Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
gaźniki B20A3 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05 maja 2019, 20:05
Posty: 15
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Civic EG, Prelude III
silnik: D13, B20
Witam, oczywiscie po zakupie preludy nie moze byc tak kolorowo, a mianowicie tak. Poprzedni wlasciel mial sporo problemow z nimi i sprowadzil nowe z USA za jakies 90dolcow. Motor pieknie rowniutko pracuje ALE zaczynam wciskac gaz do dechy, 1, 2, 3, 4, 150 na blacie 5tys obrotow i jakby cos odcielo paliwo albo zaplon. Dodoje gazu to szarpie i sie dusi. Nie umiem odpalic silnika. Czekam chwilke ze 20s i odpala i jedzie normalnie. Zdarzalo sie ze nawet na 2 - tez szarpie i gasnie :torba: :torba: :torba: wiec biegi nie maja znaczenia. Nie ma Checka wiec nie mam jak zdiagnozować, moze filtr paliwa ? Pozdrawiam


20 cze 2019, 16:45
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 831
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
[quote="Danio"]Nie ma Checka wiec nie mam jak zdiagnozować/quote]
kiedyś nie było i ludzie jakoś diagnozowali :) och, te młode pokolenie ;P bez kompa nie podejdzie :P

1. komp (mrugająca dioda) pokazuje błędy - ile mrugnięć, taki błąd, lista błędów w manualu
2. sprawdź podciśnienia, bo wygląda na to jakby druga przepustnica się nie otwierała
3. sprawdź czy pompa paliwowa podaje cały czas paliwo, czy nie ma jakichś przerw (może już zaczyna niedomagać)
4. nagraj filmik jak szarpie

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


20 cze 2019, 20:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Ja miałem takie objawy jak gumy pomiędzy gaźnikami były sparciałe i motor łapał lewe powietrze.

Przy obrotach do 3000 było idealnie a powyżej jakby paliwa brakowało.

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


21 cze 2019, 13:07
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 05 maja 2019, 20:05
Posty: 15
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Civic EG, Prelude III
silnik: D13, B20
Teraz przyjrzałem się sprawie, traci zapłon jak się rozgrzeje, bo pompę słychać jak chodzi przed odpaleniem, strzelam, że to może być moduł aparatu. Bo dzisiaj przez 30 min nie mogłem jej odpalić.. i obroty spadały na jałowym do 500, 300.. i kaput. Trochę roboty żeby zdiagnozować tego kompa nie chce tapicerki rozpruwac..


22 cze 2019, 1:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
Komp jest w stopach pasazera, szukaj w tapicerce sekretnej klapki, kod odczytuje sie po przekreceniu kluczyka poprzez mrugniecia diody Reszty szukaj na forum Jesli komp niczego nie wykaze to trzeba szukac dalej

_________________
Obrazek


22 cze 2019, 9:51
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Nigdy nie miałem gaźnika, ale czy na pewno B20A3 ma jakiegokolwiek kompa?
To nie było tak, że z gaźnikowców tylko B20A4 miał ECU?

_________________
ObrazekObrazek


22 cze 2019, 11:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 maja 2019, 20:05
Posty: 15
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Civic EG, Prelude III
silnik: D13, B20
albo to jest b20a4, sprawdzalem na kompie. wyswietla blad nr 1, czyli raz mruga po przekreceniu na zaplon.. mam druga sonde z denso - musze ja podmienic. ale obawiam sie ze to moze byc nie to... teraz juz nie pali wcale...


22 cze 2019, 15:10
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
B20A4 nie ma ecu. A3 ma. Ale często A4 jest na osprzęcie od A3. Ale ecu mało co pokazuje w gaźnikowcu.

_________________
Części do prelude III gen


23 cze 2019, 14:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
Po przekręceniu zapłonu pierwsze mrugnięcie jest kontrolne, które wskazuje, że dioda jest sprawna i to nie oznacza żadnego błędu, dopiero kolejne ciągi błyśnięć oznaczają błędy, które są wyświetlane w kółko, jeśli nic się nie wyświetla nie ma żadnego błędu...

_________________
Obrazek


23 cze 2019, 22:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 maja 2019, 20:05
Posty: 15
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Civic EG, Prelude III
silnik: D13, B20
no to sie zgodze, ze 1 mrugniecie jest kontrolne. nie podaje paliwa pompa, albo przekaznik jebnal. eghh. mialem nowke pompe do kupienia na allegro za 150, ale juz poszla..


25 cze 2019, 10:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Otwórz manuala i zrób inspekcję przekaźnika i pompy. Jest to opisane jak dla jełopa. Kilka minut i będziesz miał odpowiedź co jest uszkodzone


25 cze 2019, 10:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 maja 2019, 20:05
Posty: 15
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Civic EG, Prelude III
silnik: D13, B20
Armagedon napisał(a):
Otwórz manuala i zrób inspekcję przekaźnika i pompy. Jest to opisane jak dla jełopa. Kilka minut i będziesz miał odpowiedź co jest uszkodzone


Ta pompa coś taka słabiutka, takie ciśnienie choćby wcale, przedmuchalem i pali. Może za duże podciśnienie się w baku zrobiło.. i nie umiała pocisnac...


26 cze 2019, 0:13
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
A jaką chcesz pompę do gaznikowca? Wysokociśnieniową?

_________________
Części do prelude III gen


26 cze 2019, 8:21
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
Danio napisał(a):
Armagedon napisał(a):
Otwórz manuala i zrób inspekcję przekaźnika i pompy. Jest to opisane jak dla jełopa. Kilka minut i będziesz miał odpowiedź co jest uszkodzone


Ta pompa coś taka słabiutka, takie ciśnienie choćby wcale, przedmuchalem i pali. Może za duże podciśnienie się w baku zrobiło.. i nie umiała pocisnac...

W gaźniku są pompy o niskim ciśnieniu, to nie ona reguluje ciśnienie paliwa które trafia do silnika tylko gaźnik. Sprawdź iskrę na wszystkich przewodach zapłonowych i z cewki


29 cze 2019, 19:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 24 wrz 2019, 19:26
Posty: 1
Lokalizacja: BB
Auto:: Prelude III / Alfa 159
silnik: 2.0 EX
Cześć,
Podpinam się pod temat (B20A3), żeby nie robić nowego tematu. Mam problem z pracą silnika w dolnej partii obrotów, począwszy od biegu jałowego na zagrzanym silniku, do granicy 2500 obrotów, w momencie gdy przez dłuższą chwilę jadę np. na obrotach 2000 jednostajnie silnik zaczyna szarpać i traci moc, gdy jedzie się powyżej 3000 i do odcinki nie ma takiego problemu nawet po 30km. Wymieniłem: kable, palec, kopułkę, świece, filtry, podciśnienia, sprawdziliśmy zapłon i dalej nic. Z tego co czytałem są dwie śrubki jedno od obrotów biegu, jałowego, druga od synchronizacji gaźników, podregulowałem jedną z nich tak jak na zdjęciu poniżej i problem na biegu jałowym ustał, natomiast ciagle pojawia się przy jednostajnej jeździe około 2-2.5tys dodatkowo da się wyczuć taki lag przy wzroście obrotów powyżej 2.5tyś. (przełącza zapłon na aparacie?). obrotów. Poza ogólnymi radami mam dwa pytania:
- gdzie znajdę drugą śrubkę do regulacji i diodę pod nogami pasażera (szukałem)

Obrazek


02 paź 2019, 19:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL