Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Turbo burbo 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Jako że moja honda na razie stanęła w miejscu z braku czasu to przychodzą głupie pomysły do głowy.

Wiem że nasze silniki seryjnie miały problem z wałami i panewką no ale obserwując Amerykę to tam na potęgę pakują turbiny.

Wiem też że tam są trochę inne silniki.

Tak więc zastanawiam się nad projektem turbo na bazie b20a9 nie chodzi mi o to żeby pompować nie wiadomo ile ale żeby zrobić takie soft 0,5-0,6 bar.

Wtedy moc powinna wyjść w okolicy 200koni co daje już frajdę zjazdy i zostajemy przy seryjnym silniku.

Co o tym sądzicie? Jakieś uwagi co do tego?

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


31 sie 2020, 10:21
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Czytając grupy amerykańskie sam mocno nad tym kminiłem ale doszedłem do wniosku że Honda ma być wolnym ssakiem :D
Remont silnika + korby z f22 + tłoki o niższym stopniu sprężania i powinno pojeździć ;) Wiseco robi kute tłoki do naszych silników


31 sie 2020, 14:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Wolnossak spoko ale przydałoby się więcej mocy, oczywiście można zrobić swap na h-serię ale to wszyscy robią :)

Silnik jest już po remoncie także na razie bym to robił bez jego otwierania :)

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


01 wrz 2020, 10:11
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Jeśli masz tam fabryczne korby to na pewno bym sobie darował, one mają problem z fabryczną mocą :przeprasza:


01 wrz 2020, 10:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 20 sty 2018, 8:15
Posty: 18
Lokalizacja: CBR
Auto:: Prelude III
silnik: B20A9
Witam
A wypowiedziałby się Ktoś co najlepiej byłoby „podmienić” na trwalsze żeby to pojeździło, kute tłoki są robione jakoś na zamówienie indywidualne ? Ja jestem na etapie składania dołu od a3 i góry od seri jaka siedziała czyli a9 i mam obawy ale może ktoś by się wypowiedział czy z seryjnym wałem coś by wymyślił - H22 najprostszy niby przepis na podbicie mocy ale właśnie żeby nie ingerować w zmiany silnika łapy półosie kombinacje z wiązka może Opcja z rozsądnym turbo byłaby sensowna. ?


02 paź 2020, 21:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
pytanie brzmi czy seryjna skrzynia to wytrzyma?

_________________
Obrazek


03 paź 2020, 21:50
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Domel napisał(a):
pytanie brzmi czy seryjna skrzynia to wytrzyma?

Przy normalnej jeździe tak. Przy upalaniu na skręconych kołach pójdzie mechanizm różnicowy. Seryjne skrzynie w prelach są mega trwałe.

_________________
Części do prelude III gen


04 paź 2020, 19:53
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41
Posty: 195
Auto:: prelude 3g
Wydaje mi się ,że najbezpieczniej będzie uturbiać b20a5
z tego względu ,że jest już seryjnie trochę odprężony .
Po za tym wydaje mi się ,że a9 ma fabrycznie problem z wałem i zaciera się na środkowej podporze :)

_________________
https://picasaweb.google.com/115929754764600140544/Czesci?authkey=Gv1sRgCJ-K3qvm1pGBsAE


04 paź 2020, 21:12
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
bob3r napisał(a):
Wydaje mi się ,że najbezpieczniej będzie uturbiać b20a5
z tego względu ,że jest już seryjnie trochę odprężony .
Po za tym wydaje mi się ,że a9 ma fabrycznie problem z wałem i zaciera się na środkowej podporze :)

Tylko A9? To samo miałem w poliftowym A7. Co najmniej jedno uturbione A5 już w Pl powstało.

_________________
Części do prelude III gen


04 paź 2020, 21:21
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41
Posty: 195
Auto:: prelude 3g
Wydaje mi się ,że przedliftowe silniki były bardziej dopracowane

_________________
https://picasaweb.google.com/115929754764600140544/Czesci?authkey=Gv1sRgCJ-K3qvm1pGBsAE


04 paź 2020, 21:40
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
bob3r napisał(a):
Wydaje mi się ,że przedliftowe silniki były bardziej dopracowane

To nie ma sensu. Po co robić lifting, w którym się coś pogarsza? Czy A5 ma inny wał niż A9? Ma inne tłoki. Ale blok silnika i wał chyba takie same. Podobnie układ chłodzenia i smarowania. Z moich doświadczeń wydaje mi się, że przeniesienie napędu poprawiono w polifcie - skrzynie i przeguby rzadziej padają. Ale to tylko moje spostrzeżenia.

_________________
Części do prelude III gen


04 paź 2020, 21:52
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41
Posty: 195
Auto:: prelude 3g
Jeszcze kiedyś zweryfikuje moje stwierdzenie , bo jest kilka rzeczy, które chce sprawdzić i mogły by potwierdzić moja tezę :)

_________________
https://picasaweb.google.com/115929754764600140544/Czesci?authkey=Gv1sRgCJ-K3qvm1pGBsAE


05 paź 2020, 12:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Może szybciej pada przez wyższy stopień sprężania i nieco większe obciążenia wału z tym związane? Czekamy na dowody Panie Bobrze :D
Co do uturbiania to prawda, A5 nadaje się do tego najbardziej pod warunkiem założenia kutych korbowodów lub tych z F serii.


05 paź 2020, 14:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
W moim starym A3 faktycznie padła tylko jedna panewka, środkowa na głównym, która jest inaczej smarowana, wał w tym miejscu nie posiada kanału olejowego Czy w innych wałach Hondy jest takie samo rozwiązanie? Widywałem inne wały z innych aut i w każdym był kanał olejowy Czy to nie jest błąd konstrukcyjny tego wału?

_________________
Obrazek


05 paź 2020, 18:22
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41
Posty: 195
Auto:: prelude 3g
Dokładnie o tym chodzi Domel :)
Porównywałem też wał z F20A4 i tam również brakuje tego kanału olejowego a mam do sprawdzenia jeszcze kilka innych silników , lecz to chyba na starość bo na chwilę obecną brał czasu :)

_________________
https://picasaweb.google.com/115929754764600140544/Czesci?authkey=Gv1sRgCJ-K3qvm1pGBsAE


05 paź 2020, 20:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL