Wkleję tutaj, żeby nie szukać :
robione Problem byl w zapowietrzonej pompie i starym plynie w niej Pompe ABSu odpowietrzamy osobno i rowniez osobno podajemy tam nowy plyn hamulcowy Nikt tego w mojej preli chyba nigdy nie robil! Lecialo takie gowno ze hohoho
Ja znalazlem przepis na odpowietrzanie na honda trójmiasto Przepis goscia o nicku "rynioo":
- na pompie powinien być odpowietrznik ale nim tylko odpowietrzysz pompę i modulator, a modulator poprzez podanie +12V na elektrozawory.w mojej '91 jest to czarny i czerwony, polaryzacja obojętna.
- odpowietrznik jest na pompie.to taka mała "śrubka" z dziurką i gumowym kapturkiem na głowie.
-najsampierw podłącz prostownik albo odpal motor.w przeciwny razie baterię zarypiesz
-poczekaj aż pompa się wyłączy a jeżeli się nie włączy to znaczy że jest ciśnienie
-wyjmij przekażnik od ALB i przygotuj krótki kabel do zwierania styków w nim.
-rozepnij kostni od elektrozaworów na modulatorze 3szt po 3 kable
-przygotuj potrójny kabel z plusa i taki sam z minusa do tychże wtyczek
-najlepiej kup małe konektorki - 3 męskie i 3 żeńskie (o ile dobrze pamiętam) tak będzie najbezpieczniej bo nie zrobisz zwarcia
-podłącz do każdej kostki kable do czarnego i czerwonego (tak jest w accordzie u ciebie może być inaczej więc jak nie masz tych kolorów to sprawdź w manualu albo multimetrem w każdym elektrozaworze są 2 cewki jak podłączysz nie do tych co trzeba to nic złego sieę nie stanie, poprostu nie "upuścisz" ciśnienia do zbiorniczka
-odpowietrz najpierw pompę z akumulatorem.odkręć odpowietrznik wyjmij przekaźnik ALB zewrzyj 2"złote"styki w jego gnieździe i poczekaj aż bombelki przestaną się pojawiać w płynie, potem zakręć odpowietrznik włącz pompe.jak zacznie zwalniać - rozłącz.sama się nie wyłączy więc musisz uważać żeby za dużo ciśnienia nie nawalić bo się może cuś znaturzyć
znaczy się popsuć)
-następnie zapodaj napięcie na elektrozawory i poczekaj ok 2,3 sek aż płyn z bombelkami przestanie lecieć możesz swiecić tam latarką dla lepszej widoczności.one będą bardzo małe więc nie będziesz ich widział,tylko płyn będzie wydawał się mętny
-następnie czekasz 5,10 może 20 min do czasu aż bombelki wylecą i ulotnią się możesz swiecić tam latarką dla lepszej widoczności.
-powtarzaj operację az do skutku (500 ,1000,2000 razy
)
-po wszystkim odpowietrz jeszcze raz przednie hamulce.
-bujnij się na jazde próbną daj po hamplach pożądnie parę razy,pedał powinien solidnie "odbijać" jeżeli odbija za słabo to znaczy że jest gdzieś jeszcze trochę powietrza,wtedy odpowietrzasz tylko zaworami(pompą niekoniecznie)
W serwisach Hondy mają specjalne urządzenie do odpowietrzania ALB ,które podłączają do kostki pod siedzeniem pasażera i symulują pracę ALB
ale moja metoda jest tak samo skuteczna.no i nie kosztuje
Moze komus sie przyda! Pzdr