Autor |
Wiadomość |
kidman000
Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41 Posty: 69 Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
|
Od poniedziałku jestem posiadaczem zdrowego ba2 po dość długim polowaniu właśnie na ten konkretny model . Trochę do porobienia ale jak na ten rocznik oraz przebieg jest naprawdę dobrze . pierwsze dwie foty zrobione po powrocie o 2 w nocy . Dodam jeszcze ,że auto pokonało już dystans w moich rękach prawie 500 km bez najmniejszego problemu . Model: 2.0i-16 Rok produkcji: 1986 Przebieg: ok. 350.000 raczej autentyczny choć krążą ploty że kręcony Kolor: biały Silnik: B20A1, wtrysk PGM-FI, 137KM Skrzynia biegów: B2K5 Zawieszenie: wytłuczona seria Hamulce: stock, wersja z nie działającym ALB Wydech: końcowy tłumik jakis sportowy Wnętrze: seria Audio: brak W sumie to każdy cos wie na temat tego auta i nie ma sensu sie głębiej rozpisywać ,ale dodam cos od siebie : II Gen ba2 - pierwsze auto po zdaniu prawka w wieku 18 lat . Sentyment na całe życie . Wyboru zbytnio nie było więc postanowiłem kupić białasa z tablicy po kilku miesiącach rozmyślań . Tylko b20a1 wchodziło w gre . Nie żałuje po kilku dniach użytkowania . Fakt zawiecha cała do roboty ,ale buda jest ogranięta w dużym stopniu , silnik stockowy jak na ten przebieg żwawo kręci ,skrzynia bardzo ładnie pracuje ,sprzęgło nie dawno musiało być wymieniane bo znakomicie sie klei .Poprzedni własciciel dość dużo kasy wpakował w lakier ale są delikatne poprawki do zrobienia .Hamulce również do przeglądnięcia bo jest delikatne bicie powyżej 130km/h . Honda jest moim drugim autem więc nie będe jej tłuk na co dzień . Powoli będę się z nią bawił ,wszystko do zrobienia ,najważniejsze że ją mam Do tej pory Honda przeszła generalne czyszczenie oraz polerke lakieru , zdarłem wszystkie naklejki oraz zamontowałem radio .
Ostatnio edytowano 16 sie 2013, 21:38 przez kidman000, łącznie edytowano 2 razy
|
15 sie 2013, 0:15 |
|
|
Freze
Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49 Posty: 401 Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
|
Dobrze że kolejna jest z nami
|
15 sie 2013, 8:56 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3268 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Uja widać na tych zdjęciach... Czy to nie ta, która miała dużo właścicieli na forum (m.in. mnie)?
_________________ Części do prelude III gen
|
15 sie 2013, 9:10 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
Tak, to ta Drajwer. Również ta, którą prowadziłem, a więc jest namaszczona :lool: Niemniej jednak proszę o edycję pierwszego posta i dopasowanie go do jakiegoś ogólnie przyjętego schematu galerii
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
15 sie 2013, 12:02 |
|
|
H22A
Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33 Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
|
Poznaję "jom". Dobrze, że autko jest w dobrych rękach.
|
16 sie 2013, 11:02 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3268 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Co mnie cieszy to fakt, że auto ma spory przebieg, często zmienia właścicieli a wciąż wygląda i jeździ całkiem przyzwoicie.
_________________ Części do prelude III gen
|
16 sie 2013, 12:18 |
|
|
kidman000
Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41 Posty: 69 Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
|
przebieg może i kolosalny lecz nie jedno auto o przebiegu połowicznym wygląda o wiele gorzej od Hondy . Miała kilku włascicieli lecz ogarniętych ludzi którzy w miarę możliwosci dbali o nią . A najmocniejszym ogniwem jest poprzedni który poswięcił anglika na częsci na ratowanie tej . Mam sporo zdjęć z przed kilku lat i wiem jak to wyglądało . Auto nie widziało dwóch poprzenich zim bo przestało w garażu ,więc nie jest załatwione solą .
|
16 sie 2013, 21:48 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
Jakby Ci czegoś było trzeba to pisz. Bardzo niechętnie, ale pozbywam się niektórych gratów.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
18 sie 2013, 23:01 |
|
|
kidman000
Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41 Posty: 69 Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
|
w pierwszej kolejności potrzebuje zawieszenie ,czyli wszystkie sworznie , tuleje , drążki ,no i przede wszystkim sportowe zawieszenie . Najlepiej jak najniższe sprężyny ,do tej pory udało mi się znaleść jedynie na Eyabu same sprężyny lecz tylko -35 , przy okazji mam pytanie czy podejdzie zawias od III Gena ? pewnie nie z tego co pamiętam ale zapytam dla pewności . Amorki można w najgorszym wypadku dać do regeneracji ale musi być konkretna gleba . Auto i tak będzie użytkowane sporadycznie więc w niczym mi to nie przeszkadza i prawdopodobnie będzie to jedyna modyfikacja po za zmianą kół (te też sobie zostawię ) kolejną rzeczą której będe szukał to skórzana oryginalna kierownica w jak najlepszym stanie . Moja jest z anglika w dobrym stanie ale wole skórzaną . Kolejna część która prosi sie o wymiane to przedni gril lub sama listwa pod grilem bo jest strasznie pomiétolona . No i to by bylo na tyle Jesli ktos nie potrzebuje kompletnych elektrycznych lusterek i podgrzewanych foteli najlepiej skórzanych z edition25 to tez chétnie przygarne Dodam jeszcze ze pierwsza awaria juz za mna dzis mi szczelil przewod paliwowy bo jakis majster zamontowal zwykly gumowy i posciagal zwyklymi opaskami ,ale awaria juz usunieta .Jedyne straty to jakies 3-4 litry paliwa Udalo mi sie odkopac stare zdjecia haa . Nie wiem czy to dobre miejsce ale moze akurat . Najlepsze jest to ze dalem dokladnie tyle samo za obecna prele co za pierwsza choc przyznam ze teraz bym juz takiego "tuningu" nie odstawil 2000 rok- 2001 rok - a to oryginalna niestety strasznie okaleczona ba2 edition25 od mojego kolegi . Miala skory w super stanie ,klime , grzane fotele alusy takie jak ma Piter ,pierwotnie byla czarna lecz strasznie pognita ... lata 95-96-97 nie pamietam dokladnie . Mialem okazje niá smigac na fotelu obok kierowcy Wlasnie od niej zaczela sie moja przygoda z IIGenem . Na tamte czasy to bylo prawie jak ferrari
|
19 sie 2013, 19:30 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
ja tam mam inne felgi, ale to detal... tzn. w sumie mam jeszcze te z Edition25, ale nie używam Co do zawieszenia: -tył BA2 ma zupełnie inny niż BA4 i nie pasuje generalnie nic.. jedynie klocki hamulcowe. Nawet tarcza jest inna i piekielnie ciężko dostępna (i radzę to zapamiętać, że jest inna, bo katalogi kłamią) -przód już lepiej, bo jest podony. Dolne sworznie są identyczne, górne się różnią. Część tulei współdzielona z civiciem IVg, więc i pewnie z BA4 podejdą, ale dokładnie nie pamiętam które. Wahacze różne. Da się dopasować amor od 3g, ale z lekką rzeźbą. Sprężyny podobne, ale ciut krótsze (BA2). Tarcze hamulcowe identyczne z BA4 16v, klocki i zaciski różne. Marny wybór klocków hamulcowych... zresztą z tarczami już nie lepiej. Za to większość tulei zawieszenia do dostania w ASO... była jeszcze jakiś czas temu. Co do Twojej kierownicy to akurat ona odkąd ją Drajwer kupował od Manka była bez skóry. I po prostu ktoś tą skórę zdjął, bo się mu najwidoczniej przetarła. BA2 nigdy nie występowało z kierownicą bez fabrycznego obszycia, Anglik również. I jeśli mam coś doradzić, to raczej w Twoim przypadku dałbym komuś (np. Glinie) do obszycia. Szukanie oryginału w dobrym stanie to ciężki temat. Z tego co potrzebujesz z częściami Ci nie pomogę, a co elektrycznych lusterek uprzedzam, że nie ma wiązki elektrycznej i trzeba ją samemu zaprojektować - lusterka do dostania w Stanach, panel sterujący być może też.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
19 sie 2013, 22:23 |
|
|
Mugen
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38 Posty: 595 Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
|
Nie widziałem ale stwierdzam że chyba ładna sztuka. Gratulacje zią!
_________________czujesz motyw?słońce, plaża, morzenagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)Coco Jambo i do przodu...
|
01 wrz 2013, 22:47 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Kidman, jeżeli zależy Ci na baaardzo konkretnym zawieszeniu, to mam:
- Na przód używane czerwone Koni, z wewnętrzną płynną regulacją twardości (tzn. po wciśnięciu lagi, przed montażem) w bdb stanie, 0 rdzy, suche. - Na tył nowe, zewnętrznie, płynnie regulowane (tzn. otwierasz kufer i kręcisz) czerwone Koni + oryginalne "obudowy" TOKICO (tylko pod takie pasują te wkłady) - Na tył nowe, dedykowane springi EIBACHa, obniżenie -35mm albo -40mm, nie pamiętam.
Setup nadający się zarówno na tor jak i do zwykłej jazdy. Jeśli jesteś zainteresowany, pisz na PW.
|
02 wrz 2013, 16:08 |
|
|
kidman000
Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41 Posty: 69 Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
|
żeby nie było ,że sie nic nie dzieje przednie elementy zawieszenia już u mnie ,w sobote wymiana, czekam jeszcze na Spaxy od Pawła . W przyszłym miesiącu powinienem z kolegą Preludolcem sfinalizować amorki z Konika . Honda miała stać ale nie umiałem sie oprzeć pokusie i od momentu zakupu nakulałem już ponad 1500km żeby poznać bliżej swoje auto Jedyną awarią która mnie spotkała to dziurawy przewód paliwowy w okolicach pompy paliwa , koszt naprawy to 8zł przewód i 2zł 2 opaski uciskowe + 15min roboty , nie wiem ile paliwa uciekło ale nie dużo ponieważ usterka została szybko zlokalizowana . Ogólnie jestem mega zadowolony z auta A i dokonałem Modyfikacji audio - nowe radio JVC na MP3 + USB . Nie obyło sie bez wymiany kostki ,ale zachowałem oryginał więc w każdej chwili można wrócic do pierwszej opcji . Mam jeszcze szybkie pytanie bo nie jestem pewien : czy przednie lampy (wkłady) pasują od III generacji ? konkretnie chodzi mi o zamontowanie takich clearów http://allegro.pl/reflektor-lampa-clear ... 23018.html . Moje lampy po prostu są matowe ... polerowałem je pastą i mleczkiem ale po 2-3 dniach to samo , no i generalnie chodzi o to żeby poprawić widoczność w nocy i trosze odmłodzić przód . Miałem kiedyś Cleary od Tommylego z PTP ale one były sciągane z USA ,po zamontowaniu do nich żarówek o zabarwieniu niebieskim efekt był oszałamiający zarówno w nocu jak i w dzień . Podglądowe foto clearow z US w mojej byłej :
|
30 wrz 2013, 20:59 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
Tak, wymiarowo mamy te same wkłady co trzecia generacja (choć sama faktura szkła nieco się różni) i wiele innych aut. Jeśli chodzi o cleary najlepsze co można było swojego czasu dostać jest DEPO, reszta to syf i w większości bez homologacji. Niestety DEPO obecnie jest praktycznie niedostępne.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
30 wrz 2013, 23:55 |
|
|
kidman000
Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41 Posty: 69 Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
|
odkurzę troche temat , jeszcze tylko springi na przód i zakładamy
|
06 maja 2014, 19:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|