Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Niezgodności - B20A3 - B20A9 - B20A7 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11 mar 2019, 8:24
Posty: 28
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: Honda Prelude 3G
silnik: B20A9
Witam.
Renowacja 3gen trwa w najlepsze , oczywiście niespodzianki jak niespodzianki zawsze są (w tym wypadku nie wszystkie miłe)
Etap zawieszenia oraz układu hamulcowego (prawie) skończony. Zestawy naprawcze amortyzatorów , wymienione tłoczki w zaciskach (odpowietrzniki również , klocki , tarcze nowe. Wszystko działa jak należy.

Układ wydechowy (spalinowy) i tu zaczynają się schody . Popularny CHECK ENGINE.

Zamocowanie poprawne wydechu na całej długości nie sprawia większych problemów więc zrobione.

LAMBDA I EGR - tu się pojawia problem - o ile lambda w dolnej części ukłądu jest podpięta (zamocowana) prawidłowo , to już górna część (pod maską) Oxygen (o2) Sensor zniknął z pola widzenia (poprostu go nie ma)(sprawdzane z manualem rocznika 90 wszystkich 3 wersjach silnika)
Problem w tym , że oryginalnie był silnik A3 - później (poprzedni właściciel) wrzucił jak twierdzi A7 (dół silnika jest od A9) Wolna wiązka od ECU 3 wyjścia.

EGR - ktoś kiedyś widział - podłączony (jeszcze nie wykręcony i nie sprawdzony) - nie chcę zaślepiać bo błąd z tego co wiem nie zniknie . ( Pytanie w jakim stopniu potrzeby skoro spora część osób go zaślepia?)

Kolejna rzecz ACC i CCS - Wiązka jest ale brak systemów. Brak czujników przy kołach.

ALB - Tylko kontrolka na panelu wewnętrznym (systemu brak) Ponoć do założenia (ale czy warto?) , mimo wszystko to jedne z pierwszych systemów.

Miska oleju - w manual jest tylko wymiana oleju - spisane Nm . Potrzebuje się dowiedzieć w jakich punktach powinienem dać uszczelnienie.

Pytanie ogólne - przejrzeć wszystko "od a do z" z manualem każdego z silników ? Czy jest szybszy sposób na ogarnięcie tematu?( Rozeznanie się co z jakiego silnika.)
Kody błędów będą sprawdzane jutro.

Pozdrawiam.


30 mar 2019, 0:09
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
A7 nie ma sondy. To tak na szybko. Najlepiej wrzuć zdjęcia spod maski bo czuję, że masz niezłą rzeźbę.

_________________
Części do prelude III gen


30 mar 2019, 9:11
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Ale masz namieszane... Było A3, a jest albo A7 albo A9...

Po pierwsze sprawdź od którego silnika masz ECU.
Jeśli od A7 to jest OBD0 i nie ma ani sondy lambda ani EGR
Jeśli od A9 to jest OBD1 i ma 1 sondę przed katalizatorem i ma EGR
Może też być komp od A5, więc 2 sondy w kolektorze wydechowym + EGR

Jeśli to było poliftowe A3 i do tego poprzedni właściciel miał A9 to zakładam, że ECU masz od A9. Jeśli masz rurkę od EGR to o A7 możesz pomarzyć. No chyba że same wałki są zmienione, ew tylko głowica, a kolektory zostały.

Bez tej wiedzy nie masz co szukać dalej, bo nawet błędów nie odczytasz, bo każdy z tych ECU inaczej mruga ;) no może nie każdy ale tylko poliftowy ma długie mrugnięcie.

EGR można zaślepić ale zostawić podłączony zawór na swoim miejscu, jeśli jest sprawny to będzie sobie działał i nie będzie generował błędów.

Nie wiem jakie systemy w Prelude 3gen kryły się pod nazwami ACC i CCS...

Jeśli nie było fabrycznie ALB to za dużo roboty. Trzeba wymienić zwrotnice, przeguby (piasty z tyłu) i dołożyć wiązkę, która mała nie jest.
Kontrolkę masz bo pewnie zegary były zmienione a takie z A9 żeby była kontrolka check engine.

Jeśli chodzi o miskę oleju i cały dół silnika to w manualu preludy 2gen przy silniku B20A1 jest wszystko dokładnie opisane. Widać nikomu się nie chciało skopiować tego rozdziału do manuala 3gena.
Uszczelnienie daje się tylko w 4 punktach, w narożnikach przy podporach wału (tylko nie silikon). Żeby uszczelka dobrze trzymała potrzebne są 4 malutkie podkładki które są na 4 narożnych śrubach. Często zostają wyrzucone z poprzednią uszczelką i pojawia się problem ;)

Przy takim miksie zostaje Ci studiowanie manuali, możesz wspomóc się EPC, np. na tej stronie:
https://honda-europe.epc-data.com
Porównasz obrazki, numery i może do czegoś dojdziesz... ale łatwe to nie jest.

Możesz też skorzystać z pomocy formum, zrobić porządne fotki (takie żeby wiadomo było na co się patrzy) i ktoś tu na pewno będzie wiedział z jakiego to silnika ;).

Powodzenia

_________________
ObrazekObrazek


30 mar 2019, 9:48
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Milwarch - co masz na myśli "Tylko nie silikon w rogi uszczelki" a kurde co innego? XD Wybacz ale z mojej praktyki wynika, że jak dałem np. Wurth Rtv to nigdy nie było z tym problemu.

Tak jak kolega wyżej wspomniał, najpierw zidentyfikuj jakie masz ECU (daj foty nr i wtyczek to sami zerkniemy), a dalej się krok po kroku ogarnie błędy.


30 mar 2019, 21:33
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Przecież napisałem, że:
milwarch napisał(a):
Uszczelnienie daje się tylko w 4 punktach, w narożnikach przy podporach wału (tylko nie silikon).

Czyli, wypada posmarować, ale nie silikonem, są inne specyfiki. Silikon nie klei się z gumą.

_________________
ObrazekObrazek


30 mar 2019, 22:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
milwarch napisał(a):
Przecież napisałem, że:
milwarch napisał(a):
Uszczelnienie daje się tylko w 4 punktach, w narożnikach przy podporach wału (tylko nie silikon).

Czyli, wypada posmarować, ale nie silikonem, są inne specyfiki. Silikon nie klei się z gumą.


:lol: :rotfl: chyba nigdy w życiu nie czyściłeś Wurth RTV z uszczelek. Wiesz jak bardzo się to wszystkiego czepia? To jest idealny środek do wlania właśnie w np. załamania uszczelki misy. Harry powiedz coś, proszę Cię :)


30 mar 2019, 22:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
Klimek z TVN Turbo potwierdza ;) Niejednokrotnie oglądając jego program widziałem jak stosował silikon jako dodatkowe wsparcie w uszczelnienie miski olejowej :)

_________________
Obrazek


30 mar 2019, 22:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
Armagedon napisał(a):
milwarch napisał(a):
Przecież napisałem, że:
milwarch napisał(a):
Uszczelnienie daje się tylko w 4 punktach, w narożnikach przy podporach wału (tylko nie silikon).

Czyli, wypada posmarować, ale nie silikonem, są inne specyfiki. Silikon nie klei się z gumą.


:lol: :rotfl: chyba nigdy w życiu nie czyściłeś Wurth RTV z uszczelek. Wiesz jak bardzo się to wszystkiego czepia? To jest idealny środek do wlania właśnie w np. załamania uszczelki misy. Harry powiedz coś, proszę Cię :)

Prawda, w rogach przy półksiężycach powinno dać się sylikon. Uszczelki które dajesz jako zamiennik nigdy nie są dokładnie wykonane jak oryginał i nie masz 100% pewności że w tych miejscach będzie dolegać. Ja zawsze stosuje klej i zawsze świetnie się trzyma i niema prawa się pocić (ja akurat stosuje Rainz'a klej zawsze)


31 mar 2019, 11:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 mar 2019, 8:24
Posty: 28
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: Honda Prelude 3G
silnik: B20A9
Dziękuję za odpowiedzi.
A więc tak :

W aucie mam okazję siedzieć tylko na weekendy puki co - teraz będą 2 tyg przerwy ze wzgląd na delegacje. Więc za 2 tyg zdjęcia wrzucę (jak będę przejazdem to szybciej).
Do tego czasu to co wiem na ten moment - lambda jest 1 (punkt położenia dolny przed katem). Więc jak pisaliście A7 odpada.
EGR - nie doszukałem się zaworu chyba że jest schowany między dolotem a zaworami. Schematy dość niedokładne.
ACC i CCS są to systemy pierwszej generacji w tym przypadku (ACC system 100m zasięgu obniża prędkoś przy rejestrowaniu prędkości - czujniki w kołach) (CCS - tempomat aktywny w tym przypadku brak)
ECU jest z A9 OBD1. Zegary faktycznie wymienione pod A9 ale ALB brak (kontrolka się nie świeci - system nie ma)
4 kostki leżą odłogiem i zdjęcia za 2 tyg . Jak uda mi się przejazdem zrobić to szybciej (70km do garażu)

Dziękuję za info odnośnie miski olejowej. (będzie wymieniana oczywiście razem z filtrem po płukaniu silnika (zmiana oleju)

Otwór w dolocie - i tu pytanie jest cewka (czujnik - nie wiem) odpowiedzialna za bieg jałowy (WG manual) - na ten moment jest tylko otwór i na biegu jałowym przy mocnym dodaniu gazu silnik się wacha. (auto ładnie startuje nie ma przerywników ale widać na dolocie po otworzeniu maski - gazowany spod maski.

Spaliny- przy ruszaniu lub przy gazowaniu w trakcie jazdy - jasno szary dym z wydechu - stare paliwo - nie wymieniony filtr paliwa.
Nie sprawdzałem jeszcze całego układu i silnika więc nie wiem w czym może być problem.


Mam nadzieję że żadnego z tematów nie pominałem - kody błędów mamy wstawione na forum z tego co widziałem ale nadal nie sprawdzone.


01 kwi 2019, 12:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 mar 2019, 8:24
Posty: 28
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: Honda Prelude 3G
silnik: B20A9
Mój błąd z tego co widziałem na dolocie nie powinno być zadnego otworu od góry więc idzie do wymiany bądź do zaślepienia .


01 kwi 2019, 13:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Kanjo napisał(a):
ALB - Tylko kontrolka na panelu wewnętrznym (systemu brak) Ponoć do założenia (ale czy warto?) , mimo wszystko to jedne z pierwszych systemów.

Nie polecam. Mialem przedlifta z ALB, ktory podczas ostrego hamowania odmowil posluszenstwa i buum :cry:

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


03 kwi 2019, 8:01
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Yreq napisał(a):
Kanjo napisał(a):
ALB - Tylko kontrolka na panelu wewnętrznym (systemu brak) Ponoć do założenia (ale czy warto?) , mimo wszystko to jedne z pierwszych systemów.

Nie polecam. Mialem przedlifta z ALB, ktory podczas ostrego hamowania odmowil posluszenstwa i buum :cry:

Rozwiń trochę tą sytuację, bo jestem ciekaw. Nie zadziałał i dlatego przywaliłeś? A jakbyś nie miał wcale ALB to byś nie przywalił? Czy może jakbyś miał sprawne to byś nie przywalił jednak? Tyle pytań i brak odpowiedzi :lol:


05 kwi 2019, 21:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 mar 2019, 8:24
Posty: 28
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: Honda Prelude 3G
silnik: B20A9
Witam , a więc tak , kolejny etap zakończony kody błędów odczytane OBD1 - kod 6 oraz kod 41 - spodziewam się ,że czujnik układu chłodzącego choć przejżę układ ,i magiczna lambda . Podpowiedzcie jaki czujnik najlepiej zamówić - firma I czy lambda denso wystarczy w tym wypadku? (ponoć uniwersalna) bo nie spodziewam się dostać oryginalnych części.
No I EGR w porządku co jest miłym zaskoczeniem bo budziło troche obaw.

Jeszcze trochę zostało rzeczy do ogarnięcia ale to już kwestie wizualne i audio .
Audio - wymieniłem radio z Dalco (DVD) na JVC KD-R889BT do zmiany mam wiązki (właściwie do przepięcia) kostka zamówiona .
Głośniki przód JBL wzmacniacz w bagarzniku i teraz mam zagwozdkę z głośnikami tył. Zamiast głośników wolałbym 2 małe suby albo typowe niskotonowe .
Kable pociągnięte.
Polecacie coś ? Czy jakieś sprawdzone rozwiązanie?

Z wizualnych wymiana lusterek na te w kolorze - niestety oryginalne mam manualne a założone mam elektryczne pomalowane na kameleon więc wygląda słabo.
Samego panelu wierzchniego raczej nie wymienię więc pytanie czy jest na tyle miejsca w manualnym żeby przełożyć elektrykę.
Lamby tylne do wymiany jedna w innym kolorze . Przy okazji zostaną mi 3 blendy środkowe jedna z nawiertami i elektryką pod podświetlenie.

Później trochę walki z rudą i zaprawki . (Niestety oba zderzaki do malowania ) Do odzyskania również listwy i naniesienie oryginalnego czarnego koloru.


Za odpowiedzi w temacie dziękuję.


Ostatnio edytowano 15 kwi 2019, 8:36 przez Kanjo, łącznie edytowano 1 raz



14 kwi 2019, 19:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 cze 2016, 21:57
Posty: 465
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: BA4 EX Dual Trup
silnik: B20A3
Z tymi lusterkami to pojechałeś ;) Możesz wrzucić zdjęcie tych elektrycznych?


14 kwi 2019, 22:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Załóż lusterka elektryczne z tego modelu prelude a nie jakieś rzeźby. I popraw błędy ortograficzne.

_________________
Części do prelude III gen


15 kwi 2019, 8:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL