Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Problem ze zbieżnościa 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25
Posty: 31
Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
Problem tkwi w tym, że po raz kolejny próbowałem ustawić zbieżność i niestety za każdym razem słyszę, że się nie da ponieważ brak regulacji w efekcie czego jest negatyw 3 stopnie na jednym kole i kolejne opony idą na śmietnik... Z historii auta wiem, że miało stłuczkę po tej stronie gdzie znajduje się problem, przy felgach 15x7 nie zauważałem większego problemu jednak przy feldze 17x8,25 tnie mocno oponę i ściąga w prawo
Myślałem o wymianie zawieszenia na gwint ale niestety do preli nie są dostępne camber plates co wydaje mi się, że załatwiło by sprawę, jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to regulowane wahacze górne aczkolwiek nie udało mi się ich nigdzie znaleźć. Ktoś posiada lub posiadał ? Może macie pomysł co z tym fantem zrobić ? Jakieś propozycje jak to rozwiązać ?


16 lip 2019, 11:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
W Prelude III generacji jest bardzo duża regulacja i możliwości ustawień geometrii, jak się komuś nie chce to tej geometrii Ci nie ustawi.

_________________
pozdrawiam Plewis


16 lip 2019, 13:33
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Tomek93 napisał(a):
jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to regulowane wahacze górne aczkolwiek nie udało mi się ich nigdzie znaleźć.

Tomek, to od czego Ty masz górne wahacze skoro nie mają regulacji? Luzujesz śruby mocujące sworzeń do wahacza i w ten sposób odsuwasz albo przysuwasz koło ustawiając jego odpowiednie pochylenie. Jedź gdzieś gdzie nie mają z tym problemu. Jeśli brakuje regulacji bo buda jest krzywa można odrobinę rozwiercić te otwory mocujące górne sworznie. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Przy okazji - ściąga przy przyspieszaniu czy przy hamowaniu? A może nie ma to znaczenia? Generalnie kąt pochylenia nie powinien mieć na to znaczącego wpływu.

_________________
Części do prelude III gen


16 lip 2019, 20:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
drajwer napisał(a):
Tomek93 napisał(a):
jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to regulowane wahacze górne aczkolwiek nie udało mi się ich nigdzie znaleźć.

Tomek, to od czego Ty masz górne wahacze skoro nie mają regulacji? Luzujesz śruby mocujące sworzeń do wahacza i w ten sposób odsuwasz albo przysuwasz koło ustawiając jego odpowiednie pochylenie. Jedź gdzieś gdzie nie mają z tym problemu. Jeśli brakuje regulacji bo buda jest krzywa można odrobinę rozwiercić te otwory mocujące górne sworznie. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Przy okazji - ściąga przy przyspieszaniu czy przy hamowaniu? A może nie ma to znaczenia? Generalnie kąt pochylenia nie powinien mieć na to znaczącego wpływu.

Nie mylisz się

_________________
pozdrawiam Plewis


16 lip 2019, 20:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25
Posty: 31
Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
Ściąga podczas normalnej jazdy nie odczuwam znaczącej różnicy przy hamowaniu czy przyspieszaniu.
Spróbuję przerobić te wahacze i zobaczę czy uda im się w końcu to ustawić. Dodatkowo padło stwierdzenie że może jeden amortyzator jest krzywy i dlatego..
Więc kupiłem nowy komplet i mam nadzieję, że po montażu i przeróbce wahaczy będzie w końcu normalnie.
Dzięki za pomoc !


18 lip 2019, 5:30
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
Tomek93 napisał(a):
Ściąga podczas normalnej jazdy nie odczuwam znaczącej różnicy przy hamowaniu czy przyspieszaniu.
Spróbuję przerobić te wahacze i zobaczę czy uda im się w końcu to ustawić. Dodatkowo padło stwierdzenie że może jeden amortyzator jest krzywy i dlatego..
Więc kupiłem nowy komplet i mam nadzieję, że po montażu i przeróbce wahaczy będzie w końcu normalnie.
Dzięki za pomoc !

Wymiana amortyzatorów nic nieda bo są one mocowane do wahacza a nie do zwrotnicy. Na górnych wahaczach masz fabrycznie fasolki zrobione i możesz delikatnie zmienić kąt pochylenia


18 lip 2019, 8:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25
Posty: 31
Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
Teoretycznie tak, aczkolwiek skoro auto miało dzwona i na 99 % było na tych amortyzatorach to nie jestem ich zupełnie pewny, w dodatku są w dość kiepskiej kondycji więc wolę je wywalić bo i tak musiał bym je kiedyś zmienić no i znów ustawiać zbieżność.


18 lip 2019, 15:17
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Tak jak pisał Harry nic to nie da. Amortyzator nie wpływa na geometrię, nawet jak jest krzywy. Nie w preli gdzie nie ma kolumny tylko wielowahacz.
Regulacja zawieszenia ma takie zapasy, że nawet przy lekko przekrzywionej budzie powinno się dać wszystko poustawiać. Cały czas obstawiam, że trzeba to dać obejrzeć komuś kto ogarnia temat.

_________________
Części do prelude III gen


18 lip 2019, 16:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25
Posty: 31
Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
Panowie, jak najbardziej przyznam Wam rację co do amortyzatorów, że to może nie mieć żadnego większego wpływu aczkolwiek zaznaczam iż zeszłego roku podczas zlotu mi się rozleciały i nic z tym po dziś dzień nie zrobiłem (zapewne pamiętacie :P ) więc wydaje mi się że, wymiana ich nie zaszkodzi a wręcz była konieczna no i wolę zrobić całość w sensie przerobić wahacze, zmienić zawias wymienić co się da itp i mieć spokój na jakiś czas bo nie ukrywam zależało by mi aby w przyszłym roku móc spokojnie dojechać ten kawał drogi na zlot :)


18 lip 2019, 17:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
drajwer napisał(a):
Amortyzator nie wpływa na geometrię, nawet jak jest krzywy.


Nie zgodzę się do końca. U mnie wylał się lewy przód i mimo dobrze ustawionej geometrii ta strona się bardziej zapadała podczas jazdy i samochód ściągało na lewo


18 lip 2019, 18:51
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Tomek, a powiedz mi jakie masz zawieszenie? Gleba? jeśli tak, to nigdy nie ustawisz poprawnie geometrii. (czyli 0' na przód, -0,3' tył wg manuala)


23 lip 2019, 7:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25
Posty: 31
Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
Teraz jakieś dziadostwo -35mm i z przodu jest 3'17 po ustawieniu zbieżności


23 lip 2019, 11:59
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Tomek93 napisał(a):
Teraz jakieś dziadostwo -35mm i z przodu jest 3'17 po ustawieniu zbieżności


Wywal to, wstaw OEM i kąty się znajdą. Miałem ten sam problem.
Z tyłu ruszył śrubę mimośrodową na dolnym wahaczu? Ona sporo daje + fasolki na górnym i musi być dobrze


24 lip 2019, 7:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL