Autor |
Wiadomość |
Diego
Dołączył(a): 04 mar 2013, 19:42 Posty: 29 Lokalizacja: Lublin
Auto:: rower
silnik: pedały
|
Witam Mam problem natury technicznej. Otóż jednego dnia ma Preludka odpalała 'od strzała', na dotyk. Przestała pół soboty, po południu chciałem ją odpalić, a tu nic. Kręciłem ją, ale w ogóle nie chciała zaskoczyć, jakby brakowało jej - brzydko mówiąc - pier....ęcia. Próbowałem odpalić ją na holu, ale zaczęła strzelać z tłumika na pół osiedla, więc sobie odpuściłem. Myślałem, że to wina świec - wymieniłem je, wyczyściłem kopułkę i przewody i dalej to samo. Jutro wymienię jeszcze filtr paliwa, bo przy próbach odpalania w ogóle nie było czuć benzyny. Iskry jeszcze nie sprawdzałem, wieczorem, jak już ciemno będzie to wyjdę i zobaczę, czy błyska...
|
04 mar 2013, 20:46 |
|
|
Mugen
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38 Posty: 595 Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
|
Jak Ci wali z tłumika to ewidentnie nie masz iskry. Aparat masz w porządku?
_________________czujesz motyw?słońce, plaża, morzenagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)Coco Jambo i do przodu...
|
04 mar 2013, 22:30 |
|
|
Diego
Dołączył(a): 04 mar 2013, 19:42 Posty: 29 Lokalizacja: Lublin
Auto:: rower
silnik: pedały
|
Powiem szczerze, że nie wiem, nie patrzyłem. Jutro po pracy jeszcze raz zajrzę pod maskę i zobaczę.
|
04 mar 2013, 23:34 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
a może po prostu przekaźnik pompy paliwa trzeba prze lutować..., a raczej na pewno
_________________
|
04 mar 2013, 23:53 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 833 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
tak jak Domelos napisał - przelutuj przekaźnik paliwa. Jest umieszczony w okolicy schowka na monety... brązowy o ile mnie pamięć nie myli.
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
05 mar 2013, 0:34 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Ja jako, że dotknięty niegdyś identycznym problemem powiem Crank sensor & TDC sensor. Oba znajdziesz w aparacie zapłonowym. Moje auto stało chyba miesiąc, nikt nie wiedział co je boli, aż w końcu po przeczyszczeniu paparatu auto powstalo. Tak więc rozkręć go, wyczyść ekstrakcyjną, przetrzyj styki i skręć uszczelniając sylykonem U mnie ludzie na balkony powychodzili P.S. samo sprawdzenie iskry może nic nie dać. liczy się czas a nie fakt. U nas ostatecznie komputer decyduje kiedy ma być iskra. Dlatego też palec rozdzielacza jest taki szeroki. Jak wczoraj przeczytałem na jakiej podstawie komp ustala moment zapłonu to się za głowę złapałem. oba czujniki w aparacie, temp powietrza i chłodziwa i Map sensor wie co jeszcze
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
05 mar 2013, 9:23 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Na 90% przekaźnik pompy paliwa. Ale szybsi koledzy juz na to wpadli.
_________________ Części do prelude III gen
|
05 mar 2013, 9:55 |
|
|
williams
Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13 Posty: 193 Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
|
Wolał bym wyjąć pompę i sprawdzić na lądzie niż mieć poharatane łapy przy wyjmowaniu przekaźnika. No chyba że wisi tylko na kabelkach, co jest wielce prawdopodobne jak ktoś nie miał chęci walczyć z przykreceniem togo z powrotem Ba nawet nie musisz wyjmować pompy żeby ją sprawdzić.
_________________ ...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...
|
05 mar 2013, 10:01 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Co ty piszesz? Przekaźnik pompy paliwa odpowiada nie tylko za pompę ale i m.in. zapłon. Łatwiej wyjąć pompę niż przekaźnik? Jego się wypina jedną ręką w 10 sekund a dostęp do pompy jest przewalony. Zresztą tak jak pisałem - to nie pompa jest walnięta tylko przekaźnik - jedna z typowych usterek w starych hondach. Jesli u ciebie jest z nim ok to good for you. Ja w każdej preli 16v miałem z nim problemy. A wystarczy przelutować co dla kogoś kto choć raz miał w ręku lutownicę nie stanowi problemu.
_________________ Części do prelude III gen
|
05 mar 2013, 10:16 |
|
|
williams
Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13 Posty: 193 Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
|
Chyba że w pralce jest płyciej pod deską montowany. Ja miałem zawsze problem z wyjęciem tego gówna. Dlatego zasugerowałem test pompy.
Nie doczytałeś drajwer do końca mojej wypowiedzi. Bez wyjęcia pompy też da się ją sprawdzić...
A z przekaźnikiem nigdy nie miałem problemów.
_________________ ...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...
|
05 mar 2013, 10:22 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
U mnie wisi i obija się o nogę Przeca idzie łatwo sprawdzić przekaźnik. Odchylasz siedzenie, wyłączasz wszystkie źródła hałasu i przekręcasz zapłon. Będzie pstryknięcie i chwila lekkiego szumu dobiegająca spod tylnej kanapy zakończona drugim pstryknięciem. Ale zakładając, że pompa nie działa skąd strzały z wydechu? Wybuchowe powietrze? Bo to przypadłość 3gena
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
05 mar 2013, 10:52 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Doczytałem doczytałem Ale to nie pompa jest walnięta tylko przekaźnik. Może to dziwnie zabrzmi ale przekaźnik może być tak uszkodzony, że pompa będzie podawała paliwo ale będzie odcięty zapłon. Właśnie taką awarię miałem u siebie.
_________________ Części do prelude III gen
|
05 mar 2013, 10:57 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
Diego wskazał bardzo ważną rzecz, że dzieje mu się to sporadycznie i tylko podczas próby odpalenia ten przypadek jest niemal klasyczny w Prelude 3g, który na starym forum pojawiał się bardzo często, sprawdzenie pompy na krótko może nie dać jednoznacznej odpowiedzi jeśli zadziała
_________________
|
05 mar 2013, 10:58 |
|
|
williams
Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13 Posty: 193 Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
|
Z moją teorią o pompie akurat się wstrzeliłem w te 10%
_________________ ...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...
|
05 mar 2013, 11:01 |
|
|
Diego
Dołączył(a): 04 mar 2013, 19:42 Posty: 29 Lokalizacja: Lublin
Auto:: rower
silnik: pedały
|
Sprawdziłem aparat zapłonowy, przekaźnik pompy paliwa, iskrę i wszystko jest okej. Sprawdziłem też dla świętego spokoju bezpieczniki i też były całe. Ale w dalszym ciągu nie dawały mi spokoju te świece i przewody, bo zachowywał się trochę tak, jakby nie palił na wszystkie cztery gary. I wyszło szydło z worka. Nie wiem w ogóle jakim cudem wróciłem nim na kołach do domu, bo przewody były podłączone byle jak i latały na tych świecach jak Żyd po pustym sklepie. Były luźne i przez to nie dawały prądu z aparatu na świece. Inna sprawa, że te świece też nówkami nie są, więc jutro pojadę zakupić nowe - razem z przewodami. Że też od razu nie zwróciłem na to uwagi... I wiem też, co mi wtedy strzeliło na pół osiedla:
|
05 mar 2013, 19:24 |
|
|