Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Fotopytania odnośnie dolotu i przepustnicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06 gru 2012, 21:32
Posty: 39
Auto:: p3 poli
silnik: b20a5
Dzisiaj majstrowałem trochę przy mojej hondzie i znalazłem kilka detali które mnie zastanawiają.
sinik b20a9 16v


Ad1
Zaglądamy do puszki filtra po wyjęciu fitra. U mnie jest otworek przez który pewnie śmiga wichura... czego mi tu brakuje?
Obrazek
Foto 1.

Ad2
Patrzymy na puszkę filtra z zewnątrz. Odkryłem ciekawy patent zastosowany do zaślepienia wyjścia do puszki :lol: powietrza umieszczonej z tyłu silnika. Wydaje mi się ze przez to mój silnik wydawał dziwny ryk przy schodzeniu z obrotów, w każdym razie zastanawia mnie jakie mogą byc wady tego ze nie mam tej puszki z tyłu.
Obrazek
Foto 2.

Ad3
Zaglądamy do przepustnicy i widzimy syfek jak na foto. Czy to kwalifikuje przepustnicę do czyszczenia?
Obrazek
Foto 3



Z góry dzięki za pomoc.


02 lut 2013, 17:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
doczyszczenia co jakiś czas opary oleju bedą sie na przepustnicy osiadały i w kolektorze ssącym-to normalne

_________________
pozdrawiam Plewis


02 lut 2013, 18:15
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
Ad.2 Brakuje ci rezonatora powietrza który znajduje się pod kolektorem ssącym .

Tak wygląda kompletny dolot w A9

Obrazek

Co do przepustnicy, to czyszczenie zawsze coś poprawi. Syfi się przez Odmę, od pokrywy głowicy idzie wężyk do dolotu. Zamiast wężyka kup filtr na odmę.

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


02 lut 2013, 20:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
Glina napisał(a):
Ad.2 Brakuje ci rezonatora powietrza który znajduje się pod kolektorem ssącym .


nie wiem dlaczego, ale niektórzy twierdzą, że to zbędna rzecz, ja też tego nie mam pod maską

_________________
Obrazek


02 lut 2013, 20:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 gru 2012, 21:32
Posty: 39
Auto:: p3 poli
silnik: b20a5
dzięki za podpowiedzi, przepustnicę już poczyściłem.

Cięgle mnie zastanawia jednak ten otwór w dolocie. Teoria mówi że dolot ma być szczelny od wlotu po kolektor więc po co ten otworek?, czy nie było tam jakiegoś korka gumowego np. który miałby podpierać filtr na środku?a ja go nie mam? może ktoś chciałby sobie sprawdzić stan swojego filtra i by zerknął co ma u siebie :mrgreen: będę bardzo dźwięczny :)


03 lut 2013, 19:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
michapa napisał(a):
dzięki za podpowiedzi, przepustnicę już poczyściłem.

Cięgle mnie zastanawia jednak ten otwór w dolocie. Teoria mówi że dolot ma być szczelny od wlotu po kolektor więc po co ten otworek?


ja nie zaglądałem pod maskę jak to u mnie jest, ale może tam właśnie był podłączony rezonator czy się mylę?

_________________
Obrazek


03 lut 2013, 21:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Rezonator był podłączony w miejscu zaślepionym woreczkiem i opaską- pokazanym przez autora.
Ta dziurka w puszce - na foto, widać wgłębienia, którymi może spływać zebrana woda, ostatecznie trafiając do tej dziurki i spływając poza obudowę filtra.
Podobne wgłębienia są w podłodze po ściągnięciu wykładziny.
Zaraz ktoś napisze ''jak to - spływ wody w układzie dolotowym i to przy filtrze ? ''
Nie wiem, tak myślę.
Weź zaślepkę i po sprawie. Po co w to wnikać.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


03 lut 2013, 21:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 gru 2012, 21:32
Posty: 39
Auto:: p3 poli
silnik: b20a5
nikolai66 napisał(a):
Rezonator był podłączony w miejscu zaślepionym woreczkiem i opaską- pokazanym przez autora.
Ta dziurka w puszce - na foto, widać wgłębienia, którymi może spływać zebrana woda, ostatecznie trafiając do tej dziurki i spływając poza obudowę filtra.
Podobne wgłębienia są w podłodze po ściągnięciu wykładziny.
Zaraz ktoś napisze ''jak to - spływ wody w układzie dolotowym i to przy filtrze ? ''
Nie wiem, tak myślę.
Weź zaślepkę i po sprawie. Po co w to wnikać.


no właśnie wnikam ponieważ nie wiem czy to ma tak być, bo mi nikt nie potwierdził, sprawę drążę bo mam rozebrane auto i nie mam możliwości sprawdzić jak zaslepię czy bedzie lepiej czy gorzej -a ogólnie szukam przyczyny czemu moja honda nie idzie tak jak powinna zwłaszcza na wysokich obrotach wiec czepiam się wszystkiego..


03 lut 2013, 22:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
nikolai66 napisał(a):
do usunięcia.
nie wiem dlaczego tyle razy ten sam post poleciał.


za dużo razy naciskasz wyślij i każde kliknięcie zatwierdza się na nowo do wysyłki, wystarczy raz kliknąć i odczekać dłuższą chwilę, tak niestety to działa na tym forum i trzeba się do tego przyzwyczaić

_________________
Obrazek


04 lut 2013, 0:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Straaaaszznie mi muli jak cokolwiek piszę w postach..

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


04 lut 2013, 0:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
nikolai66 napisał(a):
Straaaaszznie mi muli jak cokolwiek piszę w postach..

Racja. ale trza przywyknąć :(

A ta dziura w puszce, to nie jest przypadkiem otwór do mocowania puszki?

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


04 lut 2013, 13:41
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Jak już ktoś słusznie zauważył ten otwór to odprowadzenie wody. Czy powinna tam być jakaś gumka - nie pamiętam. Znajdę czas to zerknę jak to powinno wyglądać fabrycznie. Na pewno jednak ten mały otworek nie ma wpływu na osiągi.

_________________
Części do prelude III gen


04 lut 2013, 13:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
michapa napisał(a):
Dzisiaj majstrowałem trochę przy mojej hondzie i znalazłem kilka detali które mnie zastanawiają.
sinik b20a9 16v


Ad1
Zaglądamy do puszki filtra po wyjęciu fitra. U mnie jest otworek przez który pewnie śmiga wichura... czego mi tu brakuje?
Obrazek
Foto 1.

Ta dziurka ma tam być, i tak jak napisałem wcześniej, spływa tamtędy zebrana wilgoć.
Przez tą dziurkę NIE LECI DO SILNIKA BRUDNE POWIETRZE.
Dlaczego ? Spójrz na filtr - od spodu jest BLACHA, nie bez powodu zresztą.
Widziałeś w ogóle swój filtr powietrza ? Przyjrzałeś mu się ?
Czy jeździsz bez filtra, bo wtedy lepiej mruczy :P ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


02 mar 2013, 17:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 gru 2012, 21:32
Posty: 39
Auto:: p3 poli
silnik: b20a5
nikolai66 napisał(a):
michapa napisał(a):
Dzisiaj majstrowałem trochę przy mojej hondzie i znalazłem kilka detali które mnie zastanawiają.
sinik b20a9 16v


Ad1
Zaglądamy do puszki filtra po wyjęciu fitra. U mnie jest otworek przez który pewnie śmiga wichura... czego mi tu brakuje?

Ta dziurka ma tam być, i tak jak napisałem wcześniej, spływa tamtędy zebrana wilgoć.
Przez tą dziurkę NIE LECI DO SILNIKA BRUDNE POWIETRZE.
Dlaczego ? Spójrz na filtr - od spodu jest BLACHA, nie bez powodu zresztą.
Widziałeś w ogóle swój filtr powietrza ? Przyjrzałeś mu się ?
Czy jeździsz bez filtra, bo wtedy lepiej mruczy :P ?


Przyglądałem się filtrowi, ma on ciemny ślad na spodniej blasze od brudnego powietrza, które wpada przez tą dziurkę :)
Obecnie mam ją zaklejoną ale nie uważam by to miało jakiekolwiek znaczenie dla pracy silnika :p

Mój problem już rozwiązany , zawór bypass się nie otwierał a przyczyną był padnięty komp, który nie dawał masy na blackbox'a.


02 mar 2013, 23:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Rozwiń nieco ten bypass? za co odpowiada? co daje?

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


04 mar 2013, 15:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL