Autor |
Wiadomość |
Tomek93
Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25 Posty: 31 Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
|
Problem tkwi w tym, że po raz kolejny próbowałem ustawić zbieżność i niestety za każdym razem słyszę, że się nie da ponieważ brak regulacji w efekcie czego jest negatyw 3 stopnie na jednym kole i kolejne opony idą na śmietnik... Z historii auta wiem, że miało stłuczkę po tej stronie gdzie znajduje się problem, przy felgach 15x7 nie zauważałem większego problemu jednak przy feldze 17x8,25 tnie mocno oponę i ściąga w prawo Myślałem o wymianie zawieszenia na gwint ale niestety do preli nie są dostępne camber plates co wydaje mi się, że załatwiło by sprawę, jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to regulowane wahacze górne aczkolwiek nie udało mi się ich nigdzie znaleźć. Ktoś posiada lub posiadał ? Może macie pomysł co z tym fantem zrobić ? Jakieś propozycje jak to rozwiązać ?
|
16 lip 2019, 11:32 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
W Prelude III generacji jest bardzo duża regulacja i możliwości ustawień geometrii, jak się komuś nie chce to tej geometrii Ci nie ustawi.
_________________ pozdrawiam Plewis
|
16 lip 2019, 13:33 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Tomek, to od czego Ty masz górne wahacze skoro nie mają regulacji? Luzujesz śruby mocujące sworzeń do wahacza i w ten sposób odsuwasz albo przysuwasz koło ustawiając jego odpowiednie pochylenie. Jedź gdzieś gdzie nie mają z tym problemu. Jeśli brakuje regulacji bo buda jest krzywa można odrobinę rozwiercić te otwory mocujące górne sworznie. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Przy okazji - ściąga przy przyspieszaniu czy przy hamowaniu? A może nie ma to znaczenia? Generalnie kąt pochylenia nie powinien mieć na to znaczącego wpływu.
_________________ Części do prelude III gen
|
16 lip 2019, 20:30 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
_________________ pozdrawiam Plewis
|
16 lip 2019, 20:51 |
|
|
Tomek93
Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25 Posty: 31 Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
|
Ściąga podczas normalnej jazdy nie odczuwam znaczącej różnicy przy hamowaniu czy przyspieszaniu. Spróbuję przerobić te wahacze i zobaczę czy uda im się w końcu to ustawić. Dodatkowo padło stwierdzenie że może jeden amortyzator jest krzywy i dlatego.. Więc kupiłem nowy komplet i mam nadzieję, że po montażu i przeróbce wahaczy będzie w końcu normalnie. Dzięki za pomoc !
|
18 lip 2019, 5:30 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
Wymiana amortyzatorów nic nieda bo są one mocowane do wahacza a nie do zwrotnicy. Na górnych wahaczach masz fabrycznie fasolki zrobione i możesz delikatnie zmienić kąt pochylenia
|
18 lip 2019, 8:56 |
|
|
Tomek93
Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25 Posty: 31 Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
|
Teoretycznie tak, aczkolwiek skoro auto miało dzwona i na 99 % było na tych amortyzatorach to nie jestem ich zupełnie pewny, w dodatku są w dość kiepskiej kondycji więc wolę je wywalić bo i tak musiał bym je kiedyś zmienić no i znów ustawiać zbieżność.
|
18 lip 2019, 15:17 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Tak jak pisał Harry nic to nie da. Amortyzator nie wpływa na geometrię, nawet jak jest krzywy. Nie w preli gdzie nie ma kolumny tylko wielowahacz. Regulacja zawieszenia ma takie zapasy, że nawet przy lekko przekrzywionej budzie powinno się dać wszystko poustawiać. Cały czas obstawiam, że trzeba to dać obejrzeć komuś kto ogarnia temat.
_________________ Części do prelude III gen
|
18 lip 2019, 16:02 |
|
|
Tomek93
Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25 Posty: 31 Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
|
Panowie, jak najbardziej przyznam Wam rację co do amortyzatorów, że to może nie mieć żadnego większego wpływu aczkolwiek zaznaczam iż zeszłego roku podczas zlotu mi się rozleciały i nic z tym po dziś dzień nie zrobiłem (zapewne pamiętacie ) więc wydaje mi się że, wymiana ich nie zaszkodzi a wręcz była konieczna no i wolę zrobić całość w sensie przerobić wahacze, zmienić zawias wymienić co się da itp i mieć spokój na jakiś czas bo nie ukrywam zależało by mi aby w przyszłym roku móc spokojnie dojechać ten kawał drogi na zlot
|
18 lip 2019, 17:05 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 216 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Nie zgodzę się do końca. U mnie wylał się lewy przód i mimo dobrze ustawionej geometrii ta strona się bardziej zapadała podczas jazdy i samochód ściągało na lewo
|
18 lip 2019, 18:51 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Tomek, a powiedz mi jakie masz zawieszenie? Gleba? jeśli tak, to nigdy nie ustawisz poprawnie geometrii. (czyli 0' na przód, -0,3' tył wg manuala)
|
23 lip 2019, 7:20 |
|
|
Tomek93
Dołączył(a): 02 paź 2016, 10:25 Posty: 31 Lokalizacja: Lampertheim
Auto:: Prelude III
silnik: B20A5
|
Teraz jakieś dziadostwo -35mm i z przodu jest 3'17 po ustawieniu zbieżności
|
23 lip 2019, 11:59 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Wywal to, wstaw OEM i kąty się znajdą. Miałem ten sam problem. Z tyłu ruszył śrubę mimośrodową na dolnym wahaczu? Ona sporo daje + fasolki na górnym i musi być dobrze
|
24 lip 2019, 7:38 |
|
|