PRELUDE3 http://prelude3web.com.pl/forum/ |
|
Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4699 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kanjo [ 30 mar 2019, 0:09 ] |
Tytuł: | Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Witam. Renowacja 3gen trwa w najlepsze , oczywiście niespodzianki jak niespodzianki zawsze są (w tym wypadku nie wszystkie miłe) Etap zawieszenia oraz układu hamulcowego (prawie) skończony. Zestawy naprawcze amortyzatorów , wymienione tłoczki w zaciskach (odpowietrzniki również , klocki , tarcze nowe. Wszystko działa jak należy. Układ wydechowy (spalinowy) i tu zaczynają się schody . Popularny CHECK ENGINE. Zamocowanie poprawne wydechu na całej długości nie sprawia większych problemów więc zrobione. LAMBDA I EGR - tu się pojawia problem - o ile lambda w dolnej części ukłądu jest podpięta (zamocowana) prawidłowo , to już górna część (pod maską) Oxygen (o2) Sensor zniknął z pola widzenia (poprostu go nie ma)(sprawdzane z manualem rocznika 90 wszystkich 3 wersjach silnika) Problem w tym , że oryginalnie był silnik A3 - później (poprzedni właściciel) wrzucił jak twierdzi A7 (dół silnika jest od A9) Wolna wiązka od ECU 3 wyjścia. EGR - ktoś kiedyś widział - podłączony (jeszcze nie wykręcony i nie sprawdzony) - nie chcę zaślepiać bo błąd z tego co wiem nie zniknie . ( Pytanie w jakim stopniu potrzeby skoro spora część osób go zaślepia?) Kolejna rzecz ACC i CCS - Wiązka jest ale brak systemów. Brak czujników przy kołach. ALB - Tylko kontrolka na panelu wewnętrznym (systemu brak) Ponoć do założenia (ale czy warto?) , mimo wszystko to jedne z pierwszych systemów. Miska oleju - w manual jest tylko wymiana oleju - spisane Nm . Potrzebuje się dowiedzieć w jakich punktach powinienem dać uszczelnienie. Pytanie ogólne - przejrzeć wszystko "od a do z" z manualem każdego z silników ? Czy jest szybszy sposób na ogarnięcie tematu?( Rozeznanie się co z jakiego silnika.) Kody błędów będą sprawdzane jutro. Pozdrawiam. |
Autor: | drajwer [ 30 mar 2019, 9:11 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
A7 nie ma sondy. To tak na szybko. Najlepiej wrzuć zdjęcia spod maski bo czuję, że masz niezłą rzeźbę. |
Autor: | milwarch [ 30 mar 2019, 9:48 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Ale masz namieszane... Było A3, a jest albo A7 albo A9... Po pierwsze sprawdź od którego silnika masz ECU. Jeśli od A7 to jest OBD0 i nie ma ani sondy lambda ani EGR Jeśli od A9 to jest OBD1 i ma 1 sondę przed katalizatorem i ma EGR Może też być komp od A5, więc 2 sondy w kolektorze wydechowym + EGR Jeśli to było poliftowe A3 i do tego poprzedni właściciel miał A9 to zakładam, że ECU masz od A9. Jeśli masz rurkę od EGR to o A7 możesz pomarzyć. No chyba że same wałki są zmienione, ew tylko głowica, a kolektory zostały. Bez tej wiedzy nie masz co szukać dalej, bo nawet błędów nie odczytasz, bo każdy z tych ECU inaczej mruga no może nie każdy ale tylko poliftowy ma długie mrugnięcie. EGR można zaślepić ale zostawić podłączony zawór na swoim miejscu, jeśli jest sprawny to będzie sobie działał i nie będzie generował błędów. Nie wiem jakie systemy w Prelude 3gen kryły się pod nazwami ACC i CCS... Jeśli nie było fabrycznie ALB to za dużo roboty. Trzeba wymienić zwrotnice, przeguby (piasty z tyłu) i dołożyć wiązkę, która mała nie jest. Kontrolkę masz bo pewnie zegary były zmienione a takie z A9 żeby była kontrolka check engine. Jeśli chodzi o miskę oleju i cały dół silnika to w manualu preludy 2gen przy silniku B20A1 jest wszystko dokładnie opisane. Widać nikomu się nie chciało skopiować tego rozdziału do manuala 3gena. Uszczelnienie daje się tylko w 4 punktach, w narożnikach przy podporach wału (tylko nie silikon). Żeby uszczelka dobrze trzymała potrzebne są 4 malutkie podkładki które są na 4 narożnych śrubach. Często zostają wyrzucone z poprzednią uszczelką i pojawia się problem Przy takim miksie zostaje Ci studiowanie manuali, możesz wspomóc się EPC, np. na tej stronie: https://honda-europe.epc-data.com Porównasz obrazki, numery i może do czegoś dojdziesz... ale łatwe to nie jest. Możesz też skorzystać z pomocy formum, zrobić porządne fotki (takie żeby wiadomo było na co się patrzy) i ktoś tu na pewno będzie wiedział z jakiego to silnika . Powodzenia |
Autor: | Armagedon [ 30 mar 2019, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Milwarch - co masz na myśli "Tylko nie silikon w rogi uszczelki" a kurde co innego? XD Wybacz ale z mojej praktyki wynika, że jak dałem np. Wurth Rtv to nigdy nie było z tym problemu. Tak jak kolega wyżej wspomniał, najpierw zidentyfikuj jakie masz ECU (daj foty nr i wtyczek to sami zerkniemy), a dalej się krok po kroku ogarnie błędy. |
Autor: | milwarch [ 30 mar 2019, 22:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 | |||||||||
Przecież napisałem, że:
Czyli, wypada posmarować, ale nie silikonem, są inne specyfiki. Silikon nie klei się z gumą. |
Autor: | Armagedon [ 30 mar 2019, 22:46 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 | ||||||||||||||||||
chyba nigdy w życiu nie czyściłeś Wurth RTV z uszczelek. Wiesz jak bardzo się to wszystkiego czepia? To jest idealny środek do wlania właśnie w np. załamania uszczelki misy. Harry powiedz coś, proszę Cię |
Autor: | Domel [ 30 mar 2019, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Klimek z TVN Turbo potwierdza Niejednokrotnie oglądając jego program widziałem jak stosował silikon jako dodatkowe wsparcie w uszczelnienie miski olejowej |
Autor: | Harry [ 31 mar 2019, 11:53 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 | |||||||||||||||||||||||||||
Prawda, w rogach przy półksiężycach powinno dać się sylikon. Uszczelki które dajesz jako zamiennik nigdy nie są dokładnie wykonane jak oryginał i nie masz 100% pewności że w tych miejscach będzie dolegać. Ja zawsze stosuje klej i zawsze świetnie się trzyma i niema prawa się pocić (ja akurat stosuje Rainz'a klej zawsze) |
Autor: | Kanjo [ 01 kwi 2019, 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Dziękuję za odpowiedzi. A więc tak : W aucie mam okazję siedzieć tylko na weekendy puki co - teraz będą 2 tyg przerwy ze wzgląd na delegacje. Więc za 2 tyg zdjęcia wrzucę (jak będę przejazdem to szybciej). Do tego czasu to co wiem na ten moment - lambda jest 1 (punkt położenia dolny przed katem). Więc jak pisaliście A7 odpada. EGR - nie doszukałem się zaworu chyba że jest schowany między dolotem a zaworami. Schematy dość niedokładne. ACC i CCS są to systemy pierwszej generacji w tym przypadku (ACC system 100m zasięgu obniża prędkoś przy rejestrowaniu prędkości - czujniki w kołach) (CCS - tempomat aktywny w tym przypadku brak) ECU jest z A9 OBD1. Zegary faktycznie wymienione pod A9 ale ALB brak (kontrolka się nie świeci - system nie ma) 4 kostki leżą odłogiem i zdjęcia za 2 tyg . Jak uda mi się przejazdem zrobić to szybciej (70km do garażu) Dziękuję za info odnośnie miski olejowej. (będzie wymieniana oczywiście razem z filtrem po płukaniu silnika (zmiana oleju) Otwór w dolocie - i tu pytanie jest cewka (czujnik - nie wiem) odpowiedzialna za bieg jałowy (WG manual) - na ten moment jest tylko otwór i na biegu jałowym przy mocnym dodaniu gazu silnik się wacha. (auto ładnie startuje nie ma przerywników ale widać na dolocie po otworzeniu maski - gazowany spod maski. Spaliny- przy ruszaniu lub przy gazowaniu w trakcie jazdy - jasno szary dym z wydechu - stare paliwo - nie wymieniony filtr paliwa. Nie sprawdzałem jeszcze całego układu i silnika więc nie wiem w czym może być problem. Mam nadzieję że żadnego z tematów nie pominałem - kody błędów mamy wstawione na forum z tego co widziałem ale nadal nie sprawdzone. |
Autor: | Kanjo [ 01 kwi 2019, 13:36 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Mój błąd z tego co widziałem na dolocie nie powinno być zadnego otworu od góry więc idzie do wymiany bądź do zaślepienia . |
Autor: | Yreq [ 03 kwi 2019, 8:01 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 | |||||||||
Nie polecam. Mialem przedlifta z ALB, ktory podczas ostrego hamowania odmowil posluszenstwa i buum |
Autor: | Armagedon [ 05 kwi 2019, 21:13 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 | ||||||||||||||||||
Rozwiń trochę tą sytuację, bo jestem ciekaw. Nie zadziałał i dlatego przywaliłeś? A jakbyś nie miał wcale ALB to byś nie przywalił? Czy może jakbyś miał sprawne to byś nie przywalił jednak? Tyle pytań i brak odpowiedzi |
Autor: | Kanjo [ 14 kwi 2019, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Witam , a więc tak , kolejny etap zakończony kody błędów odczytane OBD1 - kod 6 oraz kod 41 - spodziewam się ,że czujnik układu chłodzącego choć przejżę układ ,i magiczna lambda . Podpowiedzcie jaki czujnik najlepiej zamówić - firma I czy lambda denso wystarczy w tym wypadku? (ponoć uniwersalna) bo nie spodziewam się dostać oryginalnych części. No I EGR w porządku co jest miłym zaskoczeniem bo budziło troche obaw. Jeszcze trochę zostało rzeczy do ogarnięcia ale to już kwestie wizualne i audio . Audio - wymieniłem radio z Dalco (DVD) na JVC KD-R889BT do zmiany mam wiązki (właściwie do przepięcia) kostka zamówiona . Głośniki przód JBL wzmacniacz w bagarzniku i teraz mam zagwozdkę z głośnikami tył. Zamiast głośników wolałbym 2 małe suby albo typowe niskotonowe . Kable pociągnięte. Polecacie coś ? Czy jakieś sprawdzone rozwiązanie? Z wizualnych wymiana lusterek na te w kolorze - niestety oryginalne mam manualne a założone mam elektryczne pomalowane na kameleon więc wygląda słabo. Samego panelu wierzchniego raczej nie wymienię więc pytanie czy jest na tyle miejsca w manualnym żeby przełożyć elektrykę. Lamby tylne do wymiany jedna w innym kolorze . Przy okazji zostaną mi 3 blendy środkowe jedna z nawiertami i elektryką pod podświetlenie. Później trochę walki z rudą i zaprawki . (Niestety oba zderzaki do malowania ) Do odzyskania również listwy i naniesienie oryginalnego czarnego koloru. Za odpowiedzi w temacie dziękuję. |
Autor: | GreenShadow [ 14 kwi 2019, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Z tymi lusterkami to pojechałeś Możesz wrzucić zdjęcie tych elektrycznych? |
Autor: | drajwer [ 15 kwi 2019, 8:00 ] |
Tytuł: | Re: Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 |
Załóż lusterka elektryczne z tego modelu prelude a nie jakieś rzeźby. I popraw błędy ortograficzne. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |