Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Silnik 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Witajcie, po tym jak silnik nie chciał odpalić okazuje się, że pęknięcie wezyka układu chłodzenia w czasie jazdy załatwiło temat na amen.
Po rozebraniu okazało się, że brak ciśnienia wynikał z tego że jednemu tlokowi udało się peknąć, pozostałe niby wytrzymały ale tak zajechaly tuleje, że nic z nich nie będzie. O dziwo panewki w super stanie, bez śladów zużycia.
Poradzcie jak to można ogarnąć najsprytniej i nie za górę pieniędzy , bo mi się mózg zaciął. Nowy dół silnika? Jakiś remont? Wiadomo już, że jednej pralki będzie mniej na zlocie.
Pzdr Hubert


Ostatnio edytowano 16 maja 2019, 17:19 przez Hubert, łącznie edytowano 1 raz



16 maja 2019, 13:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Czy tłoki od 12V są takie same jak od 16V?
Czy ktoś z Was dorabiał tłoki i może się podzielić wrażeniami cenowymi?


16 maja 2019, 17:15
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3266
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Inne są korby bo inna jest średnica wału.

_________________
Części do prelude III gen


16 maja 2019, 18:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
drajwer napisał(a):
Inne są korby bo inna jest średnica wału.

Czyli to znaczy, że w ostateczności można je zastosować, wymieniając korby? To możliwe? Dostępność 12V a 16V to niebo a ziemia.


16 maja 2019, 19:15
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3266
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Z tego co wiem inne są też sworznie więc nie założysz tłoka na korbę 16v a korby 12 na wał 16. Poza tym zakładając tłoki od 12v mocno odprężysz silnik przez co straci konie. Tłoki od A7 są wypukłe, od A9 płaskie a od A3 / A4 wklęsłe.
Jak nie znajdziesz dołu silnika 16v to wyjściem jest również przełożenie całego dołu od 12v. Konsultowałem to z Gywerem. Taka hybryda chodzi ciekawie bo bebechy wewnątrz bloku są lżejsze i to czuć.

_________________
Części do prelude III gen


16 maja 2019, 20:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Ciekawe, tylko z tym też wiążą się inne zmiany?


16 maja 2019, 20:30
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3266
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Hubert napisał(a):
Ciekawe, tylko z tym też wiążą się inne zmiany?

A jakie skoro blok jest taki sam?
Najlepiej kup od EXa polifta, najlepiej z kołem zamachowym. Wszystko inne podejdzie bo osprzęt jest przy głowicy. Dołóż jedynie chłodniczkę oleju pod filtrem oleju.
Oczywiście najlepiej upolować oryginalne 16v ale jestem przekonany, że łatwiej dorwać od EXa.
Roboty przy przekładce będzie dokładnie tyle samo. Zostaw też koło pasowe od EXa. Jest bez gumy.

_________________
Części do prelude III gen


16 maja 2019, 20:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Koło pasowe mam już od exa, bo mi ori się rozsypało, właśnie dzięki gumie.
Czyli reasumując, bo akurat jest dostępny motor od exa, warto brać i walczyć.


16 maja 2019, 21:18
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3266
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Hubert napisał(a):
reasumując, bo akurat jest dostępny motor od exa, warto brać i walczyć.

Słyszałem o kilku swapach dołu od 12v i czapki od 16v. Żadna się jeszcze nie rozpadła. Jak silnik w dobrym stanie to dobry olej syntetyczny i jazda.

_________________
Części do prelude III gen


16 maja 2019, 21:32
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
A słyszałeś żeby korba w 16V wyszła bokiem? Bo 12V ma sporo cieńsze korby i przy mocy 16-ki mogą się szybciej urwać. Oczywiście można używać takie auto na 50% i będzie długo służyło. Az zmieni właściciela i nowy postanowi sprawdzić jak to jedzie ;-)

Korby z 16V mają otworek do natrysku oleju na denka tłoków, a korby 12V to mają?

Jest też opcja dopasować korby z H23 i tłoki z jakiegoś B16/B18. Może da się jeszcze nowe kupić za dużo $$$...
Ktoś jakiś czas temu sprzedawał na forum kute korby, mogło to być już kilka lat temu i nie pamiętam kto.

_________________
ObrazekObrazek


16 maja 2019, 22:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
milwarch napisał(a):
A słyszałeś żeby korba w 16V wyszła bokiem? Bo 12V ma sporo cieńsze korby i przy mocy 16-ki mogą się szybciej urwać. Oczywiście można używać takie auto na 50% i będzie długo służyło. Az zmieni właściciela i nowy postanowi sprawdzić jak to jedzie ;-)

Korby z 16V mają otworek do natrysku oleju na denka tłoków, a korby 12V to mają?

Jest też opcja dopasować korby z H23 i tłoki z jakiegoś B16/B18. Może da się jeszcze nowe kupić za dużo $$$...
Ktoś jakiś czas temu sprzedawał na forum kute korby, mogło to być już kilka lat temu i nie pamiętam kto.

To już za grubo, wolałbym kupić drugą Prelę.
Zaryzykuję, słupek od exa mam za 200. Zobaczymy jak to zapracuje.


16 maja 2019, 22:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Dzięki za podpowiedź Darek.


16 maja 2019, 22:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Pralka uruchomiona na nowym sercu B20A9 i będzie żyć - można zamknąć


18 paź 2019, 13:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 307
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
Śruba napinacza paska pasowała???


18 paź 2019, 14:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 176
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Wzorowo, dzięki :-)


18 paź 2019, 17:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL