Zamiana gaziorów na wtrysk
Autor |
Wiadomość |
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
Siema, mam w garażu dół silnika B20A3 w zapasie,(w moim już 11miesiąc grają panewki! ale jeździ) planuję wrzucić go na wiosnę (jak silnik przetrwa do tej pory), tak myślałem od razu przerobić swoje auto na zasilanie wtryskowe. Co potrzebowałbym do tej konwersji? Wiadomo, głowica, komputer, wiązka. Co jeszcze? Wiem, że ktoś z forum to robił. Czy wgl czy z bloku B20A3 da się to zrobić? Chcę konkretnie podejść do tematu, zrobić kapitalkę przy okazji i od razu dodać kucy Dodam iż na gaźnikach chodzi mi wyśmienicie, ssanie 1100, wolne ok. 800, zero jakiś dławień, skoków obrotów, pięknie się wkręca i zapierd.. jak na 109KM przystało, nigdy na gazie nie chodził, nie pali oleju nawet jak pod 190km/h podchodzi czasami. W ogóle przeciwieństwo co przeżyłem z poprzednią Wyjścia mam dwa, albo wał przerzucić do swojego i z dwóch jeden zrobić, albo jeden odpicować i wrzucić gdy ten się sypnie. Wszelkie sugestie mile widziane.
|
05 lis 2013, 22:55 |
|
|
czarekprelude
Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34 Posty: 100 Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
|
do swapu 12v -> 16v oporcz tego najlepiej bak, prawa strona wiazki, alternator, troche tych gracików naokoło silnika. A co do rzeźby dól12v góra 16v wiele rozmów juz sie toczyło:) dół który dostaje 109km ma dostac 140. Nawet inżynierowie hondy nie przewidzieli takiego wzrostu mocy:D w takim setupie żywotnośc dołu strasznie się skurczy i na moj gust nie warto pakować kapuchy w generalny remont. Czyli wyjscia są dwa. Albo zostaje a3 i rób kapitalke(ewentualnie przełóż osprzęt od a4 mniej kłopotliwy jest) i jeździj gaźniorami albo druga opcja swap całego motoru 16v wraz z osprzetem. Tak to widze oczyma duszy swej, ale są tutaj prawdziwi eksperci którzy są bardziej ogarnięci:)
|
05 lis 2013, 23:10 |
|
|
sajmon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lis 2012, 3:21 Posty: 96 Lokalizacja: Spilsby/Iława
Auto:: Honda Prelude
silnik: H22A
|
| | | | adamk1990 napisał(a): Siema, mam w garażu dół silnika B20A3 w zapasie,(w moim już 11miesiąc grają panewki! ale jeździ) planuję wrzucić go na wiosnę (jak silnik przetrwa do tej pory), tak myślałem od razu przerobić swoje auto na zasilanie wtryskowe. Co potrzebowałbym do tej konwersji? Wiadomo, głowica, komputer, wiązka. Co jeszcze? Wiem, że ktoś z forum to robił. Czy wgl czy z bloku B20A3 da się to zrobić? Chcę konkretnie podejść do tematu, zrobić kapitalkę przy okazji i od razu dodać kucy Dodam iż na gaźnikach chodzi mi wyśmienicie, ssanie 1100, wolne ok. 800, zero jakiś dławień, skoków obrotów, pięknie się wkręca i zapierd.. jak na 109KM przystało, nigdy na gazie nie chodził, nie pali oleju nawet jak pod 190km/h podchodzi czasami. W ogóle przeciwieństwo co przeżyłem z poprzednią Wyjścia mam dwa, albo wał przerzucić do swojego i z dwóch jeden zrobić, albo jeden odpicować i wrzucić gdy ten się sypnie. Wszelkie sugestie mile widziane. | | | | |
szukaj zdrowego A7 to da ci jakąś radość z jazdy a nie będziesz modził z A3
|
05 lis 2013, 23:20 |
|
|
dzonygood
Dołączył(a): 20 gru 2012, 10:47 Posty: 278 Lokalizacja: Inowrocław
Auto:: P3G
silnik: B20A3
|
Ka tez póki chodzi mi te a3 to niech chodzi a jak będzie SWAP to na 16V bez modzenia z a3 , ewentualnie gdyby za grosze osprzęt od a4 dostać to bym go zalozyl
|
06 lis 2013, 7:51 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
I oto mi chodziło, jak coś robić to porządnie, szkoda bo w sumie mam dwa b20a3, teraz trzeci kupować.. Temat do przemyślenia.
|
06 lis 2013, 9:32 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
Z tego co mi wiadomo to silniki z serii "B20" doły mają takie same,ewentualna różnica jest w tym jaka masz głowice.
|
06 lis 2013, 14:30 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
Też tak na początku zakładałem, pytanie czy wtryskowe doły były jakoś wzmacniane? Korby, wał?
|
06 lis 2013, 18:08 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
W 16V korby i czopy korbowodowe na wale są grubsze. Taka subtelna różnica
_________________
|
06 lis 2013, 19:05 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
bardzo możliwe zwracam honor
|
06 lis 2013, 19:12 |
|
|
Fuego3
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37 Posty: 739 Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
|
Tak, w zasadzie "blok" jest identyczny a reszta niekoniecznie.
|
06 lis 2013, 19:34 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Bez remontu dołu taka hybryda się wysra.
_________________ Części do prelude III gen
|
06 lis 2013, 20:26 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
Chyba nie ma sensu wstawiania korb i wału od mocniejszej wersji. Nie spodziewałem się takiego odzewu, daje to do myślenia, niektórzy patrzą z przymrużeniem oka na ten temat, ale nie chcę innej preli kupować, za dużo wpakowałem w nią kasy, został silnik do ogarnięcia. Chcę pomodzić z tym co mam, ale i tak pewnie znając życie A3 zostanie Jeśli ktoś ma coś sensownego do dodania to niech pisze śmiało, dzięki
|
06 lis 2013, 22:07 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Skąd ja to znam, wpakowałem za dużo kasy i nie chce sprzedawać i kupować innej U mnie było to samo kiedyś Ja na Twoim miejscu poszukałbym dobrego wału do A3, może by się udało jeszcze taki znaleźć. Byłoby najtaniej, a skoro jesteś zadowolony z A3 to po co odrazu wstawiać 16V? Może za rok za dwa najdzie Cię taka ochota to sobie zeswapujesz.
|
07 lis 2013, 20:52 |
|
|
Feretti
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 gru 2012, 13:23 Posty: 165 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4, Legend KA3
silnik: F22Z2, C27A
|
chyba nie ma sensu robic czegokolwiek z b20........jeździć, zajeździć, wymienić silnik.
|
11 lis 2013, 14:17 |
|
|
Black500
Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58 Posty: 220 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
|
Mam takie pytanie. Czy opłaca się zrobić coś takiego że zostawić a3 przerobić go na wtrysk i w przyszłości jak się wysra silnik włożyć w niego a7 lub coś takiego, czy nie warto się bawić w takie rzeczy i wkładać od razu cały silnik??? Bo jeśli bym robił na dwa razy to bym Sb koszty trochę rozłożył i w sumie jak bym miał wtrysk zrobiony to przełożenie silnika to chwila moment jest a najgorsza robota by była zrobiona przy okazji włożenia wtrysku?
_________________https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panelhttp://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru
|
07 kwi 2014, 22:38 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|