PRELUDE3
http://prelude3web.com.pl/forum/

Silnik
http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4722
Strona 1 z 1

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 13:53 ]
Tytuł:  Silnik

Witajcie, po tym jak silnik nie chciał odpalić okazuje się, że pęknięcie wezyka układu chłodzenia w czasie jazdy załatwiło temat na amen.
Po rozebraniu okazało się, że brak ciśnienia wynikał z tego że jednemu tlokowi udało się peknąć, pozostałe niby wytrzymały ale tak zajechaly tuleje, że nic z nich nie będzie. O dziwo panewki w super stanie, bez śladów zużycia.
Poradzcie jak to można ogarnąć najsprytniej i nie za górę pieniędzy , bo mi się mózg zaciął. Nowy dół silnika? Jakiś remont? Wiadomo już, że jednej pralki będzie mniej na zlocie.
Pzdr Hubert

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Czy tłoki od 12V są takie same jak od 16V?
Czy ktoś z Was dorabiał tłoki i może się podzielić wrażeniami cenowymi?

Autor:  drajwer [ 16 maja 2019, 18:07 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Inne są korby bo inna jest średnica wału.

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Silnik

drajwer napisał(a):
Inne są korby bo inna jest średnica wału.

Czyli to znaczy, że w ostateczności można je zastosować, wymieniając korby? To możliwe? Dostępność 12V a 16V to niebo a ziemia.

Autor:  drajwer [ 16 maja 2019, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Z tego co wiem inne są też sworznie więc nie założysz tłoka na korbę 16v a korby 12 na wał 16. Poza tym zakładając tłoki od 12v mocno odprężysz silnik przez co straci konie. Tłoki od A7 są wypukłe, od A9 płaskie a od A3 / A4 wklęsłe.
Jak nie znajdziesz dołu silnika 16v to wyjściem jest również przełożenie całego dołu od 12v. Konsultowałem to z Gywerem. Taka hybryda chodzi ciekawie bo bebechy wewnątrz bloku są lżejsze i to czuć.

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Ciekawe, tylko z tym też wiążą się inne zmiany?

Autor:  drajwer [ 16 maja 2019, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Hubert napisał(a):
Ciekawe, tylko z tym też wiążą się inne zmiany?

A jakie skoro blok jest taki sam?
Najlepiej kup od EXa polifta, najlepiej z kołem zamachowym. Wszystko inne podejdzie bo osprzęt jest przy głowicy. Dołóż jedynie chłodniczkę oleju pod filtrem oleju.
Oczywiście najlepiej upolować oryginalne 16v ale jestem przekonany, że łatwiej dorwać od EXa.
Roboty przy przekładce będzie dokładnie tyle samo. Zostaw też koło pasowe od EXa. Jest bez gumy.

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Koło pasowe mam już od exa, bo mi ori się rozsypało, właśnie dzięki gumie.
Czyli reasumując, bo akurat jest dostępny motor od exa, warto brać i walczyć.

Autor:  drajwer [ 16 maja 2019, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Hubert napisał(a):
reasumując, bo akurat jest dostępny motor od exa, warto brać i walczyć.

Słyszałem o kilku swapach dołu od 12v i czapki od 16v. Żadna się jeszcze nie rozpadła. Jak silnik w dobrym stanie to dobry olej syntetyczny i jazda.

Autor:  milwarch [ 16 maja 2019, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Silnik

A słyszałeś żeby korba w 16V wyszła bokiem? Bo 12V ma sporo cieńsze korby i przy mocy 16-ki mogą się szybciej urwać. Oczywiście można używać takie auto na 50% i będzie długo służyło. Az zmieni właściciela i nowy postanowi sprawdzić jak to jedzie ;-)

Korby z 16V mają otworek do natrysku oleju na denka tłoków, a korby 12V to mają?

Jest też opcja dopasować korby z H23 i tłoki z jakiegoś B16/B18. Może da się jeszcze nowe kupić za dużo $$$...
Ktoś jakiś czas temu sprzedawał na forum kute korby, mogło to być już kilka lat temu i nie pamiętam kto.

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Silnik

milwarch napisał(a):
A słyszałeś żeby korba w 16V wyszła bokiem? Bo 12V ma sporo cieńsze korby i przy mocy 16-ki mogą się szybciej urwać. Oczywiście można używać takie auto na 50% i będzie długo służyło. Az zmieni właściciela i nowy postanowi sprawdzić jak to jedzie ;-)

Korby z 16V mają otworek do natrysku oleju na denka tłoków, a korby 12V to mają?

Jest też opcja dopasować korby z H23 i tłoki z jakiegoś B16/B18. Może da się jeszcze nowe kupić za dużo $$$...
Ktoś jakiś czas temu sprzedawał na forum kute korby, mogło to być już kilka lat temu i nie pamiętam kto.

To już za grubo, wolałbym kupić drugą Prelę.
Zaryzykuję, słupek od exa mam za 200. Zobaczymy jak to zapracuje.

Autor:  Hubert [ 16 maja 2019, 22:08 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Dzięki za podpowiedź Darek.

Autor:  Hubert [ 18 paź 2019, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Pralka uruchomiona na nowym sercu B20A9 i będzie żyć - można zamknąć

Autor:  Acura [ 18 paź 2019, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Śruba napinacza paska pasowała???

Autor:  Hubert [ 18 paź 2019, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Silnik

Wzorowo, dzięki :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/