PRELUDE3
http://prelude3web.com.pl/forum/

gaźniki B20A3
http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4750
Strona 1 z 3

Autor:  Danio [ 20 cze 2019, 16:45 ]
Tytuł:  gaźniki B20A3

Witam, oczywiscie po zakupie preludy nie moze byc tak kolorowo, a mianowicie tak. Poprzedni wlasciel mial sporo problemow z nimi i sprowadzil nowe z USA za jakies 90dolcow. Motor pieknie rowniutko pracuje ALE zaczynam wciskac gaz do dechy, 1, 2, 3, 4, 150 na blacie 5tys obrotow i jakby cos odcielo paliwo albo zaplon. Dodoje gazu to szarpie i sie dusi. Nie umiem odpalic silnika. Czekam chwilke ze 20s i odpala i jedzie normalnie. Zdarzalo sie ze nawet na 2 - tez szarpie i gasnie :torba: :torba: :torba: wiec biegi nie maja znaczenia. Nie ma Checka wiec nie mam jak zdiagnozować, moze filtr paliwa ? Pozdrawiam

Autor:  mlodyrychu [ 20 cze 2019, 20:29 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

[quote="Danio"]Nie ma Checka wiec nie mam jak zdiagnozować/quote]
kiedyś nie było i ludzie jakoś diagnozowali :) och, te młode pokolenie ;P bez kompa nie podejdzie :P

1. komp (mrugająca dioda) pokazuje błędy - ile mrugnięć, taki błąd, lista błędów w manualu
2. sprawdź podciśnienia, bo wygląda na to jakby druga przepustnica się nie otwierała
3. sprawdź czy pompa paliwowa podaje cały czas paliwo, czy nie ma jakichś przerw (może już zaczyna niedomagać)
4. nagraj filmik jak szarpie

Autor:  Black500 [ 21 cze 2019, 13:07 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Ja miałem takie objawy jak gumy pomiędzy gaźnikami były sparciałe i motor łapał lewe powietrze.

Przy obrotach do 3000 było idealnie a powyżej jakby paliwa brakowało.

Autor:  Danio [ 22 cze 2019, 1:14 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Teraz przyjrzałem się sprawie, traci zapłon jak się rozgrzeje, bo pompę słychać jak chodzi przed odpaleniem, strzelam, że to może być moduł aparatu. Bo dzisiaj przez 30 min nie mogłem jej odpalić.. i obroty spadały na jałowym do 500, 300.. i kaput. Trochę roboty żeby zdiagnozować tego kompa nie chce tapicerki rozpruwac..

Autor:  Domel [ 22 cze 2019, 9:51 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Komp jest w stopach pasazera, szukaj w tapicerce sekretnej klapki, kod odczytuje sie po przekreceniu kluczyka poprzez mrugniecia diody Reszty szukaj na forum Jesli komp niczego nie wykaze to trzeba szukac dalej

Autor:  milwarch [ 22 cze 2019, 11:14 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Nigdy nie miałem gaźnika, ale czy na pewno B20A3 ma jakiegokolwiek kompa?
To nie było tak, że z gaźnikowców tylko B20A4 miał ECU?

Autor:  Danio [ 22 cze 2019, 15:10 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

albo to jest b20a4, sprawdzalem na kompie. wyswietla blad nr 1, czyli raz mruga po przekreceniu na zaplon.. mam druga sonde z denso - musze ja podmienic. ale obawiam sie ze to moze byc nie to... teraz juz nie pali wcale...

Autor:  drajwer [ 23 cze 2019, 14:29 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

B20A4 nie ma ecu. A3 ma. Ale często A4 jest na osprzęcie od A3. Ale ecu mało co pokazuje w gaźnikowcu.

Autor:  Domel [ 23 cze 2019, 22:29 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Po przekręceniu zapłonu pierwsze mrugnięcie jest kontrolne, które wskazuje, że dioda jest sprawna i to nie oznacza żadnego błędu, dopiero kolejne ciągi błyśnięć oznaczają błędy, które są wyświetlane w kółko, jeśli nic się nie wyświetla nie ma żadnego błędu...

Autor:  Danio [ 25 cze 2019, 10:49 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

no to sie zgodze, ze 1 mrugniecie jest kontrolne. nie podaje paliwa pompa, albo przekaznik jebnal. eghh. mialem nowke pompe do kupienia na allegro za 150, ale juz poszla..

Autor:  Armagedon [ 25 cze 2019, 10:55 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Otwórz manuala i zrób inspekcję przekaźnika i pompy. Jest to opisane jak dla jełopa. Kilka minut i będziesz miał odpowiedź co jest uszkodzone

Autor:  Danio [ 26 cze 2019, 0:13 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Armagedon napisał(a):
Otwórz manuala i zrób inspekcję przekaźnika i pompy. Jest to opisane jak dla jełopa. Kilka minut i będziesz miał odpowiedź co jest uszkodzone


Ta pompa coś taka słabiutka, takie ciśnienie choćby wcale, przedmuchalem i pali. Może za duże podciśnienie się w baku zrobiło.. i nie umiała pocisnac...

Autor:  drajwer [ 26 cze 2019, 8:21 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

A jaką chcesz pompę do gaznikowca? Wysokociśnieniową?

Autor:  Harry [ 29 cze 2019, 19:02 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Danio napisał(a):
Armagedon napisał(a):
Otwórz manuala i zrób inspekcję przekaźnika i pompy. Jest to opisane jak dla jełopa. Kilka minut i będziesz miał odpowiedź co jest uszkodzone


Ta pompa coś taka słabiutka, takie ciśnienie choćby wcale, przedmuchalem i pali. Może za duże podciśnienie się w baku zrobiło.. i nie umiała pocisnac...

W gaźniku są pompy o niskim ciśnieniu, to nie ona reguluje ciśnienie paliwa które trafia do silnika tylko gaźnik. Sprawdź iskrę na wszystkich przewodach zapłonowych i z cewki

Autor:  Sting [ 02 paź 2019, 19:26 ]
Tytuł:  Re: gaźniki B20A3

Cześć,
Podpinam się pod temat (B20A3), żeby nie robić nowego tematu. Mam problem z pracą silnika w dolnej partii obrotów, począwszy od biegu jałowego na zagrzanym silniku, do granicy 2500 obrotów, w momencie gdy przez dłuższą chwilę jadę np. na obrotach 2000 jednostajnie silnik zaczyna szarpać i traci moc, gdy jedzie się powyżej 3000 i do odcinki nie ma takiego problemu nawet po 30km. Wymieniłem: kable, palec, kopułkę, świece, filtry, podciśnienia, sprawdziliśmy zapłon i dalej nic. Z tego co czytałem są dwie śrubki jedno od obrotów biegu, jałowego, druga od synchronizacji gaźników, podregulowałem jedną z nich tak jak na zdjęciu poniżej i problem na biegu jałowym ustał, natomiast ciagle pojawia się przy jednostajnej jeździe około 2-2.5tys dodatkowo da się wyczuć taki lag przy wzroście obrotów powyżej 2.5tyś. (przełącza zapłon na aparacie?). obrotów. Poza ogólnymi radami mam dwa pytania:
- gdzie znajdę drugą śrubkę do regulacji i diodę pod nogami pasażera (szukałem)

Obrazek

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/