Autor |
Wiadomość |
VOLUS
Dołączył(a): 05 lut 2013, 21:59 Posty: 63 Lokalizacja: Nakło/DE
Auto:: 3G ba9 E38
silnik: 2.0 16v 2.8
|
Na pewno wiele razy poruszaliście ten temat ale mam pytanie nie działa u mnie ALB/zapala się kontrolka po chwili jak już jadę i zauważyłem też że czasami licznik przez chwile nie działa po przejechaniu np kilku set metrów działa normalnie i później zapal się ALB. Który z czujników podaje prędkość w preludzie?
_________________www.e38e39.pl
|
12 gru 2013, 22:43 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Masz polifta? Jak będziesz jechał i prędkościomierz nie zadziała to uderz lekko w obudowę zegarów. Jesli nie pomoże to sprawdź połączeniu przy czujniku prędkości, który jest przymocowany od góry w skrzyni. To tzw speedsensor. Idą od niego chyba ze dwa kabelki i przechodzą [rzez niego dwa cienkie wężyki wodne. A ALB bym tego nie łączył ale, że temat dotyczy ALB to kiedy zapali się kontrolka i nie będzie sama gasła to sprawdź błędy kompa alb. Może któryś czujnik nie styka albo jest na wymarciu.
_________________ Części do prelude III gen
|
12 gru 2013, 23:14 |
|
|
VOLUS
Dołączył(a): 05 lut 2013, 21:59 Posty: 63 Lokalizacja: Nakło/DE
Auto:: 3G ba9 E38
silnik: 2.0 16v 2.8
|
Tak mam polifta,myślałem że prędkość jest podawana z któregoś czujnika ale teraz już wiem że byłem w błędzie,jak licznik sie zatnie walne go z lekka zobaczymy czy odrazu ruszy
_________________www.e38e39.pl
|
13 gru 2013, 6:30 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
gdzie Ty tam masz wężyki wodne -z tym waleniem to też ciekawa technika...bez komentarza
_________________ pozdrawiam Plewis
|
13 gru 2013, 8:29 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Tfu, wezyki gumowe miałem napisać. Krzysiek, nie raz się spotkałem z sytuacją zawieszajacych się wsaznikow na zegarach. Jak inaczej to sprawdzić? Ja nie napisałem jak ma naprawić usterkę tylko jak ją namierzyć zanim zacznie pół auta rozbierać.
_________________ Części do prelude III gen
|
13 gru 2013, 8:57 |
|
|
VOLUS
Dołączył(a): 05 lut 2013, 21:59 Posty: 63 Lokalizacja: Nakło/DE
Auto:: 3G ba9 E38
silnik: 2.0 16v 2.8
|
Ok wiec tak kolega Driver miał racje co do licznika. Odnośnie ALB,dzisiaj sprawdzałem i jak zapali sie ALB to ta dioda od kompa pali się cały czas? Jak zgasze silnik i odpale ALB już sie nie pali dopiero jak przejade kawałek....
_________________www.e38e39.pl
|
18 sty 2014, 19:40 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 506 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Kluczyk na ''zapłon'', nie odpalasz silnika, odchylasz zaślepke przy nogach pasażera na tunelu środkowym i czekasz ok 15-20 sek dioda pokazuje sekwencję błyśnięć, spisujesz kod błędu i sprawdzasz w manualu. Na dzień dobry padają tylne czujniki, jeśli pojeździsz trochę z walniętym tylnym, może szybko paść przedni.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
19 sty 2014, 2:26 |
|
|
VOLUS
Dołączył(a): 05 lut 2013, 21:59 Posty: 63 Lokalizacja: Nakło/DE
Auto:: 3G ba9 E38
silnik: 2.0 16v 2.8
|
Na samym zapłonie nie błyska nic,dopiero jak przejadę kawałek zapali się ALB wtedy tam gdzie ta zaślepka pali się na czerwono(ledwo co widać) cały czas....
_________________www.e38e39.pl
|
19 sty 2014, 2:37 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 506 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Skoro na liczniku zapala się ALB, musisz mieć jakieś uszkodzenie. Albo nie zauważyłeś jaki nr błędu pokazała dioda, albo nie poczekałes dostatecznie długo - jak pisałem - conajmniej 15 sek, nawet do ponad 20stu. Ew. masz padniętego/zalanego/skorodowanego/itp kompa od alb, lub wtyczka może poluzowała itp. Sprawdź połączenia, podmień kompa ewentualnie.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
19 sty 2014, 14:49 |
|
|
VOLUS
Dołączył(a): 05 lut 2013, 21:59 Posty: 63 Lokalizacja: Nakło/DE
Auto:: 3G ba9 E38
silnik: 2.0 16v 2.8
|
Komp od ALB jest po lewej stronie tak?
_________________www.e38e39.pl
|
19 sty 2014, 15:01 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 506 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Nie, na środku. Pod radiem.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
19 sty 2014, 15:17 |
|
|
VOLUS
Dołączył(a): 05 lut 2013, 21:59 Posty: 63 Lokalizacja: Nakło/DE
Auto:: 3G ba9 E38
silnik: 2.0 16v 2.8
|
Pokręciło mi się z tą resztą od alb ,hmmm zalane tam raczej nie bo sucho tam jest...
_________________www.e38e39.pl
|
19 sty 2014, 15:25 |
|
|
cegielka111
Dołączył(a): 03 lis 2012, 5:35 Posty: 199 Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto:: Perelede=)
silnik: H22A/H22A7/B20A7
|
Przedlift. Gdy odpalam auto - pompa od ABS chodzi cały czas aczkolwiek czasami nie zawsze. Gdy przejadę kilka metrów włącza się kontrolka na zegarach. Do czasu gdy zaświeci się ALB nawet przy bardzo małej prędkości podczas hamowania na pedale hamulca czuć jak załącza się abs. Dioda w komputerze świeci cały czas na czerwono. Czy ktoś może doradzić co jest grane?
|
31 maja 2014, 2:10 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 464 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
obstawiam modulator
|
31 maja 2014, 20:43 |
|
|
koroviov
Dołączył(a): 21 sie 2018, 9:16 Posty: 4 Lokalizacja: Kraków
Auto:: Prelude 3
silnik: 2.0
|
Nie miga dioda od ALB. W ogóle po wyjęciu zaślepki ani nie błyśnie. Co może być przyczyną? Dobra coś trzeba zewrzeć żeby błyskało. Może mi ktoś na skróty powiedzieć, bo nie mogę znaleźć.
|
25 kwi 2020, 16:56 |
|
|