Autor |
Wiadomość |
furido
Dołączył(a): 20 sty 2013, 19:51 Posty: 43 Lokalizacja: Świdnik
Auto:: 3gen
silnik: b20A5,b20a9,h22a
|
Hejka Mamy na forum prele na żółtych blachach, ktoś coś wie w praktyce na ten temat. Jest to osiągalne jak z ubezpieczeniem czasowym (koszt)
|
28 maja 2018, 9:40 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Wojtka szef ma żółte blachy. Z aktywnych forumowiczów chyba jednak nikt. Plus jest taki, że możesz wykupować krótkoterminowe OC. Minus - nie możesz wyjechać za granicę bez zgody konserwatora zabytków.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 maja 2018, 10:57 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Nie wiem jaki jest koszt ubezpieczenia, ale z tego co słyszałem żółte blachy mają wady i zalety: Zalety: - brak szkody całkowitej - w razie kolizji naprawiasz zabytek z OC sprawcy. Wady: - brak szkody całkowitej - w razie kolizji z Twojej winy masz obowiązek naprawić zabytek, - samochód jest wpisany do rejestru zabytków, więc jakiekolwiek modyfikacje trzeba uzgodnić z konserwatorem zabytków.
Jeśli chodzi o sam koszt OC to dla członków PZM (członkowstwo 85zł/rok) OC w PZU jest o 70% tańsze. W tym roku za prelę na warszawskich blacha zapłaciłem 345zł. Dla porównania za OC w 8 lat młodszym civicu 1.4 (ten sam adres i te same 60% zniżki za bezszkodową jazdę) płacę prawie 1000zł.
_________________
|
28 maja 2018, 11:45 |
|
|
furido
Dołączył(a): 20 sty 2013, 19:51 Posty: 43 Lokalizacja: Świdnik
Auto:: 3gen
silnik: b20A5,b20a9,h22a
|
A co ze stanem technicznym auta, są jakieś straszne wymogi czy po prostu ma być oryginał ze stodoły z pod siana i tyle..
|
28 maja 2018, 11:48 |
|
|
marcin_crx
Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23 Posty: 150 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
|
Teoretycznie są, w praktyce nie ma.
|
28 maja 2018, 13:57 |
|
|
krecik99
Dołączył(a): 17 cze 2013, 21:57 Posty: 49 Lokalizacja: Kraków
Auto:: BA4
silnik: B20A9
|
Pierwsze pytanie jakie jakie sobie trzeba zadac to czy Twoja prela jest na tyle seryjna na ile Ci sie wydaje. Kiedys gdy o tym czytalem, doszedlem do wniosku ze latwiej takie auto przerejestrowac na zolte niz je pozniej utrzymywac. Dla mnie koniecznym warunkiem jest idealny oryginalny stan blacharski aby w ogole to mialo sens. No i pytanie w jakim celu? Z plusow widze wzrost atrakcyjnosci, wiarygodnosci i wartosci samochodu przy sprzedazy ale nie po to chcemy zarejestrowac zolte blachy zeby pozniej pojazd sprzedac. Z tym OC (chyba ze normalne caloroczne OC z tytulu zoltych blach jest porownywalnie tansze od zwyklych, nie wiem ale nie sadze) nie jest tak pieknie. Fakt, mozemy ubezpieczyc auto na 3 miesiace ale koszt takiego ubezpieczenia nie wyjdzie taniej niz przykladowe PZU z karta PZM na caly rok. https://www.google.pl/amp/antymoto.com/ ... blice/amp/Pierwszy lepszy link z google
|
28 maja 2018, 14:31 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
Nie wiem czy już weszły nowe przepisy ale w "Auto Świat Classic" ze stycznia jest artykuł, że już na żółte blachy nie będzie tak łatwo zarejestrować auto, zmieni się wiek na min 30 lat i ponoć ma być ewidencja w której będzie spis aut które były w produkcji wielkoseryjnej a co za tym idzie niektóre auta jak cytuję "np. Fiat 126p z 1973r. ma znikome szanse na żółte tablice" W podobnej sytuacji będzie vw garbus, mercedes 123, itp. Może Prelude się na tą listę nie załapie... Zmiany w prawie mają na celu uszczelnienie systemu...
_________________
|
28 maja 2018, 15:46 |
|
|
Pendunate
Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02 Posty: 90 Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
|
Chciałem zarejestrować na żółte blachy, ale dałem sobie spokój. Za dużo zabawy no i wady, które zostały wyżej wymienione całkowicie mnie odwiodły od tego pomysłu. Prelude na tej liście raczej nie będzie, bo wyprodukowano naprawdę mało sztuk.
|
28 maja 2018, 17:55 |
|
|
furido
Dołączył(a): 20 sty 2013, 19:51 Posty: 43 Lokalizacja: Świdnik
Auto:: 3gen
silnik: b20A5,b20a9,h22a
|
Czyli ogólnie powinno się udać. Blacha musi być w oryginale czy po jakiejś renowacji czy wycinaniu nadkoli i progów też przejdzie.
|
28 maja 2018, 22:35 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Przejdzie. Chyba, że masz nadkola poszerzane.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 maja 2018, 22:52 |
|
|
marcin_crx
Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23 Posty: 150 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
|
Chłopaki wypisujecie MITY!
Mam auto na żółtych blachach, załatwiałem te procedurę dwa razy. Tak naprawdę samochodu nikt nie ogląda, nawet nie potrzeba rzeczoznawcy!! Białą kartę możesz załatwić sam, bez konieczności wypisywania ją przez rzeczoznawcę. Idziesz do konserwatora zabytków, który teoretycznie może odrzucić Twój wniosek, ale z praktyki to się nie dzieje.
Nikt nie patrzy zatem czy auto jest oryginalne, czy ma oryginalny silnik etc. Liczy się rocznik, jeżeli auto ma 25 lat i masz poprawnie wypełnione papiery masz żółte tablice.
Procedurę ostatnio załatwiałem w styczniu 2017 roku, nie sądzę zatem żeby coś się zmieniło.
|
29 maja 2018, 12:59 |
|
|
skip
Dołączył(a): 09 lip 2013, 12:29 Posty: 5 Lokalizacja: Lublin
Auto:: c4g
silnik: D16A9
|
Serio? .... pozwolenie na wywóz za granicę dotyczy pojazdów starszych niż 50 lat, o wartości wyższej niż 32 000 zł.
|
29 maja 2018, 14:23 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Marcin, to napisz coś więcej. Tu wszyscy mają teoretyczną wiedzę z internetu, a Ty znasz sprawę praktycznie. Jak wygląda sprawa OC, jakie koszty na miesiąc / sezon? Jest opcja wykupienia AC, za ile?
_________________
|
29 maja 2018, 14:39 |
|
|
marcin_crx
Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23 Posty: 150 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
|
AC nie wiem, nie interesowałem się tym. OC jest tanie - ja za CRX'a płacę 169 zł/rok, akurat wczoraj wykupowałem. Nie mniej nie ma obowiązku posiadania ubezpieczenia OC. OC przy zabytku trzeba mieć tylko na przejazd. Z praktycznej strony opisałem: 1) biała karta, możesz zrobić sam, jak rzeczoznawca to 500 zł https://www.autocentrum.pl/dokumenty-dl ... ruchomych/2) przegląd wieczysty - normalnie jak każdy przegląd, jedziesz na stację diagnostyczną i wykonujesz 3) z w/w dokumentami wizyta u konserwatora zabytków, po około 2 tygodniach otrzymujesz od niego pismo potwierdzające wpis do rejestru zabytków 4) z w/w dokumentami wydział komunikacji - tam bez kłopotu z tymi kwitami otrzymujesz zółte tablice
|
30 maja 2018, 14:29 |
|
|
WOY
Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44 Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
|
Jak widać nawet po "drobnych" przeróbkach samochód może mieć żółte tablice https://www.olx.pl/oferta/bmw-e30-m3-40 ... p5RBh.html
|
10 cze 2018, 11:29 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|