Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Project Prelude Daniela 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 84
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
Witam serdecznie! W końcu nadszedł ten dzień, w którym mogę pochwalić się swoim ukończonym projektem preli trójki. Zakupiłem ją pod koniec lipca, w swoje imieniny, tak naprawdę w ciemno.

Moja historia, jakby to kogoś interesowało ;)
Kod:
Jestem aktualnie uczniem 4 klasy technikum informatycznego, o własnych czterech kółkach marzyłem od zdania prawka, dlatego w wakacje postanowiłem zarobić. Gdy uzbierałem porządną sumkę miałem coraz większe dylematy z wybraniem "tej jedynej". Poprosiłem młodszego brata, by znalazł na otomoto w odległości 50km od domu jakieś ciekawe propozycje. I pokazał mi czerwoną Preludę 3, za 7500zł. Na początku się uśmiałem, bo miałem przeczucie, że ciężko będzie przekonać rodziców, lecz jak mój ojciec ją zobaczył to już następnego dnia mi pokazał zieloną sztukę za 4500, z przebiegiem około 115tys, 91 rok. Samochód był 200km od domu, zanim zdążyłem zdecydować, mój ojciec wcześniej skontaktował się ze starym znajomym, który by po tę Hondę pojechał lawetą. Przez cały dzień oglądałem zdjęcia, filmiki i wciąż nie mogłem zdecydować, bo auto wydawało mi się śmiesznie tanie + miałem obawy, co do rocznika tego samochodu. Skończyło się tak, że następnego dnia Honda już u mnie była, z małymi ogniskami rdzy, wymagająca lekkich poprawek blacharskich. Jako, że budżet jeszcze miałem w miarę duży to zainwestowałem w malowanie. Przez miesiąc samochodu nie widziałem, lecz naprawdę było warto! 


Jest to Honda Prelude z 91 roku, wersja 2.0EX, silnik B20A3 z nadwoziem BA4, 109KM. Samochód w dzień zakupu wyglądał o tak:
Obrazek

Widzicie tę białą naklejkę Classic Edition? Była w oryginale, czy ktoś to dokleił? Wiecie może coś więcej na ten temat?

Co było w "zestawie"?
- alufelgi, które również pomalowałem
- komplet kół stalowych, z oryginalnymi kołpakami hondy
- 2 komplety zimówek
- w miarę stare, przynajmniej 15 letnie radio Pioneer, ze zmieniarką na 6 płyt CD

Jak już wspominałem wyżej auto od razu odjechało do lakiernika, ja ganiałem po mieście i internecie, szukając różnorakich części, a pod koniec sierpnia dopiero wyjechałem na ulice.

Autko po malowaniu:
Obrazek
Obrazek

Co kupiłem?
    - potrzebne było 10 malutkich, zielonych plastików do szyby tylnej. Znalazłem je tylko w autoryzowanym serwisie Hondy, 12zł za sztukę ;>
    - na półce za kanapą, z tyłu były dwa wielkie otwory na głośniki, a do tego znalazłem okablowanie od subwoofera. Musiałem coś z tym zrobić, dlatego wpakowałem tam głośniki BLAUPUNKT Pure 66.2 280W
    - końcówka tłumika
    - oczywiście wszystkie filtry, oleje i rozrząd wymieniony
    - pompa wody
    - sterownik centralki na pilota
    - LEDy dzienne
    - radio z wysuwanym panelem CALIBER 574BT
    - 4 taśmy led z pilotem, do środka (2 z przodu ze sterownikiem, 2 w bagażniku z zielonym kolorem na stałe). Obawiałem się żałosnego efektu, ale wyszło przyzwoicie, ładnie schowane. Włączają się przy otwieraniu drzwi + mam osobny przycisk do włączenia w każdej sytuacji
    - oryginalna antena była zepsuta, dlatego zamówiłem zamienną od starego bodajże accorda. Trochę trzeba było się kablami pobawić.

To chyba tyle, jeżeli chodzi o dotychczasowe zakupy. Problem był z pękniętą gumą od gaźników i silnikiem krokowym. Udało nam się tę sprawę jakoś rozwiązać. Skontaktowaliśmy się z ponoć najlepszym polskim mechanikiem Hondy, koło Rogalinka pod Poznaniem ;) Co z tymi gumami ostatecznie wyszło, nie powiem, bo nie wiem, ale silnik krokowy jest zaślepiony.

Z takich dodatków jeszcze jest zrobione "trzecie" światło stop, na blendzie z napisem Prelude. Efekt widoczny na filmiku niżej.

Jeżeli chodzi o moje wrażenia to jest to najlepszy samochód jaki tylko mogłem sobie wymarzyć. Świetnie się prowadzi, widoczność jest niesamowita, martwe pole chyba nie istnieje, no i jest to świetnie prezentujący się klasyk!

Czekałem z napisaniem tego postu do dzisiejszego wieczoru, myślałem, że łatwo mi będzie wszystko opisać (myślałem). Gdy sobie o czymś przypomnę to na pewno dopiszę w tym poście. Planuję zmontować jakiś ładny filmik i parę dni temu zrobiłem mały test, ukazujący niektóre z moich modów ;)

Nagrywane z różnych kamer, dlatego takie różnice jakościowe.


Na sam koniec aktualne zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Proszę o komentarze, porady i inne cenne wskazówki. Pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 20 maja 2018, 23:25 przez Pendunate, łącznie edytowano 1 raz



21 paź 2016, 21:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2013, 17:47
Posty: 109
Lokalizacja: wwa
Auto:: 'lude
silnik: h22
Gratuluje zakupu, widac, ze zdrowo podchodzisz do tematu. Historia z zakupem podobna do mojej.. Tez w wakacje miedzy 2 a 3 klasa zapier*** w PZ po 16 h na pierwszego civica w coupe ;D Btw fajnie, ze odrazu sie wziales za ogarniecie blacharki, bo to w sumie najwazniejsze i najgorsze. I jakbym mial cos doradzic to ledy z przodu out! Pozdr :)


22 paź 2016, 10:57
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Gratuluję. Fajnie, że te auta trafiają w ręce ludzi z pasją.
Naklejka Classic Edition jest oryginalna.
Powodzenia przy dalszym użytkowaniu.
Co do LEDów to tez mi się nie widzą. Lepiej zainwestować w oryginalne halogeny od wersji 16V, z którymi możesz jeździć w dzień.

_________________
Części do prelude III gen


22 paź 2016, 11:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Gratulacje, świetnie że podchodzisz do tego z pasją :-) powodzenia


22 paź 2016, 14:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 84
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
Poszukam tych halogenów i może na początek sezonu wymienię, bo zdaję sobie z tego sprawę, że te ledy brzydzą.


22 paź 2016, 16:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Bardzo fajnie się czyta ten temat. Dużo pracy i $$$ wsadzone, ale efekt naprawdę fajny. Sam mam urwanie głowy z moją preludą, bo non-stop coś wychodzi. Ostatnio panewka na wale. Ledy moim zdaniem nie pasują. Trzecie światło stopu fajnie wygląda i będę robił coś takiego u siebie, ale albo na większej ilości pasków LED, albo na jakiejś żarówce. Dzisiaj właśnie wyciągnąłem swoje B20a3 i widzę, że gumy na gaźnikach mam walnięte :( , także będę się kontaktował w niedalekiej przyszłości na PW w sprawie tego. Gratulacje udanego samochodu, i niech służy jak najdłużej :)

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


22 paź 2016, 17:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Jełop
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 lis 2012, 0:50
Posty: 309
Lokalizacja: Gdańsk/Tromsø
Auto:: Prelude BA4 / Impreza GL
silnik: B20A7 / EJ16
Hehe taki tatuś to skarb :) Mój nie był tak pozytywnie nastawiony :D

I nie przejmuj sie stary, ja na oczy nie widziałem mojej już chyba ponad 2 lata :)
Czeka na mnie cierpliwie w "Gywerowym SPA"

Planujesz jakieś modyfikacje, czy będziesz bronił jej oryginalności? :)


22 paź 2016, 18:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 84
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
Kładę nacisk na oryginalność, wszelkie modyfikacje, które robię łatwo zdemontować, np. takie ledy i w środku i na zewnątrz. W przypadku Preludy jestem zdania, że nie powinno się psuć jej oryginalnego uroku. A już właściciele E36 mi wmawiali, żebym ją obniżył i przyciemnił szyby z tyłu...

Wracając jeszcze do tych ledów, to koniec końców, nie wiem, czemu je kupiłem. Pierwsze, co pomyślałem, to żeby oszczędzać mechanizm podnoszonych lamp, ale teraz i tak wyjeżdżam tylko wieczorami, więc rzadko kiedy mam okazję jechać na zamkniętych światłach.


22 paź 2016, 20:38
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Pendunate napisał(a):
Kładę nacisk na oryginalność, wszelkie modyfikacje, które robię łatwo zdemontować, np. takie ledy i w środku i na zewnątrz. W przypadku Preludy jestem zdania, że nie powinno się psuć jej się ginalnego uroku. A już właściciele E36 mi wmawiali, żebym ją obniżył i przyciemnił szyby z tyłu...

Wracając jeszcze do tych ledów, to koniec końców, nie wiem, czemu je kupiłem. Pierwsze, co pomyślałem, to żeby oszczędzać mechanizm podnoszonych lamp, ale teraz i tak wyjeżdżam tylko wieczorami, więc rzadko kiedy mam okazję jechać na zamkniętych światłach.


Po pierwsze, nie przyciemniaj szyb z tyłu.
A po drugie... Co to znaczy oszczędzać mechanizm otwierania lamp? Co to, nagrywarka DVD, ktora moze wypalic tysiąc płyt i pada? Młody, poczytaj troche zanim zaczniesz takie bzdury wypisywać. Mechanizm lamp się nie zużywa! To jest silnik elektryczny. Ile razy otwiera sie lampy w trakcie użytkowania preli? 100 tys? Milion? To i tak kilka tysiecy razy mniej niz pracuje mechanizm wycieraczek działający niemal na tej samej zasadzie. A jeszcze nie słyszałem żebysie komus spalił silnik wycieraczek.
Pakuj kase w auto ale z głową. Nie psuj go po prostu i nie stosuj modów, których się nie da odwrócić.

_________________
Części do prelude III gen


22 paź 2016, 21:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 84
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
Pytałem już nie raz o to, jak to faktycznie z tym mechanizmem jest. Mówili i tak i tak, ale dziękuję, za sprostowanie sprawy. Co do szyb i obniżania: nie zamierzam urządzać takiej wiochy, żadnych pierdzących tłumików też instalować nie będę. Na razie żadnych wydatków nie przewiduję, chyba, że coś pod maską będzie do wymiany, to tym się zajmę z marszu.


22 paź 2016, 21:41
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 15:58
Posty: 357
Lokalizacja: Kraków
Auto:: BMW
silnik: 2.5
Pendunate napisał(a):
Pytałem już nie raz o to, jak to faktycznie z tym mechanizmem jest. Mówili i tak i tak, ale dziękuję, za sprostowanie sprawy. Co do szyb i obniżania: nie zamierzam urządzać takiej wiochy, żadnych pierdzących tłumików też instalować nie będę. Na razie żadnych wydatków nie przewiduję, chyba, że coś pod maską będzie do wymiany, to tym się zajmę z marszu.

no musze się wypowiedzieć bo jak czytam takie rzeczy to mnie to bawi :D

Jak obniżenie auta może być wiochą? No nie zrozumiem tego , ale pragnę zauważyć że mam e36 :D neony, pokraczne kąty na kołach, płyta CD na lusterku lub pluszowa kostka w kolorze różowym, okej to może być wiejskie. Ale obniżenie auta? :D

_________________
http://www.wrapcollabo.com


23 paź 2016, 16:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 84
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
mooha napisał(a):
Pendunate napisał(a):
Pytałem już nie raz o to, jak to faktycznie z tym mechanizmem jest. Mówili i tak i tak, ale dziękuję, za sprostowanie sprawy. Co do szyb i obniżania: nie zamierzam urządzać takiej wiochy, żadnych pierdzących tłumików też instalować nie będę. Na razie żadnych wydatków nie przewiduję, chyba, że coś pod maską będzie do wymiany, to tym się zajmę z marszu.

no musze się wypowiedzieć bo jak czytam takie rzeczy to mnie to bawi :D

Jak obniżenie auta może być wiochą? No nie zrozumiem tego , ale pragnę zauważyć że mam e36 :D neony, pokraczne kąty na kołach, płyta CD na lusterku lub pluszowa kostka w kolorze różowym, okej to może być wiejskie. Ale obniżenie auta? :D


Co człowiek to opinia. Zgodzę się, że niektóre auta po obniżeniu potrafią przyciągnąć oko, lecz większość z tego co się naoglądałem zdecydowanie przesadza, a w Polsce bardzo łatwo przekroczyć granicę optymalnego obniżenia.


23 paź 2016, 18:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2015, 16:54
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław
Auto:: prelude
silnik: B20A9
Myślę, że przynajmniej 60% użytkowników pralki ma - 40 i to jest standard ... z wiochą przeginasz, wystarczy powiedzieć nie podoba mi się
ponadto obniżenie, a nawet przyciemnienie szyb (ja uważam, że do białego przyciemnione - nie czarne - wyglądają nieźle, np. moje wyglądają jakby były fabrycznie ciemniejsze) nie ma żadnego związku z Twoim kierunkiem, niby seria - przy obniżeniu powrót do serii to dwie godziny i zero śladów (folia z szyb też jest do ściągnięcia), przy demontażu Twoich DLR nie jestem pewien czy na zderzaku nie zostanie ślad :-)
Rada - stonuj wypowiedzi, bo 60% procent forumowiczów dowiedziało się nagle, że jeździ wieśniacką prelą, a to nie miłe :zabawka:


24 paź 2016, 12:17
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2820
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Hubert, nie przesadzaj. ;)
Ja mam glebę -3 cm tylko z przodu ale lada dzień z niej zrezygnuję i wrzucam serię. Za bardzo rysuję michą. Ale ja mam koło o średnicy zbliżonej do seryjnej. Spora część użytkowników ma większe koła i w takim wypadku gleba się niweluje.
Jak ktoś nie jest zwolennikiem obniżania aut to bardzo dobrze. Prela jest wtedy bardziej seryjna, bardziej praktyczna i mniej narażona na uszkodzenia. A co do obniżania aut to i mnie śmieszy jak ktoś obniża hatchbacka typu golf albo co gorsza większe sedany jak accord czy audi. Chyba jedynie do BMW gleba pasuje bo stare beekmi nadal kupują buraki. ;) Wiem. Sam miałem cztery :) :)

_________________
Części do prelude III gen


24 paź 2016, 12:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 604
Auto:: P3G+Civ4G
Prelka ładnie zrobiona. Gratki.. Ale te diody w blendzie wyszły nijako i troche wieś tuningiem zalatuje .... wstaw miedzy nie a blende docięty pasek mlecznej pleksi lub poliwęglanu grubości 1mm a mniej bedzie widać punkty swiecenia. Albo najlepiej zmien diody na moduł COB http://allegro.pl/lampa-modul-tasma-led ... 62486.html i umieść go nie na całej długości i u dołu tylko za napisem PRELUDE, efekt bedzie znacznie lepszy :) Sam miałem chwile podswietlany napis Prelude ale był bardziej wiesniacki niz moja gleba -40mm wiec z niego zrezygnowałem...


24 paź 2016, 15:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL