Autor |
Wiadomość |
Black500
Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58 Posty: 220 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
|
Jako że moja honda na razie stanęła w miejscu z braku czasu to przychodzą głupie pomysły do głowy.
Wiem że nasze silniki seryjnie miały problem z wałami i panewką no ale obserwując Amerykę to tam na potęgę pakują turbiny.
Wiem też że tam są trochę inne silniki.
Tak więc zastanawiam się nad projektem turbo na bazie b20a9 nie chodzi mi o to żeby pompować nie wiadomo ile ale żeby zrobić takie soft 0,5-0,6 bar.
Wtedy moc powinna wyjść w okolicy 200koni co daje już frajdę zjazdy i zostajemy przy seryjnym silniku.
Co o tym sądzicie? Jakieś uwagi co do tego?
_________________https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panelhttp://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru
|
31 sie 2020, 10:21 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 218 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Czytając grupy amerykańskie sam mocno nad tym kminiłem ale doszedłem do wniosku że Honda ma być wolnym ssakiem Remont silnika + korby z f22 + tłoki o niższym stopniu sprężania i powinno pojeździć Wiseco robi kute tłoki do naszych silników
|
31 sie 2020, 14:17 |
|
|
Black500
Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58 Posty: 220 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
|
Wolnossak spoko ale przydałoby się więcej mocy, oczywiście można zrobić swap na h-serię ale to wszyscy robią Silnik jest już po remoncie także na razie bym to robił bez jego otwierania
_________________https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panelhttp://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru
|
01 wrz 2020, 10:11 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 218 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Jeśli masz tam fabryczne korby to na pewno bym sobie darował, one mają problem z fabryczną mocą
|
01 wrz 2020, 10:15 |
|
|
kowal_pietrek
Dołączył(a): 20 sty 2018, 8:15 Posty: 18 Lokalizacja: CBR
Auto:: Prelude III
silnik: B20A9
|
Witam A wypowiedziałby się Ktoś co najlepiej byłoby „podmienić” na trwalsze żeby to pojeździło, kute tłoki są robione jakoś na zamówienie indywidualne ? Ja jestem na etapie składania dołu od a3 i góry od seri jaka siedziała czyli a9 i mam obawy ale może ktoś by się wypowiedział czy z seryjnym wałem coś by wymyślił - H22 najprostszy niby przepis na podbicie mocy ale właśnie żeby nie ingerować w zmiany silnika łapy półosie kombinacje z wiązka może Opcja z rozsądnym turbo byłaby sensowna. ?
|
02 paź 2020, 21:39 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
pytanie brzmi czy seryjna skrzynia to wytrzyma?
_________________
|
03 paź 2020, 21:50 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Przy normalnej jeździe tak. Przy upalaniu na skręconych kołach pójdzie mechanizm różnicowy. Seryjne skrzynie w prelach są mega trwałe.
_________________ Części do prelude III gen
|
04 paź 2020, 19:53 |
|
|
Bob3r
Administrator
Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41 Posty: 196
Auto:: prelude 3g
|
Wydaje mi się ,że najbezpieczniej będzie uturbiać b20a5 z tego względu ,że jest już seryjnie trochę odprężony . Po za tym wydaje mi się ,że a9 ma fabrycznie problem z wałem i zaciera się na środkowej podporze
|
04 paź 2020, 21:12 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Tylko A9? To samo miałem w poliftowym A7. Co najmniej jedno uturbione A5 już w Pl powstało.
_________________ Części do prelude III gen
|
04 paź 2020, 21:21 |
|
|
Bob3r
Administrator
Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41 Posty: 196
Auto:: prelude 3g
|
Wydaje mi się ,że przedliftowe silniki były bardziej dopracowane
|
04 paź 2020, 21:40 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
To nie ma sensu. Po co robić lifting, w którym się coś pogarsza? Czy A5 ma inny wał niż A9? Ma inne tłoki. Ale blok silnika i wał chyba takie same. Podobnie układ chłodzenia i smarowania. Z moich doświadczeń wydaje mi się, że przeniesienie napędu poprawiono w polifcie - skrzynie i przeguby rzadziej padają. Ale to tylko moje spostrzeżenia.
_________________ Części do prelude III gen
|
04 paź 2020, 21:52 |
|
|
Bob3r
Administrator
Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41 Posty: 196
Auto:: prelude 3g
|
Jeszcze kiedyś zweryfikuje moje stwierdzenie , bo jest kilka rzeczy, które chce sprawdzić i mogły by potwierdzić moja tezę
|
05 paź 2020, 12:49 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 218 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Może szybciej pada przez wyższy stopień sprężania i nieco większe obciążenia wału z tym związane? Czekamy na dowody Panie Bobrze Co do uturbiania to prawda, A5 nadaje się do tego najbardziej pod warunkiem założenia kutych korbowodów lub tych z F serii.
|
05 paź 2020, 14:10 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
W moim starym A3 faktycznie padła tylko jedna panewka, środkowa na głównym, która jest inaczej smarowana, wał w tym miejscu nie posiada kanału olejowego Czy w innych wałach Hondy jest takie samo rozwiązanie? Widywałem inne wały z innych aut i w każdym był kanał olejowy Czy to nie jest błąd konstrukcyjny tego wału?
_________________
|
05 paź 2020, 18:22 |
|
|
Bob3r
Administrator
Dołączył(a): 11 lis 2012, 15:41 Posty: 196
Auto:: prelude 3g
|
Dokładnie o tym chodzi Domel Porównywałem też wał z F20A4 i tam również brakuje tego kanału olejowego a mam do sprawdzenia jeszcze kilka innych silników , lecz to chyba na starość bo na chwilę obecną brał czasu
|
05 paź 2020, 20:18 |
|
|