Autor |
Wiadomość |
janek1989
Dołączył(a): 12 lip 2022, 21:15 Posty: 4 Lokalizacja: poznan
Auto:: prelude
silnik: 2.0
|
witam wszystkich zgromadzonych
jestem w posiadaniu od niedawnego czasu honda prelude 89r. silnik montowany w mojej honda to był b20a3. prawdopobnie poprzedni wlasciciel honda zalozyl glowice od innego silnika<bo oryginalnie wychodził ten silnik b20a3 z gaźnikiem> - nie jestem w stanie stwierdzić jaki to był silnik - podejrzewam ze znajduje się tam głowica b20a5/7. Oznaczenie głowicy tj. PK2Y oraz E-1. Może ktoś pomógłby odkryć zagadkę mojej honda, jaka tam jest głowica. ECU 37820-PK2-6630 - nie mam bladego pojęcia z jakim silnikiem taki komputer był montowany. Z jakimi silnikami komputer o takim oznaczeniu był montowany?
przy odpalaniu, co troche trwa(musi trochę pokręcić rozrusznikiem zanim ruszy) moja honda idzie na wysokie obroty(3000), pozniej spada do (1000) i tak ok. 10 razy<podczas tej fazy auto ''jakoś'' reaguje na gaz i się nie dławi>. jak sie honda juz wyszaleje schodzi na 1000 obrotów i przy dodaniu gazu honda przygasa. nie dodając gazu po czasie też się lekko dławi(jakby była zalewana paliwem). wydech prawdopobnie nie jest oryginalny oczywiscie. ogólnie to w sumie nie da się nim jezdzić, chyba ze na sprzęgle - nie dodając gazu.
podejrzewam, że może być problem z ecu - może jest źle dobrany pod tego swap? uprzedzając pytanie: komputer błędów nie pokazuje Miał ktoś może podobny problem? Co może być nie tak? jakieś sugestie? Może jesteście w stanie polecić jakiegoś mechanika, który byłby w stanie pomóc mojej honda?
z góry dzięki wszystkim za pomoc janek
|
12 lip 2022, 21:49 |
|
|
Acura
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30 Posty: 307 Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
|
Cześć. Witamy na naszym forum. Szkoda ,że trafiłeś na taki egzemplarz, ALE od tego jest właśnie to FORUM by pomóc rozwiązać i takie zagadki. Swap to sprawa powszechna i nie jest zakazana pod warunkiem ,że jest wykonana dobrze i zgodnie ze sztuką . Polecam skontaktować się z twoim imiennikiem Jan Sołoguba-nick Armagedon pomoże ci rozwiązać problem .
|
13 lip 2022, 0:15 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Ja bym zaczął od wyczyszczenia, wymiany silniczka krokowego. Zapodaj jakieś fotki spod maski oraz tego ECU wraz z kostką jaka w niego wchodzi.
_________________ Części do prelude III gen
|
13 lip 2022, 10:08 |
|
|
janek1989
Dołączył(a): 12 lip 2022, 21:15 Posty: 4 Lokalizacja: poznan
Auto:: prelude
silnik: 2.0
|
cześć, troche zwlekałem, bo kombinowałem silniczek krokowy wyczyszczony(+wymieniłem płyn chłodniczy), był zdecydowanie zapchany. obroty skaczą teraz do 2.5k.
- szukam dalej, jeszcze mam kilka pomysłów, jak coś znajdę dam znać. jak skończą mi się pomysły to skontaktuje się z Panem Armagedon!
dalej jestem otwarty na każdą sugestie!
+zrobie dzisiaj te zdjęcia to podeśle
|
15 lip 2022, 14:30 |
|
|
Acura
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30 Posty: 307 Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
|
obroty skaczą do 2,5 tylko na zimnym? Czy na ciepłym też??
|
15 lip 2022, 23:19 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 216 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Spróbuj odpiąć wtyczkę z krokowca, ściągnąć i zaślepić przewody układu chłodzenia z zaworu z tyłu kolektora przy przepustnicy i tak odpalić samochód. Jeśli nadal obroty będą falowały to poszukałbym czy nie ciągnie lewego powietrza.
|
16 lip 2022, 11:29 |
|
|
janek1989
Dołączył(a): 12 lip 2022, 21:15 Posty: 4 Lokalizacja: poznan
Auto:: prelude
silnik: 2.0
|
ostatnie dni konkretnie spędziłem kilkadziesiąt godzin przy aucie szukając problemu + jakieś wizualne zabawy(nieistotne). problem chyba został wstępnie zlokalizowany - prawdopodobnie cieknie nagrzewnica, co powoduje nieszczelność układu chłodzenia. auto już jest rozebrane praktycznie całe, czeka na nową nagrzewnicę.
dzięki za sugestie. spróbuje z wtyczką krokowca - jak tylko przyjdą części i złoże je do kupy, bo teraz jest rozebrany układ chłodzenia. jeśli chodzi Ci o zawór FIV - to już go zaślepiłem. będę również wymieniał gniazdo w zaworze PCV - bo wąż idzie wyjąć bez żadnego oporu.
obroty skaczą na zimnym i ciepłym.
jedyny problem, który nie jestem w stanie rozwiązać dotyczący części to dolot powietrza. mój aktualny dolot to jest totalna prowizorka i to też wcale nie pomaga, a przeszkadza. wiecie może gdzie byłbym w stanie dostać jakikolwiek dolot? oryginalny/customowy - nieistotne, byle szczelny. /może pasuje dolot do prelude 3 z innych hond?
dam znać, czy po wymianie wyżej wymienionych części coś się zmieniło - ale to raczej bliżej weekendu z powodu braku czasu + oczekiwania na części.
pozdrawiam forumowiczów!
|
17 lip 2022, 23:34 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Pierwszy raz spotykam się z nieszczelną nagrzewnicą. Jak coś to oddam tanio używaną. Oryginalny dolot pasuje tylko z Prelude. Ewentualnie kibelrura.
_________________ Części do prelude III gen
|
18 lip 2022, 8:02 |
|
|
janek1989
Dołączył(a): 12 lip 2022, 21:15 Posty: 4 Lokalizacja: poznan
Auto:: prelude
silnik: 2.0
|
https://imgur.com/a/uXvzK7Ndzięki za propozycję, ale już niestety zamówiłem u handlarza części za 140pln~ - wypadałoby wywiązać się z umowy.
|
18 lip 2022, 8:11 |
|
|
GreenShadow
Dołączył(a): 05 cze 2016, 21:57 Posty: 466 Lokalizacja: Siedlce
Auto:: BA4 EX Dual Trup
silnik: B20A3
|
Znalazłeś już dolot ? Do 16V rozumiem, że potrzebny ??
|
30 lip 2022, 10:14 |
|
|