Po Boróweczkę pojechaliśmy z Krakowa aż do Zachodniopomorskiego. Właścicielka zakupiła ją jako swoją trzecią Preludę i skontaktowała się z nami celem doprowadzenia samochodu do ładu i składu. Głównym powodem była uszkodzona uszczelka pod głowicą, problemy z elektryką, nieposkładane wnętrze i zasrane konserwacją WSZYSTKO, co stało na przeszkodzie przy zabezpieczaniu podłogi. Samochód ogólnie sprawiał wrażenie "ledwo-co-poskładanego-na-handel". Autko załadowaliśmy na lawetę i przywieźliśmy do Preludowa Od razu zrobiliśmy test na upg, od razu też obawy się potwierdziły.
Jeśli zastanawiacie się dlaczego Borówka, odpowiedź jest prosta : Właścicielka ma hektary borówek i trzy prelude w borówkowym kolorze B45P
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Sezon na borówki u nas zaczął się 31 marca 2020. Kiedy po wstępnych oględzinach samochodu do regeneracji doszła także maglownica, zdecydowaliśmy wyjechać dołem silnikiem z całym zawieszeniem.
Zawieszenie porozkręcaliśmy, a silnik wylądował na stojaku. Do śrutowania nie oddaliśmy zwrotnic - nie było potrzeby brnąć w koszta i doliczać wymiany czterech łożysk koła oraz górnych sworzni, zostały także tylne dolne wahacze 2ws'owe, ponieważ są one nierozbieralne i zniszczylibyśmy wciąż sprawne sworznie. Te elementy wyczyściłam i polakierowałam ręcznie. Przed śrutowaniem i lakierowaniem proszkowym wyprasowaliśmy tuleje.
I tylny zawias w elementach:
Na czas naprawy głowicy, regeneracji magla i zawieszenia Borówka zakumplowała się z lawetą, a nam zwolnił się garaż
Z czasem Boróweczka dostała siostrę w dodatku bliźniaczkę ! Do tej "nowej" będziemy wkładać sprawny słupek... za jakiś czas
Zawieszenie w proszku... dosłownie i w przenośni Ponieważ całe podwozie jest pokryte konserwacją, potrzebowaliśmy kontrastu, zawieszenie będzie szare, z granatowymi akcentami. Elementy z komory silnika - łapy, wszystkie blaszki i różne mocowania będą czarne - tutaj nie szalejemy.
Kolejne piękne widoczki Czyszczenie silnych zabrudzeń olejowo-syfiastych idzie mi całkiem sprawnie dzięki mojej ulubionej miksturze Butelka z pianownica + ciepła woda + dimmer + płyn do naczyń + karcher - nie ma nic lepszego ! Próbowałam przeróżne środki do mycia silników typu Akra, Arva itp - mówię NIE, męczarnia straszna.
PRZED:
W TRAKCIE :
PO :
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Ostatnio edytowano 17 sty 2021, 11:29 przez Preludovelove, łącznie edytowano 4 razy
Niezła fotorelacja. Warto regenerować maglownicę 2WS? Sporo używek jest na rynku.
Myślę, że warto. Koszt regeneracji magla 2ws to 600-650 zł, myślę, że nie są to jakieś duże pieniądze, a kupując używaną sprawną maglownicę nigdy nie mamy pewności ile jeszcze pociągnie.
Niestety, teraz ta fotorelacja tak będzie wyglądać, chcę nadrobić niektóre tematy aby później już wrzucać na bieżąco
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
W czasie gdy ja bawiłam się tulejkami Bober zdjął i zawiózł głowicę do czyszczenia, planowania oraz na wymianę uszczelniaczy zaworowych.
Nie wiem dlaczego, nie mam żadnych zdjeć z wymiany uszczelki pod głowicą, pod pokrywą zaworów oraz pod misą, podejrzewam, że Boberek robił to w samotności
Za to mam inne rzeczy cieszące oko Lakierowanie silnika! Wyczyszczony i odtłuszczony silnik polakierowany został lakierem silnikowym żaroodpornym. Powiem Wam, że czyszczenie, oklejanie, zabezpieczanie i odtłuszczanie takich elementów to robota dla na prawdę cierpliwych osób...
A teraz efekty :
Osprzęt czyściłam i lakierowałam ręcznie, rozbierałam najdrobniejsze elemenciki, aby je wyróżnić i polakierować na czarno. Boberek polakierował pokrywę zaworów na borówkowo, no bo jakby inaczej ? Efekt jest przecudny.
Dodam jeszcze, że wszystkie belki zabezpieczyliśmy dodatkowo srodkiem do konserwacji profili zamkniętych.
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Ostatnio edytowano 17 sty 2021, 11:43 przez Preludovelove, łącznie edytowano 4 razy
Magle w prelach są chromowane i jeśli nie odstanie się syf, który ściera chrom to taki magiel robi pierdylion kilometrów. Kwestia pilnowania osłon gumowych i można naprawdę długo pojeździć. Ale jeśli regeneracja jest przeprowadzona prawidłowo to może faktycznie lepiej wydać te parę stówek.
Następnym krokiem jest montaż zawieszenia Teraz, to już sama przyjemność
Założyliśmy przewody ALB i zregenerowaliśmy hamulce. Założyliśmy nowe klocki i tarcze, do regeneracji zacisków użyliśmy dostępnych zestawów reperaturek z tłoczkami.
Boróweczka wyjechała z garażu, doczekała się zregenerowanych amortyzatorów tylnych. Bober też uporał się z elektryką, sporo niepotrzebnych kabli wyleciało na zewnątrz, co widać na zdjęciu (dla porównania wielkości obok stoi podnośnik. Zrobiliśmy płukankę silnika, zalaliśmy świeże płyny. Teraz bierzemy się za odpowietrzanie hamulców.
Zostało nam jeszcze wymienić opony, poskładać zderzak i doprowadzić wnętrze do stanu używalności
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Ostatnio edytowano 17 sty 2021, 11:51 przez Preludovelove, łącznie edytowano 1 raz
Magle w prelach są chromowane i jeśli nie odstanie się syf, który ściera chrom to taki magiel robi pierdylion kilometrów. Kwestia pilnowania osłon gumowych i można naprawdę długo pojeździć. Ale jeśli regeneracja jest przeprowadzona prawidłowo to może faktycznie lepiej wydać te parę stówek.
Masz racje, zwykle powodem jest rozwalony mieszek. Myślę, że jest to kwestia dyskusyjna i wybór należy do właścicieli tych przekładni. My u siebie raczej nie mamy sprawnych przekładni, żeby podmieniać, a nawet jeśli by się takie znalazły, nie chcielibyśmy ręczyć za ich sprawność.
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Świetnie się na to wszystko patrzy Może i kiedyś u mnie pod maską będzie tak ładnie Wymiana samych uszczelniaczy zaworowych czy coś do tego było robione z głowicą?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników