Autor |
Wiadomość |
Kozakiel
Dołączył(a): 13 cze 2018, 14:36 Posty: 33
Auto:: Prelude
silnik: 3
|
Siemanko od dłuższego czasu borykam się z problemem a mianowicie przerywaniem auta po kilkunastu km (rozgrzany silnik) Zabrałem się najpierw za wymianę : filtra paliwa, kabli, świec kopułki, palca, cewki oraz filtr powietrza + wyczyszczona przepustnica. No i nadal nic, przymierzam się do wymiany Sondy lecz najpierw trzeba będzie ja sprawdzić ale to i tak chyba nie będzie to. No dobra, dziś zrobiłem diagnostykę i niby wyskoczył błąd 2/8 lub 2/10 (OBD0 b20a5) no wiec ktoś mógłby mi bardziej wyjaśnić za co mam się wziąć po tych błędach? Oxygen Content B? GMP Sensor? Intake Air Temperaturę Sensor? Czy coś z tych może tworzyć ten problem co wyzej? Dodam ze mam zrobiony przelot od kolektora wraz ze strumienice i końcowym oraz środkowym. Ktoś mógłby mi pomoc? Bo już nie mam pojęci za co mógłbym się zabrać z mechanikiem..
|
12 maja 2019, 22:22 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 216 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Wydaje mi się że możemy mieć podobny problem. U mnie dzieje się tak, że czasami (najczęściej 2 bieg i obroty ok 2k) silnik zaczyna się dusić a pogłębianie otwarcia przepustnicy tylko pogarsza sprawę. Po kilku sekundach wszystko wraca do normy. Zauważyłem że najlepsze co można zrobić to całkowicie odpuścić gaz na sekundę-dwie i dopiero znowu go wcisnąć. Pamiętam że Drajwer(?) pisał o tym problemie jakiś czas temu i chodziło o sondę właśnie.
|
13 maja 2019, 7:50 |
|
|
Kozakiel
Dołączył(a): 13 cze 2018, 14:36 Posty: 33
Auto:: Prelude
silnik: 3
|
U mnie wlasnie po wyskoczenie Checka auto jechało jak nowo narodzone, po ponownym przekręceniu kluczyka zgasł check i zaraz po paru km znowu Dusi się i tak jak mowisz od 2k obrotow i to na każdym biegu wlasnie przy tym przedziale obrotowym i fakt jak odpiuszczasz gaz lub sprzęgło i gaz to jedzie normalnie ( tak robię w mieście bo tragedia jechać )
|
13 maja 2019, 8:19 |
|
|
GreenShadow
Dołączył(a): 05 cze 2016, 21:57 Posty: 465 Lokalizacja: Siedlce
Auto:: BA4 EX Dual Trup
silnik: B20A3
|
Ach te 16-tki... same problemy
|
13 maja 2019, 21:45 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Stary zdecyduj sie. Jakie błędy konkretnie, a nie chyba to albo to, niby to. Wtedy będziemy coś myśleć.
|
14 maja 2019, 10:33 |
|
|
Kozakiel
Dołączył(a): 13 cze 2018, 14:36 Posty: 33
Auto:: Prelude
silnik: 3
|
Z podpowiedzi grupowiczow wyszło 2 i 8
|
15 maja 2019, 0:22 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Dokładnie ,jest jasno opisane gdzie jest i jak odczytać błędy z komputera silnikowego , bardzo jasno i klarownie z resztą...
_________________ pozdrawiam Plewis
|
15 maja 2019, 4:57 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
No i lecisz wg manuala. Pierwsze co to sprawdź regulator ciśnienia strona 6-192, potem sonde, no i zerknij na czujnik położenia wałka w aparacie (pomierzyć oporność itd) też w serwisówce znajdziesz na stronie 6-154. Prosta, fajna robota.
|
15 maja 2019, 10:10 |
|
|
Kozakiel
Dołączył(a): 13 cze 2018, 14:36 Posty: 33
Auto:: Prelude
silnik: 3
|
Ok dzieki chłopaki za pomoc !
|
16 maja 2019, 16:19 |
|
|