PRELUDE3
http://prelude3web.com.pl/forum/

Turbo burbo
http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4990
Strona 1 z 2

Autor:  Black500 [ 31 sie 2020, 10:21 ]
Tytuł:  Turbo burbo

Jako że moja honda na razie stanęła w miejscu z braku czasu to przychodzą głupie pomysły do głowy.

Wiem że nasze silniki seryjnie miały problem z wałami i panewką no ale obserwując Amerykę to tam na potęgę pakują turbiny.

Wiem też że tam są trochę inne silniki.

Tak więc zastanawiam się nad projektem turbo na bazie b20a9 nie chodzi mi o to żeby pompować nie wiadomo ile ale żeby zrobić takie soft 0,5-0,6 bar.

Wtedy moc powinna wyjść w okolicy 200koni co daje już frajdę zjazdy i zostajemy przy seryjnym silniku.

Co o tym sądzicie? Jakieś uwagi co do tego?

Autor:  2be3 [ 31 sie 2020, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Czytając grupy amerykańskie sam mocno nad tym kminiłem ale doszedłem do wniosku że Honda ma być wolnym ssakiem :D
Remont silnika + korby z f22 + tłoki o niższym stopniu sprężania i powinno pojeździć ;) Wiseco robi kute tłoki do naszych silników

Autor:  Black500 [ 01 wrz 2020, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Wolnossak spoko ale przydałoby się więcej mocy, oczywiście można zrobić swap na h-serię ale to wszyscy robią :)

Silnik jest już po remoncie także na razie bym to robił bez jego otwierania :)

Autor:  2be3 [ 01 wrz 2020, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Jeśli masz tam fabryczne korby to na pewno bym sobie darował, one mają problem z fabryczną mocą :przeprasza:

Autor:  kowal_pietrek [ 02 paź 2020, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Witam
A wypowiedziałby się Ktoś co najlepiej byłoby „podmienić” na trwalsze żeby to pojeździło, kute tłoki są robione jakoś na zamówienie indywidualne ? Ja jestem na etapie składania dołu od a3 i góry od seri jaka siedziała czyli a9 i mam obawy ale może ktoś by się wypowiedział czy z seryjnym wałem coś by wymyślił - H22 najprostszy niby przepis na podbicie mocy ale właśnie żeby nie ingerować w zmiany silnika łapy półosie kombinacje z wiązka może Opcja z rozsądnym turbo byłaby sensowna. ?

Autor:  Domel [ 03 paź 2020, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

pytanie brzmi czy seryjna skrzynia to wytrzyma?

Autor:  drajwer [ 04 paź 2020, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Domel napisał(a):
pytanie brzmi czy seryjna skrzynia to wytrzyma?

Przy normalnej jeździe tak. Przy upalaniu na skręconych kołach pójdzie mechanizm różnicowy. Seryjne skrzynie w prelach są mega trwałe.

Autor:  Bob3r [ 04 paź 2020, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Wydaje mi się ,że najbezpieczniej będzie uturbiać b20a5
z tego względu ,że jest już seryjnie trochę odprężony .
Po za tym wydaje mi się ,że a9 ma fabrycznie problem z wałem i zaciera się na środkowej podporze :)

Autor:  drajwer [ 04 paź 2020, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

bob3r napisał(a):
Wydaje mi się ,że najbezpieczniej będzie uturbiać b20a5
z tego względu ,że jest już seryjnie trochę odprężony .
Po za tym wydaje mi się ,że a9 ma fabrycznie problem z wałem i zaciera się na środkowej podporze :)

Tylko A9? To samo miałem w poliftowym A7. Co najmniej jedno uturbione A5 już w Pl powstało.

Autor:  Bob3r [ 04 paź 2020, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Wydaje mi się ,że przedliftowe silniki były bardziej dopracowane

Autor:  drajwer [ 04 paź 2020, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

bob3r napisał(a):
Wydaje mi się ,że przedliftowe silniki były bardziej dopracowane

To nie ma sensu. Po co robić lifting, w którym się coś pogarsza? Czy A5 ma inny wał niż A9? Ma inne tłoki. Ale blok silnika i wał chyba takie same. Podobnie układ chłodzenia i smarowania. Z moich doświadczeń wydaje mi się, że przeniesienie napędu poprawiono w polifcie - skrzynie i przeguby rzadziej padają. Ale to tylko moje spostrzeżenia.

Autor:  Bob3r [ 05 paź 2020, 12:49 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Jeszcze kiedyś zweryfikuje moje stwierdzenie , bo jest kilka rzeczy, które chce sprawdzić i mogły by potwierdzić moja tezę :)

Autor:  2be3 [ 05 paź 2020, 14:10 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Może szybciej pada przez wyższy stopień sprężania i nieco większe obciążenia wału z tym związane? Czekamy na dowody Panie Bobrze :D
Co do uturbiania to prawda, A5 nadaje się do tego najbardziej pod warunkiem założenia kutych korbowodów lub tych z F serii.

Autor:  Domel [ 05 paź 2020, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

W moim starym A3 faktycznie padła tylko jedna panewka, środkowa na głównym, która jest inaczej smarowana, wał w tym miejscu nie posiada kanału olejowego Czy w innych wałach Hondy jest takie samo rozwiązanie? Widywałem inne wały z innych aut i w każdym był kanał olejowy Czy to nie jest błąd konstrukcyjny tego wału?

Autor:  Bob3r [ 05 paź 2020, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Turbo burbo

Dokładnie o tym chodzi Domel :)
Porównywałem też wał z F20A4 i tam również brakuje tego kanału olejowego a mam do sprawdzenia jeszcze kilka innych silników , lecz to chyba na starość bo na chwilę obecną brał czasu :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/