Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Problem z uruchomieniem silnika na ciepłym 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Witajcie, potrzebuję porady co robić, gdzie szukać problemu.
Silnik B20A9 na gazie, gaz zaczął szwankować, zdarzało mu się zgasnąć i wtedy można było go odpalić tylko na benzynie. W trasie miałem problem w ogóle z odpaleniem, przy okazji zauważyłem że rozleciał się mi zawór PCV który jest wsadzony do pokrywy zaworów i leci do kolektora. Jakoś posklejalem zaworek i odpalił na pych, później odpalal po wielokrotnym kreceniu ale tylko na zimnym silniku. Aktualnie nie odpala, benzyną śmierdzi, więc ją podaje. Iskra jest ok, świece suche. Problem był też z obrotami, nie udało mi się wyregulowac ich poniżej 1100 na jałowym
Gdzie zacząć szukać problemu, znacie jakieś prawdopodobne usterki?


07 lis 2019, 17:12
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Jaka tam instalacja gazowa siedzi? Może coś z listwą wtryskową? Skoro pompa chodzi i paliwo trafia do listwy to obstawia własnie to. A przy gazie często się zacierają wtryskiwacze benzyny jeśli nie ma ich odcięcia i jeśli mało się jeździ na benzynie.

_________________
Części do prelude III gen


07 lis 2019, 19:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Stag 4, benzyny dość dużo używałem,
Może jednak przede wszystkim zawór PCV (odpowietrzający skrzyni korbowej), może zawory, może czujnik temperatury
Choć listwa może też być faktycznie, bo wyglądało to tak, że smierdzialo paliwem, a jakby paliwo nie szło do cylindrów, tylko nie wiem jak to sprawdzić


07 lis 2019, 19:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 857
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
błędy na kompie sprawdzałeś?

_________________
Obrazek


08 lis 2019, 18:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Check się nie zapalił


09 lis 2019, 17:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Hubert napisał(a):
Check się nie zapalił

Co nie znaczy, że nie ma błędów. ;)

_________________
Części do prelude III gen


10 lis 2019, 1:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 96
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade
silnik: 1.6i-16 ZC1
a może przekaźnik pompy, jeżeli na ciepłym nie opala to od tego bym zaczął

słychać, że przekaźnik odbija czy nie? Jak nie odbija to jasny temat


12 lis 2019, 17:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Znaczy main relay, obejrzę na pewno, choć trochę nie pasuje bo paliwo podaje, zacznę od kierunku Darka czyli wtryskow.
Ale jeżeli chodzi o przekaźnik tu też wystarczy przelutowac jak w accordzie?


12 lis 2019, 18:21
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Hubert napisał(a):
Ale jeżeli chodzi o przekaźnik tu też wystarczy przelutowac jak w accordzie?

Dokładnie tak.
Mi jak zaczął szwankować to wystarczyło walnąć z piąchy w dół deski rozdzielczej i zaskakiwał. Dzięki temu mogłem odpalić auto i miałem 100% pewności, że to przekaźnik jest uszkodzony.

_________________
Części do prelude III gen


12 lis 2019, 19:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 16:25
Posty: 107
Lokalizacja: Dębica
Auto:: P3G
silnik: B20A5
Mialem podobnie jak mi uszczelke pod glowica wydmuchalo. Nie pasuje mi tylko w tym przypadku problem z obrotami. Czy podwyzszone obroty miales juz wczesniej, czy to wszystko w jednym czasie sie posypalo ??


16 lis 2019, 23:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
mniej więcej w tym samym czasie, uszczelka pod głowicą dałaby wycieki raczej - u mnie leciało od strony skrzyni biegów, możliwe, że u mnie poleciał uszczelniacz wału przy okazji uszkodzenia odpowietrzenia skrzyni korbowej i dodatkowo nieudanym jego montażu
sprawdziłem błędy, żadnych nie wskazuje
tak głośno myśląc, nie mam takich objawów jak przed montażem tego silnika, wtedy miałem tłok rozwalony i przez to totalny brak kompresji (myślę, że podobnie przy wydmuchaniu uszczelki byłoby jej brak), teraz bardziej pasuje w kierunku układu paliwowego


18 lis 2019, 12:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 857
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
wyciek nie musi być na zewnątrz, może go pchać w stronę tłoków, w niektórych przypadkach po wykręceniu świecy można zauważyć na nich płyn...

_________________
Obrazek


18 lis 2019, 18:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Moim zdaniem głowica odpada, a przerabiałem już walnietą uszczelkę, tylko wtedy objawem był szlam w układzie chłodzenia, płyn wyglądał jak olej. Teraz jest czysty


18 lis 2019, 19:18
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Hubert, uszczelka nie strzela w tym samym miejscu. Zależy między jakimi kanałami jest przedmuch. Woda olej, woda powietrze, olej powietrze. Do tego może być na zewnątrz lub do środka. Każda opcja ma inne objawy. I piszę to ja. Totalny laik. Dlatego jak przeczyta to fachowiec to proszę bez śmiania. ;)

_________________
Części do prelude III gen


18 lis 2019, 22:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Muszę posypać głowę popiołem - pomierzyłem układ paliwowy tam wszystko jest ok, zapłon również działczy
Pomiary na zimnym (bo się nie da odpalić) pokazały inne przyczyny:
1 cylinder - 10,2
2 - 10,3
3 - 5,4
4 - 8
Zwracam honor. Uszczelka głowicy co najmniej - zastanawiam się czy przyczyną mógł być wzrost ciśnienia przy awarii zaworu PVC, bo na pewno przy tym wywaliło nowy uszczelniacz wału


21 lis 2019, 13:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL