Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Klimatyzacja - czerwona dioda 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 831
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
Cześć! Help!
Jestem po serwisie klimatyzacji i nadal mam problem:

1. wcześniejszy czynnik 850g z kontrastem,
2. w układzie brak wycieków,
3. próba szczelności zdana na 5,
4. obecnie nabite 750g wg. zaleceń

Klimatyzacja odpala, ale po chwili załącza się czerwona dioda i przestaje działać kompresor. Kolejne klikanie przyciskiem niestety nic nie daje. Dopiero po wyłączeniu silnika, klima przez chwilę znowu działa i sytuacja z diodą się ponawia. Triki z kolejnością włączania nadmuchu i przycisku klimy nie działają.
Jakieś pomysły ?

Gość od klimy pytał czy w układzie jest coś takiego jak dysza rozprężna klimatyzacji, lub zawór dławiący?

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


11 sie 2021, 14:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
W sprężarce jest zabezpieczenie termiczne, może je warto sprawdzić? Według schematu powinno być zwarte, gdy przechodzi w stan przerwy to wyłącza kompresor.


11 sie 2021, 15:05
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 307
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
Mam ten sam problem w jednym z moich aut :( Różni się w działaniu do twojej. Raz robi psikusy i nie działa innym razem działa cały dzień bezawaryjnie :D
Quba ma ten sam problem ale mówi, że tylko słabiej mu wtedy chłodzi .Zapala się czerwona a po chwili sama gaśnie awaria :mur: :mur:


13 sie 2021, 8:27
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 831
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
Dysza rozprężna wymieniona na nową.
Wymieniony osuszacz na nowy.
Klima nabita na 750g.

Efekt: wydłużył się czas działania do rozłączenia, ale niestety nie wyeliminował problemu. Po wyskoczeniu czerwonej diody, klima się rozłącza.

Wydrukowałem sobie manuala, będę go tłumaczył i spróbuję podjechać do innego mechanika od klimatyzacji.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


13 sie 2021, 14:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
Może sprzęgło w kompresorze szwankuje? Od tego bym zaczął...


14 sie 2021, 12:12
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 307
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
Sprzęgło albo działa, albo nie działa. Te awarie nie zapalają się od razu. Pochodzi 1- 1,5 minuty i się rozłącza. Tak jak w normalnym cyklu. Potrafi na przykład dwa razy załączyć i rozłączyć i wywala błąd :(


14 sie 2021, 21:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
W układzie jest czujnik ciśnienia ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


15 sie 2021, 13:26
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 831
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
Po wyczyszczeniu styków w czujniku ciśnienia, temperatury i w sterowniku głównym, klima chodzi. Wczoraj zrobiłem test postojowy i drogowy.
Najpierw przez 1h na postoju na wolnych obrotach i sporadycznie dodając gazu, klima zmroziła wnętrze preli tak, że nie dało się wytrzymać ;)
Później wyjechałem w miasto i przez 20min klima działała bezawaryjnie, do momentu gdy na dwójce przeciągnąłem ją pod 6k rpm. Wywaliło błąd, wyłączyłem i włączyłem przycisk, klima zaskoczyła i działała kolejne 20min aż wjechałem autem do garażu.
Niebawem zrobię kolejny test, zobaczymy co i jak.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


15 sie 2021, 17:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2012, 11:53
Posty: 65
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: PRELUDE 4WS
silnik: B20A7
no właśnie - obroty
U mnie też czasami wywala i wydaje mi się że decydują o tym obroty
Czyszczenie oczywiście jak zawsze jest super i nie neguję tego
Pytanie: jaka jest zależność działania klimy od obrotów??


17 sie 2021, 23:37
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 307
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
Teoretycznie żadna. Bo co ma ,,piernik do wiatraka".


18 sie 2021, 0:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2012, 11:53
Posty: 65
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: PRELUDE 4WS
silnik: B20A7
hmmm coś kurde może być na rzeczy ...
coś się szybciej kręci?
ale podoba mi się to odwołanie do wiatraka - klima, wiatrak :D
szukam powiązania do piernika :P :lol:


18 sie 2021, 0:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Ja od siebie dodam, że przy wkręcaniu na wysokie obroty zawsze wyłączam klimę.
Mój kolega załatwił sprężarkę i całą klimę właśnie pałując na wysokich obrotach. Co prawda nie w hondzie ale w lagunie. I uszkodził mechanicznie bo łopatki się pokruszyły i opiłki poszły w układ.
Tu mamy jednak problem z elektryką lub ciśnieniem. A na to obroty nie powinny mieć wpływu.

_________________
Części do prelude III gen


18 sie 2021, 10:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
chyba że sprzęgło na kompresorze działa nie odpowiednio i przy większych obrotach nabija już za duże ciśnienie w układzie i wtedy komp odłącza Klimę żeby nie zabić układu :) to taka moja wizja

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


19 sie 2021, 7:19
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2012, 11:53
Posty: 65
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: PRELUDE 4WS
silnik: B20A7
o, i za duże ciśnienie to może jest dobry trop!
Takie cuś znalazłem na WP:
"Nierzadko skraplacz jest nieosłonięty i niechroniony przed uderzeniami kamykami z drogi i przed brudem. Dlatego zwykle dochodzi tu do uszkodzeń mechanicznych, korozji lub właśnie zanieczyszczenia. Chłodnica zalepia się owadami lub błotem, co mocno pogarsza jej wydajność. Gorzej schłodzony w skraplaczu czynnik powoduje zbyt duże ciśnienie w układzie, co może nawet uniemożliwić włączenie się kompresora. To z kolei może spowodować jego uszkodzenie, ponieważ sprawny kompresor będzie próbował się uruchamiać wielokrotnie.
Warto kontrolować czystość chłodnicy klimatyzacji i czasami ją umyć. Opinie na temat mycia myjką ciśnieniową są podzielone. Zgodnie ze sztuką nie powinno się tego robić i producenci chłodnic zdecydowanie odradzają takie zabiegi, ale są serwisy, które myją w ten sposób skraplacze z powodzeniem. Jeżeli króciec myjki nie będzie zbyt blisko, a ciśnienie nie będzie zbyt duże, nie powinno być z tym problemów.
Bezpieczniej jest użyć odpowiednich detergentów rozpuszczających brud i usunąć pozostałości strumieniem wody o niedużym ciśnieniu. Odradzam używanie szczotki. Można najwyżej posłużyć się miękkim pędzelkiem."


19 sie 2021, 21:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL