Piotrek, mam tak samo w acc V ale w acc VII, który ma 5 biegów mam tylko opcje D i D3. I nie można wrzucić D3 podczas jazdy na D. Mam za to tryb manualny, który mozna wbić w każdej chwili blokując dany bieg i zmieniając biegi ręcznie. Ale nie po to kupiłem automata żeby się podczas jazdy bawić lewarkiem.
Raz jeździłem po serpentynach ale jakoś nie przeszkadzała mi jazda z nogą na hamulcu.
Gadałem niedawno na ten temat z SeeDoo i Wojtkiem. Obaj się uśmiali jak usłyszeli o hamowaniu silnikiem w hydraulicznej skrzyni biegów. Jest ono tak znikome, że praktycznie nie istnieje. Nawet jak puścisz nogę z gazu przy 140 km/h co w przypadku manuala na najwyższym biegu powoduje odczuwalne zwalnianie. Ale do rzeczy. Chcecie zahamować automatyczną hydrauliczną skrzynią? Wbijcie podczas jazdy P
Plewis pisał, że automaty hamują silnikiem. Ale Krzychu ma audi ze skrzynią mechaniczną a ta działa zupełnie inaczej niż hydrauliczne skrzynie w starych japońcach z klasycznymi hydraulicznymi skrzyniami. Mechaniczne automaty w audi faktycznie hamują silnikiem. Wolę jednak bezawaryjne skrzynie hydrauliczne