|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Klimatyzacja - czerwona dioda
Autor |
Wiadomość |
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 833 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
Cześć! Help! Jestem po serwisie klimatyzacji i nadal mam problem:
1. wcześniejszy czynnik 850g z kontrastem, 2. w układzie brak wycieków, 3. próba szczelności zdana na 5, 4. obecnie nabite 750g wg. zaleceń
Klimatyzacja odpala, ale po chwili załącza się czerwona dioda i przestaje działać kompresor. Kolejne klikanie przyciskiem niestety nic nie daje. Dopiero po wyłączeniu silnika, klima przez chwilę znowu działa i sytuacja z diodą się ponawia. Triki z kolejnością włączania nadmuchu i przycisku klimy nie działają. Jakieś pomysły ?
Gość od klimy pytał czy w układzie jest coś takiego jak dysza rozprężna klimatyzacji, lub zawór dławiący?
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
11 sie 2021, 14:17 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 216 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
W sprężarce jest zabezpieczenie termiczne, może je warto sprawdzić? Według schematu powinno być zwarte, gdy przechodzi w stan przerwy to wyłącza kompresor.
|
11 sie 2021, 15:05 |
|
|
Acura
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30 Posty: 307 Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
|
Mam ten sam problem w jednym z moich aut Różni się w działaniu do twojej. Raz robi psikusy i nie działa innym razem działa cały dzień bezawaryjnie Quba ma ten sam problem ale mówi, że tylko słabiej mu wtedy chłodzi .Zapala się czerwona a po chwili sama gaśnie awaria
|
13 sie 2021, 8:27 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 833 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
Dysza rozprężna wymieniona na nową. Wymieniony osuszacz na nowy. Klima nabita na 750g.
Efekt: wydłużył się czas działania do rozłączenia, ale niestety nie wyeliminował problemu. Po wyskoczeniu czerwonej diody, klima się rozłącza.
Wydrukowałem sobie manuala, będę go tłumaczył i spróbuję podjechać do innego mechanika od klimatyzacji.
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
13 sie 2021, 14:40 |
|
|
marcin_crx
Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23 Posty: 150 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
|
Może sprzęgło w kompresorze szwankuje? Od tego bym zaczął...
|
14 sie 2021, 12:12 |
|
|
Acura
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30 Posty: 307 Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
|
Sprzęgło albo działa, albo nie działa. Te awarie nie zapalają się od razu. Pochodzi 1- 1,5 minuty i się rozłącza. Tak jak w normalnym cyklu. Potrafi na przykład dwa razy załączyć i rozłączyć i wywala błąd
|
14 sie 2021, 21:27 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
W układzie jest czujnik ciśnienia ?
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
15 sie 2021, 13:26 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 833 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
Po wyczyszczeniu styków w czujniku ciśnienia, temperatury i w sterowniku głównym, klima chodzi. Wczoraj zrobiłem test postojowy i drogowy. Najpierw przez 1h na postoju na wolnych obrotach i sporadycznie dodając gazu, klima zmroziła wnętrze preli tak, że nie dało się wytrzymać Później wyjechałem w miasto i przez 20min klima działała bezawaryjnie, do momentu gdy na dwójce przeciągnąłem ją pod 6k rpm. Wywaliło błąd, wyłączyłem i włączyłem przycisk, klima zaskoczyła i działała kolejne 20min aż wjechałem autem do garażu. Niebawem zrobię kolejny test, zobaczymy co i jak.
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
15 sie 2021, 17:01 |
|
|
clever77
Dołączył(a): 26 lis 2012, 11:53 Posty: 65 Lokalizacja: Szczecin
Auto:: PRELUDE 4WS
silnik: B20A7
|
no właśnie - obroty U mnie też czasami wywala i wydaje mi się że decydują o tym obroty Czyszczenie oczywiście jak zawsze jest super i nie neguję tego Pytanie: jaka jest zależność działania klimy od obrotów??
|
17 sie 2021, 23:37 |
|
|
Acura
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30 Posty: 307 Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
|
Teoretycznie żadna. Bo co ma ,,piernik do wiatraka".
|
18 sie 2021, 0:04 |
|
|
clever77
Dołączył(a): 26 lis 2012, 11:53 Posty: 65 Lokalizacja: Szczecin
Auto:: PRELUDE 4WS
silnik: B20A7
|
hmmm coś kurde może być na rzeczy ... coś się szybciej kręci? ale podoba mi się to odwołanie do wiatraka - klima, wiatrak szukam powiązania do piernika
|
18 sie 2021, 0:58 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Ja od siebie dodam, że przy wkręcaniu na wysokie obroty zawsze wyłączam klimę. Mój kolega załatwił sprężarkę i całą klimę właśnie pałując na wysokich obrotach. Co prawda nie w hondzie ale w lagunie. I uszkodził mechanicznie bo łopatki się pokruszyły i opiłki poszły w układ. Tu mamy jednak problem z elektryką lub ciśnieniem. A na to obroty nie powinny mieć wpływu.
_________________ Części do prelude III gen
|
18 sie 2021, 10:37 |
|
|
Black500
Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58 Posty: 220 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
|
chyba że sprzęgło na kompresorze działa nie odpowiednio i przy większych obrotach nabija już za duże ciśnienie w układzie i wtedy komp odłącza Klimę żeby nie zabić układu to taka moja wizja
_________________https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panelhttp://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru
|
19 sie 2021, 7:19 |
|
|
clever77
Dołączył(a): 26 lis 2012, 11:53 Posty: 65 Lokalizacja: Szczecin
Auto:: PRELUDE 4WS
silnik: B20A7
|
o, i za duże ciśnienie to może jest dobry trop! Takie cuś znalazłem na WP: "Nierzadko skraplacz jest nieosłonięty i niechroniony przed uderzeniami kamykami z drogi i przed brudem. Dlatego zwykle dochodzi tu do uszkodzeń mechanicznych, korozji lub właśnie zanieczyszczenia. Chłodnica zalepia się owadami lub błotem, co mocno pogarsza jej wydajność. Gorzej schłodzony w skraplaczu czynnik powoduje zbyt duże ciśnienie w układzie, co może nawet uniemożliwić włączenie się kompresora. To z kolei może spowodować jego uszkodzenie, ponieważ sprawny kompresor będzie próbował się uruchamiać wielokrotnie. Warto kontrolować czystość chłodnicy klimatyzacji i czasami ją umyć. Opinie na temat mycia myjką ciśnieniową są podzielone. Zgodnie ze sztuką nie powinno się tego robić i producenci chłodnic zdecydowanie odradzają takie zabiegi, ale są serwisy, które myją w ten sposób skraplacze z powodzeniem. Jeżeli króciec myjki nie będzie zbyt blisko, a ciśnienie nie będzie zbyt duże, nie powinno być z tym problemów. Bezpieczniej jest użyć odpowiednich detergentów rozpuszczających brud i usunąć pozostałości strumieniem wody o niedużym ciśnieniu. Odradzam używanie szczotki. Można najwyżej posłużyć się miękkim pędzelkiem."
|
19 sie 2021, 21:39 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|