Siemanko
7 września 2015 stałem się posiadaczem Prelude 2-generacji z silnikiem B20A1 z rocznika 1987 przebieg 220tys. km . Preluda jest wyposażona naprawdę dobrze:
-Wspomaganie kierownicy (działające o wiele sprawniej niż w civicach V VI)
-Elektryczne szyby
-Elektryczny szyberdach
-Elektryczne, podgrzewane lusterka
-Klimatyzacja (do zrobienia regeneracja)
-Halogeny 8)
-Radio + 4głośniki
-Skórzana kierownica
Co udało mi się zrobić w aucie:
*Odkurzanie, pranie, czyszczenie wnętrza
*Wymiana radia na nowego Alpine CDE-180RM z USB, CD i AUXEM
*Wymiana żarówki w halogenie :cojest:
W planach jakie mam do auta:
*Zadbanie o stan blacharsko-lakierniczy
*Zadbanie o stan techniczny
*Wymiana płynów i filtrów eksploatacyjnych
*Zapewnienie dachu nad Preludą w okresie zimowym :buja:
*Poprawienie podświetlenia zegarów i panela środkowego
*Może "sleepy eyes"
*Delikatne obniżenie
*Ogólnie zachowanie auta w jak najlepszej kondycji bez zbędnych "tajuningów"
Nigdy wcześniej nie zakładałem kupna Prelude mając wcześniej jedynie Hondy Civic, natomiast po znalezieniu ogłoszenia tego oto egzemplarza nie było możliwości żebym jej chociaż nie obejrzał, podróż z Gdańska do Warszawy nie była dla mnie przeszkodą
. Auto pochodzi od forumowicza Piter-a, więc pozwolę sobie udostępnić informację na temat auta z Jego ogłoszenia
| | |
| Cytuj: Samochód wyposażony jest w mocny dwulitrowy silnik DOHC 16v z wtryskiem paliwa PGM-FI. Silnik mimo upływu lat wciąż trzyma moc fabryczną - 137KM - co przy niskiej masie auta i bardzo dobrze dopasowanej skrzyni zapewnia osiągi na poziomie ok. 8 sekund do 100km/h. Zalany jest olejem półsyntetycznym Motul 10W40. Jednostka sterująca ECU została zmieniona na wersję PH3 - występującą wyłącznie na rynku japońskim. Dzięki temu samochód posiada w pełni bezobsługowy elektroniczny zapłon sterowany z komputera.
Honda przez cały okres eksploatacji była regularnie serwisowana. Najważniejsze naprawy/wymiany z ostatnich trzech lat to nowy rozrząd, sprzęgło, klocki i tarcze (przód/tył), pompa paliwa, alternator, a także wydech - także od strony mechanicznej auto raczej wolne od większych wydatków. Obecnie ze znanych mi niedomagań wymiany wymaga jedynie linka hamulca ręcznego.
W 2009 roku samochód przechodził renowację blacharsko-lakierniczą w renomowanym zakładzie Fenix-Motors, ale niestety obecnie widać ponowne oznaki korozji - głównie w typowych dla tego modelu Hondy miejscach (m.in. tylne nadkola i końce progów). Nie ma jeszcze tragedii, ale trzeba będzie się tym tematem zainteresować.
Auto posiada niespotykane wyposażenie jak na wersję europejską tego auta, do których zalicza się pełna elektryka, podgrzewane lusterka, halogeny przeciwmgłowe, klimatyzacja (sprężarka do regeneracji) czy tylna szyba wyposażona w wycieraczkę ze spryskiwaczem. Na przedniej osi zamontowane są półsportowe amortyzatory gazowe Bilstein B6 sport, a na tylnej utwardzone Tokico. Zastosowane zostały przewody hamulcowe Goodridge w stalowym oplocie
Od grudnia 2013 roku zamontowany jest takze sekwencyjny wtrysk gazu - wtryski Hana zielone, komputer Stag-4, reduktor KME Silver. Instalacja wbita w dowód, homologacja na zbiornik do 2023 roku. Przebieg instalacji około 15 tys. km. Instalacja sprawuje się bezproblemowo i czyni jazdę bardzo ekonomiczną. | |
| | |
Autem bezpiecznie, bezproblemowo, ekonomicznie i przede wszystkim KOMFORTOWO wróciłem do domu
Załączam fotki z podróży i z pierwszych "sesji"
Szykowanie do wyjazdu nowym nabytkiem spod domu poprzedniego właściciela
Wyjeżdżamy z Warszawy, zdjęcie zrobione przez Pitera (znowu zapożyczam
)
Zjazd na kolacje do McDonalda w Warszawie :drink:
Pierwsze tankowanie :dres:
Powrót do Gdańska (Kolegi Civic 3gen dzięki któremu udała się podróż z Gdańska do Warszawy)
Tutaj już w Gdańsku, szybkie foty jedyne sztuki w Trójmieście
Tutaj jako że udało się w końcu zastać dzień bez deszczu pojechałem na szybkie spontan foty na Ergo Arenie
05.10.2015
Preluda została przerejestrowana, ubezpieczona i teraz są naprawy żeby przejść przegląd (Sworznie, hamulce, końcówka drążka kierowniczego)
Dzisiaj wymieniona została końcówka drążka kierowniczego i alufelgi na OEM Asahi 14"
UP 01.04.16
Honda dostała springi obniżające i felgi które moim zdaniem wyglądają bardzo dobrze i mi się podoba (i nie tylko patrząc na ilość fotografów pod miejscem pracy) Wygląda to mniejwięcej tak
11.04.16
Pierwszy spot zaliczony, Trójmiasto Klasycznie rozpoczęcie sezonu 2016
Ustrzelony przez zabytkowi.com
A tutaj przez jednego z "oglądaczy"
CDN