz każdy młodzian myśli sobie, że kupi 20-paroletniego śruta, włoży 18-letni silnik i będzie cool :lol: Dlatego ja cenię ludzi, którzy doceniają to, co mają... bo te auta są najładniejsze w serii. Szczególnie jak ich jest mało.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


17 gru 2014, 10:38
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
cisek33 napisał(a):
co Wy za patenty macie :o zakładacie jakieś spawane łapy

Łapy takie same jak Twoje przepłacone AZRace'y

Cytuj:
musiałem zwężyć pasek o 1 rowek by pasek miał luz może ze 3mm

no i tak samo było u mnie.

nikolai66 napisał(a):
Szwagier, jak często zmieniałeś pasek z powodu urwania/przecierki itp ? Raz na miesiąc ? Raz na kwartał ?

Zmieniłem raz, później dobrałem odpowiedni pasek, odpowiednio wszystko ustawiłem i zjeździłem na tym pół Europy.

Piter napisał(a):
zgadzam się z Tobą, bo teraz każdy młodzian myśli sobie, że kupi 20-paroletniego śruta, włoży 18-letni silnik i będzie cool :lol: Dlatego ja cenię ludzi, którzy doceniają to, co mają... bo te auta są najładniejsze w serii. Szczególnie jak ich jest mało.

A ja doceniałem to, że mogłem pojechać Preludą na koniec świata i mieć pewność, że silnik mnie nie zawiedzie - i tak było. Więc sory, ale pitolisz jak potłuczony Piter.

Ale już od dłuższego czasu zauważyłem, że na tym forum ludzie więcej pitolą i się wymądrzają, niż mogą pomóc, czy napisać coś konstruktywnego... no ale co zrobisz, jak nic więcej nie mają do powiedzenia.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


18 gru 2014, 0:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 lis 2012, 12:04
Posty: 139
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: S6
silnik: 4.2
ja miałem jakieś spawane łapy, pompa była z Hserii, pasek był normalny, przedni pas dostał tylko kilka młotków co by go pompa nie dotykała. Półosie były bodajże z hondy z H/F serią(oczywiście 2 krótsze)


18 gru 2014, 10:44
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
szwagier napisał(a):
Ale już od dłuższego czasu zauważyłem, że na tym forum ludzie więcej pitolą i się wymądrzają, niż mogą pomóc, czy napisać coś konstruktywnego... no ale co zrobisz, jak nic więcej nie mają do powiedzenia.

do mnie pijesz? Przecież ja się w ogóle tutaj prawie nie udzielam ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


18 gru 2014, 21:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
szwagier napisał(a):
cisek33 napisał(a):
co Wy za patenty macie :o zakładacie jakieś spawane łapy

Łapy takie same jak Twoje przepłacone AZRace'y



kto bogatemu zabroni :mrgreen: widziałeś kiedyś te łapy na żywo? nie wydaje mi się ,żeby były takie same jak te rezane w szopie przez kowala :P

nie pisałem o Twoim przypadku tylko ogólnie ;) łapy mówisz takie same ,ale jednak problemy ludzie mają :o jeszcze na starym forum było kilka osób którym albo silnik krzywo siadł, półośki dziwnie się poukładały i inne cuda wianki :gwizdze:

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


18 gru 2014, 22:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2014, 15:29
Posty: 183
Lokalizacja: Głogów
Auto:: Prelude
silnik: B20A9
Możliwe, że jakiś majster coś spierdzielił przy robocie. Najlepiej by było, jakby ktoś foto poglądowe wstawił łap przepłaconych i tych tańszych :idea:


18 gru 2014, 22:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Obrazek
Obrazek

_________________
pozdrawiam Plewis


18 gru 2014, 22:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL